T4 vs. T5; Kjørekomfort og kjøre-egenskaper??

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

T4 vs. T5; Kjørekomfort og kjøre-egenskaper??

Post by Stian »

Husker postmestern her inne en gang for lenge siden uttalte seg om forskjellen på lang og kort utgave av både T4 og T5. Kan ikke ta igjen hva han hadde kommet frem til, men det er sikkert mange av dere her inne som har kjørt alle 4 typer (T4; lang og kort, T5; lang og kort).
Er det noen som vil uttale seg den ene eller annen rettning så setter jeg pris på innspill :)

Er feks lang T5 bedre enn lang T4?
Grunnen til spørsmålet er bare at jeg snuser på bil igjen.... En lang T5..... :roll:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
hunter
-
-

Re: T4 vs. T5; Kjørekomfort og kjøre-egenskaper??

Post by hunter »

har kjørt kort T4 og T5, og lang T5... aldri lang T4... komforten på langtur blir en del bedre i lang utgave synes jeg... men det er jo mer problematisk å finne parkeringsplass med lang bil... mange faktorer her... komfortmessig om det er viktig for deg ville jeg valgt en lang utgave... jeg var svært fornøyd med min lange T5 men sett i lys av alle feil som dukker opp på disse ville jeg heller vurdert en sen utgave av T4 (som postmesteren også jaller om hele tiden)...

legg ut link til bilen du lurer på da... så får du nok mange nyttige og unyttige råd med på veien 8)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Jeg har sett et par lange, senka flotte T5 her i "nabolaget" og de ser litt sjef ut. Flyter liksom avgårde. Komforten er viktig mtp at vi pleier ha noen langturer i året (østover og til utlandet), men parkering bryr meg ikke. Er godt rutinert parkerer med lang T4 ;)
Problemer med T5? Joda, men har ikke nesten alle biler en eller annen form for problem da ;) ? Touranen hadde ikke så godt rykte den heller før jeg kjøpte den, men det har jo vært 100% problemfritt!

Jeg kan jo legge med en link, men det er ikke bilde på den. Syns den virker intr. og prisen er jo ganske ok....
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20707482
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
hunter
-
-

Post by hunter »

caravelleman wrote:Jeg har sett et par lange, senka flotte T5 her i "nabolaget" og de ser litt sjef ut. Flyter liksom avgårde. Komforten er viktig mtp at vi pleier ha noen langturer i året (østover og til utlandet), men parkering bryr meg ikke. Er godt rutinert parkerer med lang T4 ;)
Problemer med T5? Joda, men har ikke nesten alle biler en eller annen form for problem da ;) ? Touranen hadde ikke så godt rykte den heller før jeg kjøpte den, men det har jo vært 100% problemfritt!

Jeg kan jo legge med en link, men det er ikke bilde på den. Syns den virker intr. og prisen er jo ganske ok....
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20707482

Forundrer meg ikke om det er en gammel taxi!!! OBS på store servicekostnader som skulle vært gjort på omtrent 150000km...
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Kan hive det ut igjen jeg:

Skal du ha T4 så er det kort som gjelder. Den lange er for lang mellom hjula og lite smekker å manøvrere seg rundt med.

Skal du ha T5 er det lang som gjelder. Her har de klart å få bedre samsvar med lang akselavstand og maøvrering. Den er jo og breiere enn T4. Dessuten er den korte j... stumpete i fjøringa. Den er rett og slett ikke tung nok.

Jeg sjøl venter på T6 og anser T4 som innertier(ingen bedre Transportere enn dette) og T5 som fullstendig skivebom ( :roll: ) . Noe må det jo være som er riv ruskende gale når skiheisen år etter år banker Transporteren ned i støvla på antall solgte nybiler.
Hallo! Vi snakker om en bil som er 15 år gammal i markedet!

Det kan da ikke bli værre?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply