Det begynte med at jeg var på ferie med noen padlevenner på Corsica i år, et par av dem hadde en 2003 mod california. Etter en kveld i denne bilen på campingen var jeg solgt. At det var mulig å få slike muligheter i en "liten" bil, (sammenlignet med campingbiler)
Siden disse bilene begynner på 180000 kr og ender lett på 250000 kr, var ikke et slikt kjøp aktuelt. Vell så hva gjør man, gruble gruble hmmmmm... tenke, ide, ja jeg kjøper en Transporter som er mere enn 10 år pga. gratis å fjerne skillevegg, så er det bare å begynne å bygge.
Bilen er en 1999 model 2,5 TDI 88 HK med 320K på telleren men 100 % rustfri lakkert for ikke så lenge siden, i Polen. hvilken morro som dukker opp her, vil jo vise seg. den har for øyeblikket vondt i gearkassa da den synger falskt på 4de og 5te gear. så hvis noen har en til overs for salg, så skal denne byttes
Endelig fikk jeg til dette med de /%/)&/
Her er bilen slik den var etter jeg hadde kjøpt den og vasket:

Litt soting må til, med film i fra mekonomen. jeg er ikke 100% fornøyd, lurer på at det blir noe fint i fra solarplexus. Det er nesten umlig å se inn i det minste.

Så begynner jobben med å isolere og legge kryssfinner for grunnlaget for selve innredningen. jeg hadde en ubeskrivelig varm følelse inni meg, da jeg lovlig kastet ut skille veggen. Den ble slept etter bilen ned til conteineren der den endte sine dager

Etter jeg var ferdig med isoleringen, og når jeg kjørte hjem kommmer motorlyden i fra fronten på bilen. der har jeg ikke begynt å isolere enda.
Et gammelt kjøleskap i fra campingvogn. dette var for stort for benken, så etter en liten obduksjon er skapet kastet og adsorpsjonssystemet sandblåst, lakket og srudd fast i en kjøleboks som jeg hadde stående

Nå begynner selve innredningen:
Her er grunnlaget for senga, den blir 110cm x 200cm. kassa under setet på sofaen, er dedikert til 2 stk 7x10 tommere fulltone (Kenwood) og en 12 tommer i fra MDS. Stuveplass blir det nok av , håper jeg

Kjøleskap/fryser 12v-220v-gass. Vasken som er nedfelt i benken, skar jeg ut av benkeplata fra samme vogn som kjøleskapet var donert fra. Gassblussene som var i denne plata var så dårlige at jeg kastet dem. Må nok kjøpe nye.

Sofa og seng