Startet med å stripse fast et installasjonsrør fra BT under bilen.
Og opp i motor-rommet.
Brukte en wire hvor jeg kympet på en kabelsko som styrespiss og stakk wiren igjennom røret.
I enden av wiren teipet jeg fast ledingene, og trakk ledningene gjennom rører under bilen.
+12V (tenning) tok jeg fra ett ledig rele posisjon, satte også på en sikring.
Jord (0V) til giverene la jeg inn på jordpunkt i motor-rommet, mulig litt overkill, men jeg liker å ha 0V på samme sted hvor senorene sitter.
Turteller ble koblet til en grønn ledning på coilsiden. Oljetrykk og oljetemp til sine repektive givere.
Alle ledninger var merket på forhånd slik at det var bare å plugge sammen, lot kablene være lange siden det er god plass for da kan panelet lett plasseres på setet under service. Siden panelet på venstre side er formskjært etter lokket til hovedinstrumentene må extrainstrumentboksen løftes av ved kontroll av for eksempel bremsevæske. Jeg førte ledningene inn i kupeen via hullet til rattstammen.
På hver side av panelet limte jeg fast en bit liggeunderlag, dette for å hindre eventuell "lyslekkasje" ut på sidene.
Ville helst unngå det, men jeg måtte borre ett hull i dashbordet for at gjengestengene fikk litt avstand.
Yepp, ferdig