Hadde min Transporter på visning for å godkjenne motorbytte til 1,6TD. De var en smule pirkete og krevde å vite reg.nr. på bilen jeg har tatt motoren fra. Det hadde jeg ikke forventet, og reg.nr. husket jeg ikke. Av en eller annen grunn måtte de ha chassisnummer på bilen motoren stammet fra?? Motornummeret leste vi av. De klarte ikke søke opp bilen fordi den ikke var registrert på meg. Det var meldt eierskifte, men det hjalp visst ikke. Først etter timen kom jeg på å ringe trafikkstasjonen hvor jeg leverte melding om eierskifte, og de fant reg.nr. uten problemer.
Med reg.nr. på bilen som motoren stammer fra, og typegodkjenningspapirer fra Møller som sier det er helt forsvarlig å montere en helt original 1,6TD, så skal det vel gå veien...men jeg lurer på om det er riktig at de henger seg opp i motoren er oljete? Har hørt at de kun skal bry seg med det som er relevant for lovligheten av ombyggingen, og at det ikke skal være noen "EU-kontroll". Motoren har noen lekkasjer jeg skal fikse i juleferien, på verkstedet mitt 60 mil herfra, med delene som ligger der..