Endelig ny bil...

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
haraldo
Car: T5
Phone: 974 08 020

Endelig ny bil...

Post by haraldo »

En lang ventetid er endelig over, totalt er det 4 år siden jeg først søkte NAV om bil med rullestolheis(!!!). I fjor var det endelig tid for å få bilen, trodde jeg... Bilen kom her til landet i slutten av sep. (og må vel være en av de siste før facelift...). Ting tar tid hos NAV, fra bilen kom til Stavanger - tok det nesten 4 mnd for NAV å flytte et papir (ordrebekreftelse) 500 m i luftlinje til ombygger for rullestolheisen. Så jeg måtte vente helt til mars i år for å ta ut min nye bil, som ble registrert 30.12-09...
Bilen er spesifistert med så godt som alt fabrikksmontert ex-utstyr utenom soltak og Xenon (som kostet vanvittige 30.000,- ekstra!). I tillegg ble bilen utstyr med minst like mye utstyr hos den lokale Møller-forhandler, bl.a. Pioners største multimediasystem og Recaro-seter med 12-veis el-justering og klimapakke...

Et lite spørsmål... Dette er min første bil uten soltak/glasstak, og det føltes helt klaustrofobisk :-) , helt sikkert en vane - og ja, jeg vet at med AC trenger man jo ingen takluke... Men jeg savner lyset inn ovenifra, jeg savner luftefunksjonen m.m. Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere soltak i Norge (aller helst orginalt, dog ikke nødvendigvis...) og hva det evt. vil koste...?

På forhånd takk for svar...

Image

Image

Image

Image

Bilen er registrert som en helt vanlig 5-seter, med verdens beste bein-plass bak :-) . Baksetet er faktisk trukket i skinn hos en lokal møbeltapetserer, og er så flott utført at Møller påsto at det nesten så bedre ut enn VW`s orginale skinn-interiør - ufattelig flott utført...
Image

Jeg er meget fly-interessert, og når man først kjøper ny Caravelle - så kan man også gi litt heder til den "orginale" Caravelle, nemlig Sud Aviation Caravelle, som bygget de nydeligste passasjerfly på 60-tallet (som også SAS hadde mange av) - dette er vel også forløperen til dagens Airbus...
Image

hei å hå

H
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Re: Endelig ny bil...

Post by Martin Sandvik »

Her har du fått deg en flott bil.
hunter
-
-

Post by hunter »

Grattis med en kjempeflott bil! Likte svært godt skinnsetene! Lykke til 8)
JKen

Post by JKen »

Gratulere med ny flott bil :D Håpe du får mange flotte turer med den :D
Transporter 2006 mod. 2,5 TDI, 4 motion.
T5Wheel

Post by T5Wheel »

Gartulerer med ny bil, meget pen. Jeg vet alt om NAV, bilen min er også trygdebil :D