Mistet servo

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Morten Aa
Car: T4 95 2,4 AAB

Mistet servo

Post by Morten Aa »

Hei

Her om dagen lå jeg i 90 kmt da det kom en hvine/reim lyd, turtall som gikk opp til topps så ble alt normalt igjen bare det at jeg ikke hadde servo. Regner med siden det bare er en reim at denne også går på servoen. Reima er hel og kjørte ca 10 mil hjem uten servo. Regner med at det er pumpa som har tatt kvelden eller er det noe annet som bør sjekkes ut først? Hvor skaffer jeg denne billigst ifra og er det en stor jobb og bytte denne?

Morten Aakenes
mr.johansen
-
-
Car: t5 1,9 2006

Re: Mistet servo

Post by mr.johansen »

Du har vel multireim, så dynamo og servo er på samme reima. Har du sett om servo pumpen sitt reimhjul går rundt når motoren går? Nå som det er så kaldt kan du ha vann i servo oljen som fryser og tetter olje kanaler.. Du kan jo ta av lokket på oljebeholderen for servo oljen og se. Er den grå/hvit er det vann i oljen. Er du heldig kan det holde å sette bilen i varmen og skifte olje. Visst ikke er det vel en tur på huggeren for å finne seg et "offer" som passer. Ei slik pumpe er vel evigvarende med riktig stell.. det er vel en spesiell prosedyre for skifte servo olje, men husker ikke den i farta..
Post Reply