fusking i min 2.4 diesel
fusking i min 2.4 diesel
er det noen som har greie på dette? bilen går og (jokker) fusker når jeg kjører i ca 60km i 5 gir med litt gass.. blir ganske bra når jeg slipper gassen litt og når jeg tar fullll gass, den er sån bare mellom 1500-2000omr. har skiftett alt av filter også uten hell... 
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
samme problem her også, noe som er moro er at dette bedrer seg når jeg kjører med vinter dekk?? men det blir aldri borte, og er egentlig ganske irriterende.
http://www.sportsbillosjen.com/
" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Adax wrote:samme problem her også, noe som er moro er at dette bedrer seg når jeg kjører med vinter dekk?? men det blir aldri borte, og er egentlig ganske irriterende.
alle dager.... Min forige T4 hadde denne fjuskinga...min noværande har ikkj eg merka antydning til dette problemet i heile vinter. Men så bytta eg til sommerdekk og vips der var det igjen!!!! på ca 1700 omin med lett pådrag begynner det med juksing og ein får resonans i drivverket og motorfester og jokkinga blir skikkelig ille om ein ikkje regulerer med gassfoten.....gir seg når eg rundar 2000 omin....merkar ingenting på trekkrafta ellers..
nokon pleusible forklaringar?? likar ikkje bilen sommar???
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
dårlige motorfester vil vel forsterke resonansen, men neppe vere utslagsgivande...jaja...sålenge den går.
Har bytta regreim og dieselpumpereim for mindre enn 5000km sidan så er vel neppe slakk reim
Har bytta regreim og dieselpumpereim for mindre enn 5000km sidan så er vel neppe slakk reim
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
Siste år:
Jeg innbiller meg at det kan være en kombinasjon av dekkfasthet og evne til å absorbere kinetisk energi og ellers alle andre foringer og ledd mellom motor og asfalt. Kan det ha noe å gjøre med at de har fem sylindere? jeg har en som jokker mer enn en kanin og en som er helt fin bortsett fra når det er ca 10 til 15 grader ute. da merker jeg noe veldig svak rugging. Veldig merkelige greier dette. Gleder meg til noen finner rette medisin 
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Har hatt det samme på min T4 96 mod. Av og til virker det som om om bilen holder på å destruere seg selv, av alle vibrasjonene. Kommer ikke før etter 60Km/t., fra 70 - 90 Km/t. rister det. Ubalanse i hjulene er utelukket, nylig avbalansert. Så vi byttet venstre drivaksel...og vips...borte. Forstå den som kan. Jeg trodde at enten går en drivaksel rundt, eller så gjør den det ikke. Men der tok jeg feil. Hakking ved oppstart i 1ste gear er også borte, blitt en helt annen bil??? Can`t really get itstste wrote:Jeg innbiller meg at det kan være en kombinasjon av dekkfasthet og evne til å absorbere kinetisk energi og ellers alle andre foringer og ledd mellom motor og asfalt. Kan det ha noe å gjøre med at de har fem sylindere? jeg har en som jokker mer enn en kanin og en som er helt fin bortsett fra når det er ca 10 til 15 grader ute. da merker jeg noe veldig svak rugging. Veldig merkelige greier dette. Gleder meg til noen finner rette medisin
Men var det avhengig av turtall? der er vanligst at de 'jokker' mellom 1500 og ca 2000rpm uavhengig av fart....Tempo4 wrote:Har hatt det samme på min T4 96 mod. Av og til virker det som om om bilen holder på å destruere seg selv, av alle vibrasjonene. Kommer ikke før etter 60Km/t., fra 70 - 90 Km/t. rister det. Ubalanse i hjulene er utelukket, nylig avbalansert. Så vi byttet venstre drivaksel...og vips...borte. Forstå den som kan. Jeg trodde at enten går en drivaksel rundt, eller så gjør den det ikke. Men der tok jeg feil. Hakking ved oppstart i 1ste gear er også borte, blitt en helt annen bil??? Can`t really get it...
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter