ESP Varsellys
ESP Varsellys
Har fått ESP varsellys i dashbordet(trekantlys)og esp bryter virker ikke lengre.Kan ikke finne noen egen sikringskurs for denne funksjonen.Noen som har tips om hva dette kan tyde på 
Svein R S
Re: ESP Varsellys
Kjører du med adapter i hengerkontakten? Hvis du gjør det, kan den skape krøll, har jeg lest...
Pål Strand
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Feil på en ABS-sensor kanskje? Du bør begynne med å få lest ut feillageret. På T5 er det ikke helt ukjent med ledningsbrudd i ledningene til hjulsensorene. Har vært borti flere med brudd i ledningen til høyre bakhjul.
Det med hengerfesteadapteret kan selvfølgelig være et tema. Dette kan lage mange rare feil. Det er kostbar latskap å kjøre rundt med 13-7-poladapteret i kontakten! Da kommer det vann inn i kontakten, og alt irrer i stykker. Jeg har sett flere biler med irr langt inn i ledningsnettet.
Det med hengerfesteadapteret kan selvfølgelig være et tema. Dette kan lage mange rare feil. Det er kostbar latskap å kjøre rundt med 13-7-poladapteret i kontakten! Da kommer det vann inn i kontakten, og alt irrer i stykker. Jeg har sett flere biler med irr langt inn i ledningsnettet.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Lest ut feillagret? Regner med at da snakker du om diagnoseverktøy som de har på Møller eller.Adaptret stod jo i dessverre,men tror ikke det er der.Har tatt det ut såklart
Hvis det skulle være en ABS sensor burde jeg vel ha feilindikasjon på ABS bremsene.Skal prøve å studere at det ikke bare er en egen sikring på ESP
Svein R S
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Korrekt! Enten originalt diagnoseverktøy på Møller, eller en annen form for diagnoseverktøy. F.eks. VagCom.sv-r-soe wrote:Lest ut feillagret? Regner med at da snakker du om diagnoseverktøy som de har på Møller eller.
Det har du nok rett i. Men ESP-funksjonen sitter i samme styreenhet som ABS-bremsene. Hvis det hadde vært en sikring vil jeg tro at du skulle fått opp ABS-lampa også, men jeg er ikke sikker. Hvis du har lys i ESP-lampa men ikke i ABS-lampa er det sannsynligvis feil på noe som bare har med ESP å gjøre, for eksempel en av akselerasjonssensorene eller selve ESP-bryteren. Kanskje trykksensoren i hovedpumpa. Mitt forslag er fortsatt å begynne med å få lest ut feilminnet.sv-r-soe wrote: Hvis det skulle være en ABS sensor burde jeg vel ha feilindikasjon på ABS bremsene.
Henrik Engen
Jeg hadde lys i ESP-lampa for et år siden og da var det en beltestrammer som hadde tatt kvelden.
Ooops, det gikk visst litt fort for meg her, det var airbag-lampa mi som lyste...... 
Da har jeg vært på Møller Tromsø og fått diagnose,en trykkbryter i bremsesystemet var defekt
Kosta bare 2100 kr å få skifta...
Hyggelig kundemottager ordnet det likevel som reklamasjon da bilen bare er 4 år og har kun gått 65000
Hyggelig kundemottager ordnet det likevel som reklamasjon da bilen bare er 4 år og har kun gått 65000
Svein R S
Godt du fikk det på reklamasjon. Jeg måtte også skifte på T5'en jeg hadde (også reklamasjon)... men jeg synes det er mye sånn småplukk til 2-5000,- så går i stykker på disse bilene... blir dyre å eie når alt av reklamasjon og garanti går ut... håper faceliften er bedre teknisk.sv-r-soe wrote:Da har jeg vært på Møller Tromsø og fått diagnose,en trykkbryter i bremsesystemet var defekt![]()