Guffen lukt fra varmeaparat
-
vw westfalia
- -

Guffen lukt fra varmeaparat
Nå i di siste dagene har jeg fått en veldig stygg lukt ut av varmeaparatet.
Noen som har vært borti det??
Det har jo forøvrig vært noe varmt ute nå også.. vet ikke om d har noe med saken og gjøre..
Kan jo for ordens skylt nevne at den har stått på kald luft..
Har ikke ac
Det har jo forøvrig vært noe varmt ute nå også.. vet ikke om d har noe med saken og gjøre..
Har ikke ac
Wiggo Karlsen
California
California
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Yep.
Mye av det jeg selv opplevde er sikkert (dvs "antakeligvis") smuss og gammalt støv.
Jeg spraya litt vanntåke vha en "blomsterflaske" (husker da F hva det heter!) og det hjalp noe.
Bra blir det vel ikke før jeg har pella strippa dashen og demontert luftanlegget. Tok spjeldene på høyre & venstre side samt de store oppå dashen før ferien, og du kan trygt gå ut i fra at du har noe skjit der
Come to think of it... -vi kjøpte Fenris etter at jeg syntes det lukta, bikkje pluss regnvær er vel lik den beste måten å komme unna generende lukt, kanskje ?
Så i siste "Motor" (NAF, igjen) at Dekkmannkjeden har ett eller annet de skal få unna både lukt & skjit fra bilene våre med. Tror du må innom og la dem gjøre jobben, etter det lille jeg gadd å lese artikkelen.
mvh,
Yngve S
Mye av det jeg selv opplevde er sikkert (dvs "antakeligvis") smuss og gammalt støv.
Jeg spraya litt vanntåke vha en "blomsterflaske" (husker da F hva det heter!) og det hjalp noe.
Bra blir det vel ikke før jeg har pella strippa dashen og demontert luftanlegget. Tok spjeldene på høyre & venstre side samt de store oppå dashen før ferien, og du kan trygt gå ut i fra at du har noe skjit der
Come to think of it... -vi kjøpte Fenris etter at jeg syntes det lukta, bikkje pluss regnvær er vel lik den beste måten å komme unna generende lukt, kanskje ?
Så i siste "Motor" (NAF, igjen) at Dekkmannkjeden har ett eller annet de skal få unna både lukt & skjit fra bilene våre med. Tror du må innom og la dem gjøre jobben, etter det lille jeg gadd å lese artikkelen.
mvh,
Yngve S
-
vw westfalia
- -

Kom liksom så pluttserlig..Rudeboy wrote:Yep.
Bra blir det vel ikke før jeg har pella strippa dashen og demontert luftanlegget. Tok spjeldene på høyre & venstre side samt de store oppå dashen før ferien, og du kan trygt gå ut i fra at du har noe skjit der![]()
Come to think of it... -vi kjøpte Fenris etter at jeg syntes det lukta, bikkje pluss regnvær er vel lik den beste måten å komme unna generende lukt, kanskje ?![]()
mvh,
Yngve S
Men takker for tipset! skal prøve det
Wiggo Karlsen
California
California
Re: Guffen lukt fra varmeaparat
På biler med AC er det ikke uvanlig at vannrester etter kondensering ligger igjen i systemet og regelrett råtner. Dette er rene bakteriebombene, og forårsaker mye sjuksom som folk uvitende mener er forkjølelse av for kald luft.vw westfalia wrote:Nå i di siste dagene har jeg fått en veldig stygg lukt ut av varmeaparatet.
Har ikke ac
Jeg ville dratt til med apparatet på max varme og kjørt med det slik ei stund for å utelukke at det er samme greia som skjer på din bil.
Du får da i alle fall tørket ut fukt som kanskje ligger og koser seg i varmekanalene.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Relekta leverer, eller leverte, en sprayboks med en lang dyse/slange som man dusjet inn i intaket. Fortrinnsvis på biler med AC, men kanskje det er aktullt også uten. Brukte dette en gang for mange år siden og det virket som et skudd.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Hadde en kar fra waeco utom på jobben for å instruere oss i den nye AC-service terminalen for en tid tilbake. Han ga oss en vannkoker og to dispensere, en med bakteriedrepende stoff og en med luftfrisker stoff. Testet på bilen min, og det ble veldig bra! Først skal man helle i det bakteriedrepende middelet i vannkokeren, sette utluftingsrøret til kokeren opp i resirk inntaket på bilen (oppe ved beina på passasjersiden), starte bilen og la dette dampe gjennom i en halvtime med resirk. knappen inne. Vi repeterte prossessen med luftfriskerstoff i kokeren, og det ble en frisk "nybil" lukt som varte! Han presiserte at det folk ofte gjorde feil når de fikk vond lukt i bilen, var å rense teppe/seter, og sette inn en wunderbaum. Dette løser ikke problemet i mer enn etpar dager. Bakteriene fra AC`en må te pers!
-03 transporter syncro
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen
-
vw westfalia
- -

Det er utvilsomt lurt å tømme denne relativt ofte, særlig når det er varmt.vw westfalia wrote:Jeg har funnet årsaken, det viste seg at det ikke var ut av varmeaparatet det kom guffen lukt.
Men faktisk så enkelt som spillvanns tanken (grå vann)![]()
![]()
![]()
nor jeg startet bilen og begynte å kjøre så har det skvulpet i tanken og stygg lukt har strømmet inn i bilen
Men, sånt er jo fort å glemme,da.
Litt OT:
Skulle starte mopeden etter vinterdvale i vår.
Den pleier vanligvis å være lettstartet, men da nektet den plent å starte.
Jeg forbanna mopeden opp og ned.......inntil jeg kom til å tenke på at jeg ikke hadde åpnet bensinkrana.....
Så hukommelsen er ikke alltid vår beste venn.....
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
-
vw westfalia
- -

Hügel wrote:Det er utvilsomt lurt å tømme denne relativt ofte, særlig når det er varmt.vw westfalia wrote:Jeg har funnet årsaken, det viste seg at det ikke var ut av varmeaparatet det kom guffen lukt.
Men faktisk så enkelt som spillvanns tanken (grå vann)![]()
![]()
![]()
nor jeg startet bilen og begynte å kjøre så har det skvulpet i tanken og stygg lukt har strømmet inn i bilen![]()
Men, sånt er jo fort å glemme,da.
Litt OT:
Skulle starte mopeden etter vinterdvale i vår.
Den pleier vanligvis å være lettstartet, men da nektet den plent å starte.
Jeg forbanna mopeden opp og ned.......inntil jeg kom til å tenke på at jeg ikke hadde åpnet bensinkrana.....
Så hukommelsen er ikke alltid vår beste venn.....
Hehe
Wiggo Karlsen
California
California
-
vw westfalia
- -