Dukket opp et snodig problem i går med min Caravelle.
Lå i litt over 100 på E6. Skulle gire opp til 5. gir da jeg fikk et helvetes turtall... Litt pinlig berørt fordi je trodde jeg hadde feilgiret prøvde jeg en gang til med samme resulat.
Etter dette merket jeg at girstanga var litt rar.... Var liksom så løs. Men jeg var på vei til Gardemoen for å nå et fly, så jeg fortsatte i fjerdegir og tenkte at jeg fikk se på dette når jeg kom hjem.g
(Noen km senere eksploderte det ene bakhjulet... Har en mistanke om at dette kanskje fikk en låsing når jeg giret ned. Ikke moro å skifte venstre bakdekk med lastebiler som suser forbi en meter bak rykken din i over 100kmh))
I alle fall, jeg kom tilbake i dag og skulle hente bilen på parkeringsplassen. Etter litt fikling finner jeg ut at det kun er 3 og 4. gir som virker. Girstanga er som jeg hadde misstanke om veldig løs. Beste måten å forklare på er at jeg ikke klarer å kjenne forskjell på om den står i gir eller i fri ved å "vrikle" på girstanga.
Er det noen som har vært borti dette? Håper det bare er et feste eller noe som har løsnet. Orker ikke se på dette i kveld, men hadde vært flott om noen hadde gode forslag til hva jeg kan sjekke i morgen når jeg skal legge meg på rygg i garasjen
For å ha det på det rene. Dette er en 1993 Caravelle, 2,5l bensiner. Syncro, lang. 5 trinns kasse.