Atlantisblå Caravelle GL
-
skaravelle
- -

Da var det tid for en liten oppdatering 
Vellen gikk over på 4-tall på turtelleren. 400 000km.
Jeg har fått tak i endel lakkeutstyr og har tenkt til å lakkere selv. Det jeg skal gjøre er å lakkere steder der det er rust. Dette skal jeg fjerne og bruke rusteter på (ferrobet). Etter jeg har gjort dette så skal jeg male på rustbeskyttelsesprimer som jeg skal lakkere oppå. Men så var det slik at jeg aldri har lakkert før. Er det noen her som kan gi gode tips? Hvordan blanding av lakk foregår, sette opp lakksprøyte, lakkintervall etc. Jeg skal ikke ha noe proffresultat. Først og fremst skal det beskytte mot rust. Hvis det blir å se greit ut hadde jo det vært et stort pluss
Vellen gikk over på 4-tall på turtelleren. 400 000km.
Jeg har fått tak i endel lakkeutstyr og har tenkt til å lakkere selv. Det jeg skal gjøre er å lakkere steder der det er rust. Dette skal jeg fjerne og bruke rusteter på (ferrobet). Etter jeg har gjort dette så skal jeg male på rustbeskyttelsesprimer som jeg skal lakkere oppå. Men så var det slik at jeg aldri har lakkert før. Er det noen her som kan gi gode tips? Hvordan blanding av lakk foregår, sette opp lakksprøyte, lakkintervall etc. Jeg skal ikke ha noe proffresultat. Først og fremst skal det beskytte mot rust. Hvis det blir å se greit ut hadde jo det vært et stort pluss
Nylig ferdig med å sette solfilm på rutene foran. Ble helt OK. Ingen store bobler ellernoe, men jeg gjorde den store blunderen å bruke en microfiberklut for å vaske vinduet. Det var nok det som gjorde utslaget siden det var så mange prikker på vinduet. De er ikke lett å se, men de er likevel der. Solfilmen legges rett på. Det er ingen buer som går i hytt og gevær som gjør det vanskelig å få solfilmen slett på.
Ellers så hadde jeg vært takknemmlig for noen lakketips til en amatør
Last edited by vw&saab on 31 Aug 2010, 13:11, edited 1 time in total.
Bilder er noe vi liker!vw&saab wrote:Nylig ferdig med å sette lys solfilm på siderutene foran. Ble helt OK. Ingen store bobler ellernoe, men jeg gjorde den store blunderen å bruke en microfiberklut for å vaske vinduet. Det var nok det som gjorde utslaget siden det var så mange prikker på vinduet. De er ikke lett å se, men de er likevel der. Jeg tok ut rutene da jeg gjorde det og kan bekrefte at dette er meget enkelt arbeid! Solfilmen legges rett på. Det er ingen buer som går i hytt og gevær som gjør det vanskelig å få solfilmen slett på.
Brukte du neglelakk eller lignende på avslutningene øverst?
Jeg skal la det tørke noen dager så får vi se, men er ikke redd for at listene vil dra av filmen. Jeg kommer med tilbakemelding hvis de gjør det, men regner det skal gå bra. Hvis ikke setter jeg på ny film. Totale utgifter på dette er 0,- siden jeg fikk filmenVWegard wrote:Det så veldig bra ut!vw&saab wrote:Ingen negellakk eller lignende. Rullet vinduet nesten helt opp og skjærte med skalpell langs kanten på toppen av vinduet. Kanten på filmen skal ikke slippe da.![]()
Og du er ikke redd for at listene etter hvert skal dra filmen løs?
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Har du nypolert bil?
Den var skikkelig blank.
Den var skikkelig blank.
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
Nei den er faktisk skitten, tror kameraet mitt interpolerer bilenJørre wrote:Har du nypolert bil?
Den var skikkelig blank.
Senkesett mangler ikke, den skal være sliksolrikioo wrote:Jeg har også bare kappet med skalpell langs kanten, og mine har ikke sluppet på 2 år. Så det skal funke det.
PS. du mangler senkesett....
Har fått jobbet litt med bilen i dag.

