Bilen kokte, på tomgang (kø). Temp måler stod på normal når den kokte etterpå viste den nesten ingen temp (begynnelsen av det hvite feltet). Jeg fylte godt på med kjøleveske, luftet 2 ganger. Tempmåler fremdeles nesten død, byttet termostat siden slangene som gikk til og fra radiator var kalde (ved varm motor). Fikk varme på en av slangene til radiator
Temp måler
Temp måler
Hei, håper jeg kan få en logisk forklaring på dette:
Bilen kokte, på tomgang (kø). Temp måler stod på normal når den kokte etterpå viste den nesten ingen temp (begynnelsen av det hvite feltet). Jeg fylte godt på med kjøleveske, luftet 2 ganger. Tempmåler fremdeles nesten død, byttet termostat siden slangene som gikk til og fra radiator var kalde (ved varm motor). Fikk varme på en av slangene til radiator
. Hvorfor viser temp måleren fremdeles nesten ingenting, selv om motoren er varm? Det er god med kjøleveske i begge beholderne. (dette er en 1,9 DG) Takker for alle svar
1988 Caravelle 1,9 bensin
Da har du en luftlomme i motoren og vannet sirkulerer ikke. Still bilen med rumpa i været , ta av lokket og la den lufte ut gjennom kjølevannstanken. Etterfyll, skru lokket på, kjør en tur, still bilen med neset i været og luft radiator. Får håpe det hjelper.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Caravilikkehelt