TDI og kjørelengde
TDI og kjørelengde
Ser ut til at jeg utvider søket etter bil til også å omfatte T4 nå. I Drammen står det en TDI (102hk) som kan se bra ut men har gått 311kkm, er det langt for de motorene?
--
Joachim
--
Joachim
Er nok mange som mener at en bil ikke holder lenger en 10 år, så da gir man faen etter 7-8 år og da er den klar for skrothaugen etter 10.subwoofer wrote:Tja, si det? Enten eller, synes det som, men det ser ut til å være flere som gir faen etter 7-8 år.
--
Joachim
Hadde nok ikke bekymret så mye om kjørelengde men heller sett på helheten om den er tatt vare på, og service hefte er fulgt opp.
T4 1999 2.5 TDI
Tror den kan bli bra jeg da. Jeg kjøpte en 98 mod i 2003 som hadde gått 357" km i skole og taxi opplegg. Den så bra ut karoserimessig og vedlikeholdsmessig var det noe småplukk men det var overkommelig. Værste var en reparasjon på 25" kr det var bytte av svinghjul og clutch men det viste jeg om så det var kalkulert i kjøpesum. Så har du en fin bil på hånda som du får til rette prisen, hadde ikke jeg spekulert. Min har nå gått 480" km stil going. Men vi har to biler så den går ikke som førstebil lengre. Skal bruke den som byggebil ut året tenkte jeg, om ikke det blir et bud på den.
Roger
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Min caravelle er kjørt 425' .Taxikjørt,og aller servicer på merkeverksted frem til 380'.Jeg tar oljeskift og sånne småting selv.God teknisk stand.men karosseriet ser ut så et dass...rust og bulker å det holder 
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
er den jeg lurer på om jeg skal ta en nærmere titt på. Prisen bør nok sikkert prutes ned noen tusenlapper, men ut fra bildene ser det ikke så galt ut. Drammen er ikke lengre vekk enn at en bomtur går greit heller.
Rapidspeed: Så gild ut, men ikke helt for meg: kort kombi og litt for ny (les litt dyr...)
--
Joachim
er den jeg lurer på om jeg skal ta en nærmere titt på. Prisen bør nok sikkert prutes ned noen tusenlapper, men ut fra bildene ser det ikke så galt ut. Drammen er ikke lengre vekk enn at en bomtur går greit heller.
Rapidspeed: Så gild ut, men ikke helt for meg: kort kombi og litt for ny (les litt dyr...)
--
Joachim
-
lars erik wogsted
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
Jeg har undersøkt og er ikke anbefalt dette på biler som har passert 100 - 150.000 km. Det meg hyppigere servicer og større utgifter til vedlikehold har jeg hørt om.Even wrote:Ikke annbefalt sies det.Jeg har spurt på min og,og ble anbefalt å ikke gjøre det.Må visstnok ha hyppige servicer og får jo automatisk mer slitasje.
for øvrig er jeg overrakset over hvort langt disse 102hk tdi-motorene går, gjerne med tilhørende manuell 5-trinns. Min har 102 hk med 102.000 på hjulene. Kan vel ha den lenge.
Monterte Powerboks på min da den hadde gått 360" km i 2003 og har etter det gått klokkerent. Skiftet strammehjul på pumperemen 1 gang men det er vel vanlig slitasje. Merkbar forskjell på i drag med camingvogn med og uten boks. Etter et registerskifte i 2006 glemte jeg å si til verkstedet at bilen hadde PB, men det var skuffende å få den igjen. Veldig godt drag rundt 120 -140 kmt men ellers var den dau. Ble timet opp og fikk tilbake den siste spruten ++++. Men beskjeden var fra verkstedet at "nå tørr vi ikke mere, da vi ikke kjenner boksen..." Vedlikeholdet er jo ikke noe annet en vanlig servicer for min del. Bilen har gått 120" "ikke snill" kjørte km knirkefritt etter montering.
Roger
kjøre lengde
Jeg har powerbox i min 2,5TDI, den har nå rundet 250000km , går meget mye bedre , særlig når vogna/hengeren er på. Har en kjenning som har en caravelle som har rundet 400000km med powerbox.
-Multivan Highline 174Hk Tiptronic 2005
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
For info; http://www.trimchip.com/test/prosjekter/toledo.shtml
Etter det eg veit, så har denne motoren nå runna 700.000km, og den er ikkje vorte kjørt pent....
Etter det eg veit, så har denne motoren nå runna 700.000km, og den er ikkje vorte kjørt pent....
Egil Skodvin
Tlf 40606000
01 Caravelle 2.5 TDI 151hk (T5 Multivan inredning)
08 Beetle 1,9TDI
73 Opel Manta A 2.4S
Tlf 40606000
01 Caravelle 2.5 TDI 151hk (T5 Multivan inredning)
08 Beetle 1,9TDI
73 Opel Manta A 2.4S
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
RookieEven wrote:Min caravelle er kjørt 425' .Taxikjørt,og aller servicer på merkeverksted frem til 380'.Jeg tar oljeskift og sånne småting selv.God teknisk stand.men karosseriet ser ut så et dass...rust og bulker å det holder
Ligger rett under 443' nå, dessverre får jeg ikke kjørt like mye som jeg hadde ment å gjøre - som ukependler ville det vært km.stand rundt 450k til nå.
Plei bilen, gi den TLC og den varer evig.
mvh,
Yngve S