Jeg har fått slipt bort rust også sprayet på ferrobet. Fantastisk middel! Anbefales virkelig! Skal grunne med hagmans rostskyddsprimer etterpå, så få lakkert opp.

Mens jeg var i siget så tok jeg ut stolene og teppet foran for å legge på litt støydemping. Om det hjelper får vi se på. Jeg har mine tvil, menmen...
Jeg hører endel lyder fra en ødelagt gummimansjett som dekker hullet til girstanga. Dette skal jeg prøve å tette på et eller annet mystisk vis.
Jeg har fått slipt bort rust også sprayet på ferrobet. Fantastisk middel! Anbefales virkelig! Skal grunne med hagmans rostskyddsprimer etterpå, så få lakkert opp.
Mens jeg var i siget så tok jeg ut stolene og teppet foran for å legge på litt støydemping. Om det hjelper får vi se på. Jeg har mine tvil, menmen...
Jeg hører endel lyder fra en ødelagt gummimansjett som dekker hullet til girstanga. Dette skal jeg prøve å tette på et eller annet mystisk vis.
Jeg gikk akkurat tom for støydempingsmatter så fikk ikke lagt over hele, mangler litt foran passasjersetet. Får ta det en annen gang evt. Å ta i stigtrinnene er heldigvis ikke så mye jobb, så jeg får kjøpe en pakke til.VWegard wrote:Tips: legg noen biter asfaltplater i stigtrinnet også.
Prøv å knakk med knoken på de flatene som vender ned- og innover, og du hører at dette er steder som godt kan dempes noe.
La all alle butylmatter selv. Flere bilder skal bli. Jeg tok fremre gulvmatte inn og støvsugde den og har fått renset den med damprens. Virket som det ble ganske bra. Mer rustfjerning skjer i morgen hvis været tillater det. Dessuten har jeg fått polert halve bilen i dag. Det tror jeg også blir braRudeboy wrote:Du som har lagt all den asfalten oppå "cockpit-gølvet" ??
Looking good, må jeg si - og et eksemlep til etterlevelse. Får se om det blir i Tyskerbrakka, men nå ser jeg definitivt veien, lyset og livet om den også får være med videre.
Mer bilder ! Denne representanten av Folket har talt![]()
mvh,
Yngve S
Det er virkelig synd at bilen er så fantastisk treg. Mulig det er timinga på dieselpumpa, dysene eller kompresjon? Bilen har gått 400 xxx nå.
Et lite tilskudd på bilen i dag. Ble et impulskjøp fra en kompis, fikk det billig så kjøpte og monterte
Har også fått pusset litt rust i dag. Må få gjort litt lakkering i morgen hvis været tillater det.
I dag har jeg fått festet det ene tåkelyset skikkelig. Det har også kommet litt støydemping i fordører og under innstegsdekslene. Ble litt forskjell, men motorstøyen overdøver det meste. Må vel dytte inn en haug med dempemateriale i dashbordet.
Ellers så gjenstår litt rustfjerning og rydding av bilen (...ikke minst). Jeg tenker jeg også må få lakkert bremsekalippene og bremsetromlene. Tror jeg også må få festet et par tusenmeter jeg har liggende. Må vel finne en patent på å gjøre det...
EDIT:
Tok noen bilder i kveld

Ellers så gjenstår litt rustfjerning og rydding av bilen (...ikke minst). Jeg tenker jeg også må få lakkert bremsekalippene og bremsetromlene. Tror jeg også må få festet et par tusenmeter jeg har liggende. Må vel finne en patent på å gjøre det...
EDIT:
Tok noen bilder i kveld
Last edited by vw&saab on 31 Aug 2010, 13:13, edited 1 time in total.