Møller har faktisk gitt ut et skriv/hefte til samtlige trafikkstasjoner angående dette.Jeg leste i dette skrivet mange ganger når jeg jobbet på trafikkstasjonen og det var kunder som kom med biler som hadde byttet motor. jeg er ganske sikker på at motorbytte i transporter også var omhandlet i dette skrivet. Hovedtyngden av motorbyttene på den tiden var golf 1 og 2 med bytte fra bensin til diesel og bygge om til GTI.
Prøv å spørre noen av de gamle gutta på trafikkstasjon/ Møller om de husker dette skrivet.
Jeg sluttet i 2001 og da var skrivet høyst aktuelt.
Godkjenning av motorbytte 1,6TD
Re: Godkjenning av motorbytte 1,6TD
Jeg ringte og forhørte meg med et annet Biltilsyn. På telefon kunne han ikke helt skjønne hvorfor bilen min ikke skulle bli godkjent med dieselmotoren, men...det var én ting... han ønsket bekreftelse fra Møller om min motor med sitt serienummer er en slik 1,6 td motor jeg hevder den er. Jeg har forklart at motortypen er JX, og at bokstavene JX står stemplet inn i serienummeret på motorblokken. Samt at jeg sitter med datablad på nevnte motortype, som denne bokstavkoden representerer. ???
Skal høre Biltilsynet om de kan skrive ut et skjermbilde av vognkortet på donorbilen som jeg vraket. Der bør vel serienummeret på motoren stå..... 
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Godkjenning av motorbytte 1,6TD
såsant ikke den har bytta motor. Postbilen er godkjent bygd om fra diesel til 112i og dette uten problem. Kontakta møller via lokal vw og fikk de papir som trengtes gjennom der. Og som nevnt over skal møller ha laget en perm med de vanligste ombygg til hvert tilsyn så slikt skal egentlig kunne ordnes greit der og.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter