Bilen det dreier seg om tilhørte for noen år siden firmaet Hageservice, en anleggsgartner i Trondheim som jeg også jobbet for en periode. Fargene på logoen de hadde passet perfekt med den grå originallakken så ingen har hatt lyst til å fjerne den etter at bilen ble solgt videre. Bilen ble stående ubrukt en stund og i denne perioden fant noen drittunger ut at å tømme et pulver brannslukkingsapparat inne i kupèen var morsomt... Jeg fant ut hvem det var, heldig for meg - ikke for dem..
Anyway, Lars (t425i) kjøpte bilen og begynte med rengjøring og reparasjon av motor. Dette ble etterhvert skrinlagt til fordel for en Audi 5E-motor. Bilen gikk en tid som bruksbil/byggebil/pakkesel for Lars men etterhvert (etter ombyggingen til 5E?) ble den litt for upålitelig og stoppet av og til, uten mål og mening. Forsøk på å fikse dette ble etter en tid gitt opp og bilen sto ubrukt fra sensommeren i fjor frem til i slutten av Februar i år, da jeg tok den over.
Jeg tilbragte to dager med å fikse:
- Fjernlys(late lys, slås fjernlyset på så kommer de sakte på, og svakt)
- Kjørelys(slik de var, var det umulig å slå på parklysene.)
- Blinklys(Viste seg å være nødblinkbryteren.Takk til Bent for ny!(D-sync))
- Motor stoppet av og til (Jeg TROR det var pga. dårlig konnektor på tenningsmodulen, strammet opp denne og det virker greit.)
- EU-kontroll og ettervisning (urund bremstrommel)
- Coach-seter foran (Noen hadde bruk for 6 seter, mens jeg klarer meg med 5. Ett pr. sylinder.)
Bildene finnes i en annen tråd, men jeg legger dem til her også bare sånn likevel.

og