om glødesikring og eksospotte til T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
roadmaster
Car: T4 2001

om glødesikring og eksospotte til T4

Post by roadmaster »

Kan noen fortelle eksakt hvor glødesikringen på T4 2,4l 1997-mod sitter? Vet det er på førersiden i nærheten av batteriet...
Jeg sliter med at bilen i det seinere har hatt tungt for å starte ved lav temp. Det er skifta 4 stk glødeplugger og dieselfilter tidligere i høst. Glødelampa lyser temmelig lenge før den slukker...

Jeg må skifte fremste eksosPOTTE på samme bil. Vet noen om boltene som potta festes i, sitter fast i det fremste eksosrøret (som sitter på manifold)?
Om de sitter fast på jeg borre dem ut og bruke løse bolter til å skru på ny potte. De gamle boltene og mutrene er oppsmuldra av rust...

Er takknemlig for kjapt svar
Even
-
-
Phone: 95011694

Re: om glødesikring og eksospotte til T4

Post by Even »

Glødesikringen sitter på innerskjermen på førersiden.Ser den på siden av batteriet.Går en ganske kraftig ledning ut og inn til denne.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
roadmaster
Car: T4 2001

Post by roadmaster »

Fant glødesikringa og den var hel. Da må jeg nok på verksted for feilsøking...
Tean
Car: T4 -93 2.4D T4 -98 2.5B Syncro T5 -11 102Hk

Post by Tean »

Sjekk med prøvelampe rett på sikringen når du gløder. Glødelampa i dashbordet viser kun om releet slår inn. Dvs at det kan være feil i kontaktpunktene til releet... Om det mangler strøm over sikringen kan det være defekt i sikrings-/releholderen din eller irr på kontaktpunktene...

Tean
Post Reply