Viskerintervall T4

Her kan du legge inn guider og forklaringer på diverse saker og ting.
Post Reply
Caravelle nord
-
-
Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
Phone: 97100033

Viskerintervall T4

Post by Caravelle nord »

Æ har oppdaga at min T4,2001 TDi har justerbar intervallvisker :)
Nu veit æ ikke om detta e vanli/uvanli på di her bilan,men det kan nu andre besvare.
I utgangsponktet e det jo børe å ta hændelen ned et hakk så funka den. Men den e faktisk justerbar alt ætter behov og vannmængde :)
Før å få intervallen te å fungere i førskjelli tæmpo må følgene gjøres.
1. Slå på intervall en gang,så slå den av når viskeran næsten e tebake i utgangsposisjon.
Vent 1 sek å slå dæm på ijænn,å la dæm stå på. Vips så vil inrevallan bli mærkbart kjappar.
Tia mella første gangs på og avslåing,samt andre gangs på slåing kan varieres..æ har funne ut at min intervall har 3 førskjellige hastighete. Æ veit ikke om detta e standar el individuellt,men det e bære å prøv sæ fram.
Har testa detta ut på husøkonomen sin Polo,men dær va det ingen intervall ainna einn den eine.
Korriger mæ gjærna hves det e fleire typa ute å går.
Stig

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/

1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
Phone: 99454090

Re: Viskerintervall T4

Post by Der Postmeister »

står og i instruksjonsboka.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Viljar
-
-
Car: Ymse T3

Post by Viljar »

Denne funksjonen kan du få i T3, og sikkert Polo og. På viskerreleet i T4 din står det 99, på T3 står det 19. Bytt det ut med et som står 99 på, så får du justering. :)
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Det justerbare releet satt på Caravelle GL helt siden starten. På de seinere årsmodellene sitter det på de fleste (kanskje alle) T4-modellene. Det skal vel være trinnløst justerbart mellom ca 3 og 21 sekunder.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
eppek
-
-
Car: T4 -02 2.5Tdi
Phone: 97109996

Post by eppek »

Caravelle nord wrote:Æ har oppdaga at min T4,2001 TDi har justerbar intervallvisker :)
Nu veit æ ikke om detta e vanli/uvanli på di her bilan,men det kan nu andre besvare.
I utgangsponktet e det jo børe å ta hændelen ned et hakk så funka den. Men den e faktisk justerbar alt ætter behov og vannmængde :)
Før å få intervallen te å fungere i førskjelli tæmpo må følgene gjøres.
1. Slå på intervall en gang,så slå den av når viskeran næsten e tebake i utgangsposisjon.
Vent 1 sek å slå dæm på ijænn,å la dæm stå på. Vips så vil inrevallan bli mærkbart kjappar.
Tia mella første gangs på og avslåing,samt andre gangs på slåing kan varieres..æ har funne ut at min intervall har 3 førskjellige hastighete. Æ veit ikke om detta e standar el individuellt,men det e bære å prøv sæ fram.
Har testa detta ut på husøkonomen sin Polo,men dær va det ingen intervall ainna einn den eine.
Korriger mæ gjærna hves det e fleire typa ute å går.

Hehe, derfor jeg trodde det hadde "klikka" for viskerne mine da. Trodde ikke den greide å bestemme seg for hvilken intervallhastighet den skulla ha.
Men da vet man det :wink:
Post Reply