idag etter å ha kjørt en halvtimes tid var jeg inne på butikken, og da jeg skulle kjøre videre ville ikke bilen starte igjen. Jeg har vanlig tenning og strøm på batteriet, men det skjer ikke noen verdens ting når jeg vrir videre på nøkkelen til startposisjon.
Kan det være starteren som plutselig har gått dunken eller er det mer sannsynlig med en feil i tenningslåsen.
Jeg fikk start da jeg dyttet den i gang.
Jeg har ikke hatt noen problemer med å starte den før idag...
Kan være el-del tenning, eller også kan du sjekke rele' 109 (tror jeg det var). Kan være dårlige loddinger der som fører til slikt...
Har vondt for å tro at starteren 'dør' sånn uten videre...
Tror jeg må skifte denne på bilen min.
Hvis jeg vrir nøkkelen noen ganger så skjer det ingen ting. Men med en gang jeg gjør det andre gang eller lirker den litt til siden kommer den seg.
Høres slik ut, og prosedyren er litt forskjellig etter hva slags bil du har(Airbag etc), men jeg tar alltid av ratt og hendler og tenningslås. Kan du skru bittelitt klarer du fint dette uten noe mer hjelp.
Der Postmeister wrote:Høres slik ut, og prosedyren er litt forskjellig etter hva slags bil du har(Airbag etc), men jeg tar alltid av ratt og hendler og tenningslås. Kan du skru bittelitt klarer du fint dette uten noe mer hjelp.
Noen sier at man ikke trenger å ta av rattet.
Skal ettermontere cruisekontroll og kan sikkert ta det samtidig.
Det er en t4 med airbag.
Er dette lager vare hos møller?
Du trenger ikke ta av rattet for å skifte el-delen i tenningen, men det gjør det mye enklere.
Skal du likevel ettermontere cruise, er det jo bare å ta av.
Vil tro el-delen er lagervare hos Møller ja. Det er jo en kjent sak at denne svikter i tide og utide.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
oddvarr wrote:Du trenger ikke ta av rattet for å skifte el-delen i tenningen, men det gjør det mye enklere.
Skal du likevel ettermontere cruise, er det jo bare å ta av.
Vil tro el-delen er lagervare hos Møller ja. Det er jo en kjent sak at denne svikter i tide og utide.
Hva er symptomene? Min bil fungerte fint da jeg stoppet den i går, men i dag virker det ikke som releet slår inn engang. Har godt med strøm... Trodde først det kunne være ett start rele eller sikring eller noe, men kan ikke finne noe...