Luftcamper i Jokerutførelse kunne vel leveres med enten hevetak eller høytak. Men begge disse takvariantene og interiøret var produsert av Westfalia. Reimo har vel bare produsert utstyr for ettermontering/selvbygg? Mulig de har bygd noen komplette biler også, det vet ikke jeg. Den de har aldri produsert originalcampere for VW.

.
Siden det står Joker i vognkortet vil jeg tro at denne bilen er en original Westfaliabygd Joker, men at taket er skiftet underveis. Kanskje Westfaliataket har blitt skadet? Eller bilen hadde hevetak originalt, og eieren ønsket seg høytak?
Når det gjelder fritak for avgifter etter 30-årsregelen så er jeg ganske sikker på at de tar utgangspunkt i første registreringsdato, enten det var i Norge eller i utlandet. Hvis det skulle vise seg at bilen er en overligger, f.eks. produsert i 1980 og førstegangsregistrert i utlandet i '82, så kan det vel hende at du kan få registrert den etter 30-årsregelen allerede nå. Men da må du sikkert søke, og legge fram dokumentasjon på produksjonsår. Men i dette eksempelet er det vel datoen i '82 som gjelder i utgangspunktet.
Luftkjølt med firkantlykter og nedre grill er vel egentlig helt feil uansett. Det er enkel rundlyktgrill som gjelder på denne. Men når Jokerdekoren er borte og taket er uoriginalt så blir det fort mye jobb å få den tilbake til 100% original. Dette er vel nesten en custombil allerede. Men jeg tror nok uansett jeg ville tatt vare på den originale campinginredningen.
Har du den svarte bobla fortsatt? Den hadde jo et fint stuk. Med mattsvart lakk får du jo matchende camper.
Jeg har sans for den originale tofargede lakken, for eksempel brun/brun, men det blir kanskje ikke helt innertier sammen med reimotaket. Da vil den vel egentlig se ut som en camperkonvertert luftbuss, og ikke en customisert originalcamper. Hvis du skal gå for originallook vil jeg foreslå å skaffe nye Jokerdekaler og ha hel farge på bilen. Kanskje lakke taket i samme farge som bilen? Skikkelig senking og bredda 16" stålfelg med kromkapsler og felgringer bør gjøre susen.