GANSKE ENKELT GENIALT
Bryteren min er av samme sort, men med kortere arm. Må ut i morgen og se om den kan brukes....

Har ikke sjekket om de slutter, eller bryter når du trår inn Clutch og/eller brems. Men regner med at de slutter kretsen..BayJon wrote:.... På den gamle syncroen min med cruisekontroll var det en bryter på clutchpedal og en på bremsepedal som reagerte på bevegelse på pedalen. Den var både elektrisk og åpnet vacuumanlegget for å slippe gassen. Så det kan jo være det kan skaffes orginalt fremdeles. Om bryteren gikk av eller på når man trykket på pedalene husker jeg ikke. Roar (Bugman) har bilen nå, kanskje han kan sjekke....
Har fulgt med å tråden din, den er inspirerende! Gledr meg selv til å ta til med t3en min i vinter!

Vel hjemme på søndag så sjekket jeg hjullageret, jeg hadde strammet bittelitt for hardt, slakket av til jeg kunne bevege skiven ved å vri en flat skrutrekker mellom skiven og huset, funket bra dette triksetBayJon wrote: Angående stramming av forhjulslager så er en "huskeregel" at når du strammer, så skal du kunne flytte på skiven mellom mutter og lager med en flat skrutrekker ved å vri på trekkeren. Om du skjønner.. Og stram gjerne mens du spinner hjulet rundt, da setter lageret seg bedre i skålen, det blir ikke bare klemt inn.

Hei Bjarne, enig, "polizei camper`n" din må nok snart må gå uten Tomgangsregulator`nBjarne wrote:Spørs om ikke du må få igjen tomgangsregulatoren din, da. De skal vel måle på tomgang, men hvis bilen går på 2000 omdreininger på tomgang så er det jo ikke så rart om utslippsverdiene er for høye. Hvem var det som gjorde kontrollen?
InteressantPål_B wrote:Det meste av slitedeler til T3 får du hos Kvikk Tønsberg også. Bærearmsforinger og bærekuler var lagervare sist jeg sjekket.

Godt observert, var selv kritisk til strømføringsegenskapene, bryteren ser ut til å være designet for høye spenninger som 125-250 VAC og 125-250VDC.Livar wrote:Ang. den nye bremselysbryteren din:
Det Ser ikke ut til at den tåler noe særlig strøm ved DC drift, men det er jo ingen opplysninger i rett spenningsområde på bryteren, så sikker er jeg ikke. Men husk at to bremselys trekker 3,5 A, 7 A hvis du kobler på en henger med to til.

Det er såpeglatt her også, det regnet på på kuldegrader sist lørdag og glaserte "alt", men Nankang dekkene får grep, de går på andre sesongen nå så dekkene er ikke nye. Når jeg innimellom bruker bilen som kona disponerer så merker jeg fort hvor glatt det eeegentlig er, kommer jo neste ikke frem, og ABS`en hyler ved oppbremsing. Denne bilen har dyre "best in test" dekker, lavprofil og breie dekk. Tror den smale dimensjonen på Nankang (original dim) har mye å si for grepet, og den myke gummien kleber godt, eneste bakdelen med Nankang er at kraftig sidevinden merkes godt (på grunn av den myke gummien), heldigvis blåser det ikke så oftesubwoofer wrote:Du har ferske dekk? Den saltsuppefaenskapen som ligger overalt for tida gjør det såpeglatt her i Sandefjord i det minste. Rett etter snøfall er jo alt fint, men etter én tur på E18 er det som å kjøre på glass.
Jeg kjører på Vredestein Comtrac, nye i fjor. Hindret ikke fruen å plante nesa i sida på en budbil i forrige uke, nå må jeg skaffe ny framfanger og venstre blinklys.![]()
Hmmm, dette bekrefter nærmest mistankenavdem wrote:Må si jeg har tenkt tanken på at denne bilen kanskje har sperrekasse. Studerte i Sogndal sammen med Dag Øyvind som eide den før og det var ekstremt stor forskjell på min 2wd diesel og Baronen.
Han hadde en ganske bratt bakke opp til der han bodde og baronen klatra alltid opp mens jeg stort sett måtte rygge ned igjen og gå opp.....

Tommy på www.unneberg-bil.no kan svare deg, som regel veldig kjaptextremracing.net wrote:tøff bil du ha fått deg
kunne du målt hvor brede di with wall sidene er? lurer på hovr lav profil som går med slike skjønner du
Yepp, det har sin naturlige forklaringPål_B wrote:Bilen, og du eller kona, observeres stadig rundt i Åsgårdstrands gater