OK, jeg fikk en bekreftelse på det som er nevnt her i tråden om hva man trenger for å koble til en Smartstart på Tyskerbrakka - mitt relé 838 er godt nok for dette.
Prisen hos Torshov Bilrekvisita ble oppgitt til kr. 2.485,-.
Idag tenkte jeg bytte kablinga fra reléet i batterirommet på Tyskerbrakka, jeg har tidligere i vinter gjennomført 1 rygg uten å ta av kabelen så lokket i den dingsen som stikker ut i frontfangeren falt av med et smell
De siste seks+ ukene har veisalt og skjit lagt seg inn der lokket skulle holde sånt noe vekk, og idag kortslutta sikringa i boksen jeg hetner 230V fra. Idag sa det poff og det kom stikkflamme ut av kontakten under fangeren da jeg hadde plugga i kabelen til 230V og slått på sikringa, så jeg slutta tvinge igjennom strøm til DEFA-anlegget da.
Fikk det for meg at jeg like greit kunne kjøpe ny grønn ECO-kabel og da en erstatter for den kabelen som stikekr ut i front, nappa ut gammel kabel og kobla opp pånytt.
Alt funker som schmør. Flink Rudeboy.
Men jeg kjøpte også Smartstart på mekonomen fordi når normalprisen er to og et halvt tusen, men jeg fikk dette for kr. 1.875,- syns jeg det var greit
Jeg kjøpte den fordi den har flere løsninger jeg har behov for samt at komfortfaktoren ved å slippe å gå ut når det neste gang er minus 34 her... Jeg bor bare 300 m unna jobben her jeg ukependler til, og fra kontoret er det vel uhyggelige 120 m til bilen så en Smartstart kommer jeg til å nyte - om det er i Tyskerbrakka eller senere kjøretøy!
Da vet dere at det lar seg gjennomføre kjøp av disse utbyggingselement til DEFA for en relativt grei penge.
mvh,
Yngve S