ThorAlex's coach
Re: ThorAlex's coach
Da har jeg vert på rådyrjakt oppi overhalla i helga, 10 mil hver veg med nytrimma motor. Den går mye bedre nå, holder følge med trafikken opp de fleste bakkene med unntak av de bratteste. Tmperaturnåla leker litt jojo mellom topp og bunn av pære men holder seg stort sett i øvre halvdet og var var aldrig over. Ikke så værst tatt i betraktning av at det er første gang jeg tukler med en diesel, men jeg tror det burde være litt mer å hente om jeg finjusterer litt.
Turen gikk alt i alt veldig bra, helt til jeg nærmet meg Steinkjer igjen, kom til en rundkjøring hvor jeg måtte stoppe og da hadde jeg ikke servostyring lenger! Reima har hoppet av ett eller annet sted mellom Grong og Steinkjer så jeg må visst ta en kikk under der i morgen.
Turen gikk alt i alt veldig bra, helt til jeg nærmet meg Steinkjer igjen, kom til en rundkjøring hvor jeg måtte stoppe og da hadde jeg ikke servostyring lenger! Reima har hoppet av ett eller annet sted mellom Grong og Steinkjer så jeg må visst ta en kikk under der i morgen.
du glemte å si hvordan jakta gikkThorAlex. wrote:Da har jeg vert på rådyrjakt oppi overhalla i helga
ikke noe særlig. Vi så ett rådyr.
Heiv på ei ny reim i dag så nå har jeg servo igjen. Justerte opp dieselen litt til og, klarte å få litt mer ut av den uten at varmen steg faretruende så da tror jeg jeg holder fingrene unna en stund, og håper alt holder.
Sitter og drømmer litt om fremtidige prosjekter også, har noen planer med eksosen ettervert. 2,5 toms rør strake vegen ut bak skal visst funke:
Er jo plass til en liten potte der også, om jeg må. Funderte også på å ta den ut foran bakhjulet, men det blir kanskje litt drøyt
Sitter og drømmer litt om fremtidige prosjekter også, har noen planer med eksosen ettervert. 2,5 toms rør strake vegen ut bak skal visst funke:
Er jo plass til en liten potte der også, om jeg må. Funderte også på å ta den ut foran bakhjulet, men det blir kanskje litt drøyt
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
ikke å anbefale strakt rør på turbpdieselen... da turboen går nesten amok.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Ær ikke det meningen da
Uansett så vil det jo være fort jort å montere ei potte om det blir for mye av det gode.
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
I følge div dieselturbo trim nettsteder høres det ut til at jo rakere rør jo bedre på en diesel. dette fordi de trenger mer luft en bensinmotorer. Raka rør har en superpotte som under tester viste seg så effektiv at turboen måtte justeres etterpå for å komme opp på fabrikkspesifikasjon igjen.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Rapidspeed
- -

jo.. men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg armen..Tur-Bo wrote:I følge div dieselturbo trim nettsteder høres det ut til at jo rakere rør jo bedre på en diesel. dette fordi de trenger mer luft en bensinmotorer. Raka rør har en superpotte som under tester viste seg så effektiv at turboen måtte justeres etterpå for å komme opp på fabrikkspesifikasjon igjen.
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Rapidspeed wrote:jo.. men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg armen..Tur-Bo wrote:I følge div dieselturbo trim nettsteder høres det ut til at jo rakere rør jo bedre på en diesel. dette fordi de trenger mer luft en bensinmotorer. Raka rør har en superpotte som under tester viste seg så effektiv at turboen måtte justeres etterpå for å komme opp på fabrikkspesifikasjon igjen.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
Var på julebord oppi dalane her i går, bilen gikk så det suste (bokstavelig talt, trenger noen nye dør og vinduspakninger). Var skummelt på vei opp i mørke og snøvær, vanskelig å se svingen før jeg var i dem og kom litt fort inn i et far godt jemte men ellers gikk det greit. Savner ekstralysa! Returen i dag var flott, satt å gaula til radio gaga på radioen og feide forbi flere av de andre bilene som kjørte lenge før meg
Det var noen antydninger til understyring i snøen i dag men jeg blei overraska over hvor godt bilen taklet forholdene, nesten synd å si det men på nysnøføre føles denne mye bedre en syncroen.

Hmmm...

