Hei!
Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe:
Bremseskiver forran+bak
Bremseklosser forran+bak
Bilmodell: Transporter -99, 2,5 TDI
Pris?
Sted? (Norge/Sverige)
Bytte av bremser
-
lars erik wogsted
Bytte av bremser
T4 2,5 TDI -99 mod.
Samt noen andre artige tyske merker....
Samt noen andre artige tyske merker....
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Har brukt Mekonomen, og er meget godt fornøyd med Bremboskivene, og klossene derfra. Har kjørt over 60000 på et sett med klosser og skiver, og har myye igjen ennå.
Ellers er vel ikke dette det som er dyrest på Møller? Har faktisk ikke sjekket, men ring de også.
OT: Sett inn stedet du bor på i profilen din er du snill, da er det lettere å gi spesifikke råd om hvor du kan kjøpe ting og tang.
Stein
Ellers er vel ikke dette det som er dyrest på Møller? Har faktisk ikke sjekket, men ring de også.
OT: Sett inn stedet du bor på i profilen din er du snill, da er det lettere å gi spesifikke råd om hvor du kan kjøpe ting og tang.
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Dette er enkelt....
10 stk forskjellige klosser fremme og tre forskjeller bak.
Pris eks 600,- til 850,- pr aksel
2 typer skiver fremme, ventilert og ikke ventilert
Pris eks 650,- til 750,- stk
1 type skiver bak...
Pris eks 550,- til 650,- stk
Ser ut til at de fleste uorginale leverandørene ligger i samme pris leie.
10 stk forskjellige klosser fremme og tre forskjeller bak.
Pris eks 600,- til 850,- pr aksel
2 typer skiver fremme, ventilert og ikke ventilert
Pris eks 650,- til 750,- stk
1 type skiver bak...
Pris eks 550,- til 650,- stk
Ser ut til at de fleste uorginale leverandørene ligger i samme pris leie.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
lars erik wogsted
Originalt er Best. Eg bruker berre originale bremsedeler framme iallefall.
Dette har med sikkerhet og gjere, og det er tross alt brukt div millioner på egne avdelinger innenfor vag som jobber med kvalitetsikring av delene. Dei ganger eg har sjekket prisene andre steder for å følge med så har det ikkje vore mykje å spare på å handle uoriginalt. Møller er konkurransedyktige på slitedeler.
Dette har med sikkerhet og gjere, og det er tross alt brukt div millioner på egne avdelinger innenfor vag som jobber med kvalitetsikring av delene. Dei ganger eg har sjekket prisene andre steder for å følge med så har det ikkje vore mykje å spare på å handle uoriginalt. Møller er konkurransedyktige på slitedeler.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Originalt er ikke uten videre "best". Originalt legger som oftest lista for hvor spesifikasjonene på den enkelte del skal legges, og de som produserer deler med samme kravspec er inntil det motsatte er bevist - minst like gode.
Pris, derimot, blir en helt annen sak. Leter du etter deler som oppfyller kravspesifikasjonene, er det jo kun prisen som skiller og der blir det den gode, gamle "pof-metoden" som gjelder - prov og feil.
Jobber meg framover med dels uoriginale og dels originale deler som er innafor spec sjøl.
Men på delefronten har man da disse som ikke oppfyller kravspec, og det kan også gjelde originale deler, dessverre. Disse har en lei tendens til å gjøre at f.eks garanti og i ekstreme tilfeller også forsikring kan ryke.
Men om en del har alt på det tørre, kan ingen fra leverandør/(merke-)verksted kreve at garanti eller tilsvarende ikke lengre skal gjelde.
Det er "dog eat dog" der ute, og Møller sliter litt med å innse at den sterkestes rett også gjelder på kundemassen, kunden går dit dem føler seg velkomne. Noen sverger til originale deler levert & montert av merkeverksted mens andre som leser ting, vet at et mesterverksted som kan sine ting, som bruker godkjente deler (uavhengig av merke) vil berge både bil og garantier for kunden.
mvh,
Yngve S
Pris, derimot, blir en helt annen sak. Leter du etter deler som oppfyller kravspesifikasjonene, er det jo kun prisen som skiller og der blir det den gode, gamle "pof-metoden" som gjelder - prov og feil.
Jobber meg framover med dels uoriginale og dels originale deler som er innafor spec sjøl.
Men på delefronten har man da disse som ikke oppfyller kravspec, og det kan også gjelde originale deler, dessverre. Disse har en lei tendens til å gjøre at f.eks garanti og i ekstreme tilfeller også forsikring kan ryke.
Men om en del har alt på det tørre, kan ingen fra leverandør/(merke-)verksted kreve at garanti eller tilsvarende ikke lengre skal gjelde.
Det er "dog eat dog" der ute, og Møller sliter litt med å innse at den sterkestes rett også gjelder på kundemassen, kunden går dit dem føler seg velkomne. Noen sverger til originale deler levert & montert av merkeverksted mens andre som leser ting, vet at et mesterverksted som kan sine ting, som bruker godkjente deler (uavhengig av merke) vil berge både bil og garantier for kunden.
mvh,
Yngve S
Kva var prisen på kvar enkelt del ? Kven handla du brembo med ?Costatus wrote:Synest det er beinhardt å kalle kr.1000,- "nesten ingen ting å spare" på skiver og klosser til 2 hjul.
Det var det eg sparte på å handle bremboskiver....
[quote="Rudeboy"]Originalt er ikke uten videre "best". Originalt legger som oftest lista for hvor spesifikasjonene på den enkelte del skal legges, og de som produserer deler med samme kravspec er inntil det motsatte er bevist - minst like gode.
Det var nok litt hardt å gå ut og seie at originalt er best. Men fekk no igang en diskusjon rundt det. Men av min erfaring på caravelle så har eg no prøvd med både originalt og deler fra andre kjente leverandører. Min opplevelse er utelukkende at bilen bremser bedre med originalklosser framme enn det eg har testet av andre leverandører. En kamerat av meg som også har caravelle har samme erfaring.
Sjekket nett pris på skiver og klosser framme til min 2001 caravelle. 1500 kr for skiver synes eg ikkje var ille, men klossesett framme 1080,- synes eg er litt dyrt. (Originalt)
Det var nok litt hardt å gå ut og seie at originalt er best. Men fekk no igang en diskusjon rundt det. Men av min erfaring på caravelle så har eg no prøvd med både originalt og deler fra andre kjente leverandører. Min opplevelse er utelukkende at bilen bremser bedre med originalklosser framme enn det eg har testet av andre leverandører. En kamerat av meg som også har caravelle har samme erfaring.
Sjekket nett pris på skiver og klosser framme til min 2001 caravelle. 1500 kr for skiver synes eg ikkje var ille, men klossesett framme 1080,- synes eg er litt dyrt. (Originalt)
-
CAMPEKSPRESSEN
2x skiver bak, Brembo kjøpt hos mekonomen Kr 1360,-
Forøvrig er verktøy for inskruving av kaliper/stempel bak kjøpt hos biltema kr. 360,- Det fungerte helt perfekt.
Komplett sett klosser:
Foran ca. 900,-
Bak ca.- 1100,- begge sett er kjøpt hos Harald A. Møller.
Forøvrig er verktøy for inskruving av kaliper/stempel bak kjøpt hos biltema kr. 360,- Det fungerte helt perfekt.
Komplett sett klosser:
Foran ca. 900,-
Bak ca.- 1100,- begge sett er kjøpt hos Harald A. Møller.
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.