Hei
Kva bør ein gjere før garantien går ut?
Bestille sjekk hos Møller eller må ein gå til eksterne?
Kan ein bruke kven som helst til å ta ta ekstern vurdering (lokalt verksted) eller bør ein bruke NAF?
Er det noken som har råd eller meininger om dette?
Garantiutløpstest
Re: Garantiutløpstest
Jeg ville brukt NAF's garantiutløpstest. Møller er ikke objektive nok føler jeg.
-
Black Box
- Car: VW Caravelle T5 175hk Tiptronic 9-seter lang
Det var det eg tenkte på ...
Om ein kunne vere trygge på at ting vart teke tak i.
Pussig hvis det er slik for VW ville hatt nytte av at forhandlere/tok dette seriøst da det er viktig for merkets renomé.
Selve forhandleren har vel nytte av at han sannsynligvis får jobben med å utbedre. Garantijobber er vel like godt betalte som andre?
Nå har eg spurt Møller og dei og anbefaler også NAF..
Er det fordi dei veit at NAF trulig vil finne ferre feil enn dei sjølve ville gjort om dei ikkje "oversåg noke"?
(Då NAF ikkje kjenner modellen like godt...)
Eller er det fordi dei vil unngå slike mistanker om subjektivitet?
Om ein kunne vere trygge på at ting vart teke tak i.
Pussig hvis det er slik for VW ville hatt nytte av at forhandlere/tok dette seriøst da det er viktig for merkets renomé.
Selve forhandleren har vel nytte av at han sannsynligvis får jobben med å utbedre. Garantijobber er vel like godt betalte som andre?
Nå har eg spurt Møller og dei og anbefaler også NAF..
Er det fordi dei veit at NAF trulig vil finne ferre feil enn dei sjølve ville gjort om dei ikkje "oversåg noke"?
(Då NAF ikkje kjenner modellen like godt...)
Eller er det fordi dei vil unngå slike mistanker om subjektivitet?
Er ikke sikker på at garantijobber er like godt betalt.... mener å huske at en kundemottaker fortalte meg at det var lavere timepris, + at de ikke hadde fortjeneste på deler...
Pål Strand
-
Black Box
- Car: VW Caravelle T5 175hk Tiptronic 9-seter lang
Høyrest ut som ei dårlig ordning.
For kunden ville det vere ei tryggheit om slike jobber var likestilt slik at verkstedet ikkje prøvde unngå garantijobber.
For kunden ville det vere ei tryggheit om slike jobber var likestilt slik at verkstedet ikkje prøvde unngå garantijobber.
også pga den norske kjøpsloven for reklamasjon så må forhandler selv dekke utgifter med rep etter fabrikkgaranti tiden og til reklamasjonen går ut.
gudene skal vite hvor mye som egentelig som er reklamasjon som merkeforhandler vrir seg unna.
gudene skal vite hvor mye som egentelig som er reklamasjon som merkeforhandler vrir seg unna.
Jørn Tangen
Jeg brukte NAF. Som poengtert i innlegg, fant de de feilene som var der akkurat da. Skulle jeg tatt det engang til, hadde jeg nok valgt forhandler. Spesielt i forhold til de tingene som pleier å ryke men som ikke er garantisak.
Ellers opplevde jeg stor forskjell blant forhandler om hva som var garantisak samt vilje til å utbedre ting! De jeg kjøpte hos (merkeforhandler på Kongsberg) var helt håpløse. Når Møller Follo fikk tak i bilen, ble ting fikset.
Ellers opplevde jeg stor forskjell blant forhandler om hva som var garantisak samt vilje til å utbedre ting! De jeg kjøpte hos (merkeforhandler på Kongsberg) var helt håpløse. Når Møller Follo fikk tak i bilen, ble ting fikset.