Hmmm...
Ser han blåser sot da, er du tung på labben 
Hadde humla i veg (stort sett) på tomgang en halvtimes tid for å få varmen i den, skyvedøra hadde frysi fast og måtte tines. Og ja, jeg er nok litt tung på labben 
-
vwooosh...!!!
- -

- Car: 1990 Diesel Syncro doka.
Detti er en limo iforhold til den gammel doka'n vel Thor Alex..??
Je kjører opp til Stor Elvdal nå ikveld (søn) å håpe ikke det er snø + is ennå.....Mann må kjøre 'litt' saktere...
Je kjører opp til Stor Elvdal nå ikveld (søn) å håpe ikke det er snø + is ennå.....Mann må kjøre 'litt' saktere...
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Da var omsider oljetempmåler montert i dag, måtte legge en ekstra jording fra sensoren til batteri men ellers ser det ut til å fungere. Testkjørte en tur, hard kjøring i kupert terreng ga rett over 100c, utetemp ca -6c, ikke så helt gale det vel?
Den dårlige nyheten er at temostaten ser ut til å ha konka, vanntempnåla går fre rett opp til nesten borte etter bare 10 minutter på tomgang. Det var med begge varmeappareter på 2. Bir vel å kikke over utpå nyåret.
Den dårlige nyheten er at temostaten ser ut til å ha konka, vanntempnåla går fre rett opp til nesten borte etter bare 10 minutter på tomgang. Det var med begge varmeappareter på 2. Bir vel å kikke over utpå nyåret.
Går varmeapparatvannet via termostaten? Det virker som bilen holder varmen mye bedre på tomgang når jeg slår av varmen?
Kjørte bilen gjennom en bilvask i dag, fill pakke med avfetting og voksing og alt. Ble veldig blangt og fint, og alle de gamle karroserirepparasjonene og rusten kom fram. Børstene glengte rund på viskerne så det måtte litt stramming til etterpå, da dro jeg selvsagt av bolten som holder viskeren, og selvsagt på venstre side
Jeg har visst en jobb å gjøre etter jul ja.
Tok noen vinterbilder forrige dagen:

Kjørte bilen gjennom en bilvask i dag, fill pakke med avfetting og voksing og alt. Ble veldig blangt og fint, og alle de gamle karroserirepparasjonene og rusten kom fram. Børstene glengte rund på viskerne så det måtte litt stramming til etterpå, da dro jeg selvsagt av bolten som holder viskeren, og selvsagt på venstre side
Tok noen vinterbilder forrige dagen:
-
avdem
- -

- Car: T3 1990 syncro mTDI
- Phone: 48232026
Varmeapparatet er uavhengig av termostaten, registerne vil jo avgi varme så varmeapparatet virker jo kjølende når det er sirkulasjon gjennom disse. Kjent triks å kjøre full guffe på varmeapparat når man plages med overoppheting.
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
Det hadde jo fungert om det gikk vi termostaten ogsåavdem wrote:Kjent triks å kjøre full guffe på varmeapparat når man plages med overoppheting.
Er det forresten noe som vet vor varm oljen vanligvis skal være på disse, og hva er maks som er "trygt"?
-
avdem
- -

- Car: T3 1990 syncro mTDI
- Phone: 48232026
Ja, men ikke like kjapt....
Halvard Avdem
For varm, typisk... 120-140 grader er vel ikke unormalt hvis det ikke er montert ekstra oljekjøler. Olja liker seg ikke veldig da, den trives best rundt 80-100 grader.ThorAlex. wrote:Er det forresten noe som vet vor varm oljen vanligvis skal være på disse, og hva er maks som er "trygt"?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Er en stund siden siste oppdatering nå... Skjer ikke så mye med bilen, den starter og går som ei kule
Har hatt et par småproblemer likevel. Fikk den vasket i vaskehall før jul, full pakke med avfetting og voksing. Ganske fornøyd med resultatet, men vindusviskerne likte seg ikke og da jeg strammet mutterne etter å ha retta på dem knakk den ene mutteren
Ny del er snart på veg så jeg håper å fikse den snart.
I dag skulle jeg fylle diesel for første gang på et par måneder, etter å ha kjør tanken så tom det går an (glad det er nedoverbakke til bensinstasjonen, den gikk men det var så vidt). Greit nok det helt til jeg skulle åpne tanken, det gikk ikke. Låsen var bånnfrossen. Kjørte på med låsespray og fikk til snutt inn nøkkelen uten at det jalp, den er nå mer egnet som knagg. Ga opp det og tok fra skrutrekkeren men da fulgte like gjerne hele løsesylinderen med ut
Prøvde ymse andre redskap for å åpne det som var igjen, men da røyk hele dritten og halvparten forsvant ned røret. Det var heldigvis for trangt, men å få has på bitene som tettet røret var ikke så enkelt. Etter en time med fikling ved siden av dieselpumpa i -16 fikk jeg tak på den med en strips og en bagasjestrikk, da kom den ut. Glad og fonøyd fylte jeg diesel for alt jeg hadde, bare for å komme på at jeg ikke hadde taklokk lenger
Midlertidig fiks ble bagasjestrikken, navlokket fra ene felgen og en rull elektrikertape. Blir tur på biltema etter et universalt et i dag, og bestilling av nytt fra brickwerks til uka. Bilder av det bale lokket kommer.
Plan i dag er å mekke noe å tette grillene med, diesel fryser litt i kulda. Vurderer ny helsyntet 5w-40 fra biltema også, aner ikke hva som er på nå.
Blir tur til østlandet neste helg så får vi se hva den er god for
Har hatt et par småproblemer likevel. Fikk den vasket i vaskehall før jul, full pakke med avfetting og voksing. Ganske fornøyd med resultatet, men vindusviskerne likte seg ikke og da jeg strammet mutterne etter å ha retta på dem knakk den ene mutteren
I dag skulle jeg fylle diesel for første gang på et par måneder, etter å ha kjør tanken så tom det går an (glad det er nedoverbakke til bensinstasjonen, den gikk men det var så vidt). Greit nok det helt til jeg skulle åpne tanken, det gikk ikke. Låsen var bånnfrossen. Kjørte på med låsespray og fikk til snutt inn nøkkelen uten at det jalp, den er nå mer egnet som knagg. Ga opp det og tok fra skrutrekkeren men da fulgte like gjerne hele løsesylinderen med ut
Plan i dag er å mekke noe å tette grillene med, diesel fryser litt i kulda. Vurderer ny helsyntet 5w-40 fra biltema også, aner ikke hva som er på nå.
Blir tur til østlandet neste helg så får vi se hva den er god for
Etter å ha kjørt med et lekk dekk siden i høst så fikk jeg nok i dag og stakk innom vianor for å se om de kunne fikse det. Nå er jeg 125 kroner fattigere og kjører på tre forskjellige dekkmerker
Dekket som var legg viste seg etter vert å være godt på veg til å eksplodere, banen har begynt å separere så dekket er blitt veldig usymetrisk alle veier
Da blir det nye dekk framme, det var på tide uansett siden de gamle er fra 2000. Kansje ikke så rart den har tendenser til inderstyring når gummien er steinhard. (om noen har et par brukbare dekk til overs så si gjerne ifra!)
-
Rapidspeed
- -

stod det ikke vinterdekk på den syncrodelebilen da???
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Joda, det stemmer det. Men de er piggfrie og med det føret som er for tida duger det rett og slett ikke. Hvis føret stabliserer seg så kan det hende jeg prøver dem.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg vet ikke hva slags føre du kjører på, men har du prøvd dem? Hvis de er nyere enn ca 4 år, og du ikke kjører veldig mye på våt speilholke, så kan de nok fungere en god del bedre enn årgangspiggdekk fra 2000.ThorAlex. wrote:Joda, det stemmer det. Men de er piggfrie og med det føret som er for tida duger det rett og slett ikke. Hvis føret stabliserer seg så kan det hende jeg prøver dem.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Føret i går var våt is (regn på nysnø som frøs på bakken), i dag er det nysnø på is.
Jeg har ikke prøvd de piggfie, men mønsteret ser ikke spesielt moderne ut, skal sjekke DOT koden. Fikk uansett tak i et sett piggdekk i dag (helt gratis
), lurer på hva som er best av relativt nye koreadekk og 11 år gamle Continental?
Jeg har ikke prøvd de piggfie, men mønsteret ser ikke spesielt moderne ut, skal sjekke DOT koden. Fikk uansett tak i et sett piggdekk i dag (helt gratis