Møller service vs andre

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
hauken
Car: t5 130tdi 4motion 07mod

Møller service vs andre

Post by hauken »

Fikk pris på 60t service hos Møller,ca 9t,spurte de lokale autoriserte verkstedet,5t... Hopper de lokale over noe ,eller er Møller overpriset???
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Møller service vs andre

Post by Der Postmeister »

villig til å si overpriset. Har jobba på VW og de nye servicene inneholder lite. Nå forteller heller ikke du hva den pakka du har fått tilbud på inneholder heller. Er det med bremsevæskeservice feks? Slike ting.

Olja i seg sjøl er jo heller ikke billig og det går noen liter på de.

Gi en fyldigere info om hva du skal betale for så kan vi lettere si det.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Har en kompis som driver for seg selv og skrur på hovedsaklig på WAG. Når jeg kjøpte Transporter 4motion 08 for en månedstid siden, tok vi service på den. Den var da gått 120.000 km

Byttet kupêfilter, luftfilter, dieselfilter,oljefilter og olje og olje+ filter på 4hjulstrekk koblingen (den skal byttes hver 60.000 km). Er hovedsaklig det de gjør. De sjekker vel gjerne sånn generelt over bilen også, men jeg betaler ikke flere tusen kroner for at de skal gjøre det!
Mulig de også bytter bremsevæsken, men ser ikke behovet for det.

Er ganske enkelt å gjøre dette selv også.

Når det gjelder ojlen som skal være "Longlife", med laaaange vedlikeholdsintervaller, ville jeg ikke gått god for den. Kompisen min har åpnet flere WAG motorer med "Longlife" olje, som gjerne har gått 100.000. De ser ikke mye bra ut innvendig.. Han anbefalte meg og bytte hver 20.000 istedet, og bruke en litt annen olje.

Må huske på at oljen er hoveddelen for at motoren skal vare lenge. Når du har kjørt såpass mye som 60.000 km uten å bytte olje, sier det seg selv at oljen umulig kan være noe bra for motoren. Alle har vel sett hvor svart oljen kan være etter 10.000 km..

Har hatt Hiace de siste årene, og den byttet jeg olje og filter på hver 10.000 km. Kjører også Cosworth, og der blir det byttet hver 5.000 km :)

Men uansett, ville ALDRI levert bilen til Møller med de prisene de opererer med. Levêr den heller til et annet verksted. Akkurat samme tingene de går gjennom også ;)
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

Vel, har ingen kompis som er kapabel til å ta service på min, er så "dum" å ta service på merkeverksted.

Har nå tro på at det er lettere å få en bedre innbyttepris med de rette stemplene i serviceheftet, enten man selger privat eller bytter bilen inn hos forhandler.

Jeg dytter mine penger inn i VW konsernet, de kan jo ikke gå konkurs fordi alle skal ha ting så j... billig ved å ta service andre steder.
Kan være enig i at det er "dyrt", men dette er relativt.

Vi vet ikke om de "går gjennom akkurat de samme tingene" på et lokalt verksted.
Hva med aksjoner på nyere biler, vil lokale verksteder få denne informasjonen og utbedre dette?

Man kjøper en relativt dyr bil, men tar seg ikke råd til service på merkeverksted.

Ellers er jeg enig når det gjelder olje 30000 km er relativt langt.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Du har MOB garanti, som gir deg låne bil ved uforutsatte stopp langs veien. Pluss at en ser om bilen har aksjoner, ting som fabrikken sier skal utbedres uten kostnad for kunden.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Her i området er ikke VAG verkstedet vesentlig dyrere enn alternative heller. (sammenligner da likt mot likt såklart!)
Har også flere bekjente som plages på alternative verksted, da de ikke har god nok detaljkunnskap om forskjellige merkespesifikke ting.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Jan Arild
Car: 2008 T5.4M

Post by Jan Arild »

Jeg sjekket priser på 3 forskjellige vag verksteder.
For nettopp den samme 60k service.
Det skilte over 2000,- fra den dyreste.
Dette var med bremseveske/haldex skift. Olje og alle filterne.
Jeg tok service i Horten. 6000,-
Jan Arild
Kort T5 4Motion. Solgt:-(
Familieforøkelse. Ford Mondeo kjøpt.
http://www.kartutleie.no
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Neergård wrote:Her i området er ikke VAG verkstedet vesentlig dyrere enn alternative heller. (sammenligner da likt mot likt såklart!)
Har også flere bekjente som plages på alternative verksted, da de ikke har god nok detaljkunnskap om forskjellige merkespesifikke ting.
Har du forsøkt Madsen bil til å reparere på T4 en gang drar du aldri tilbake dit. De klarte ikke å koble på bremsestagene på min T4a når de byttet tromlene bak. Resultatet var nesten fatalt.
Prisene ligger ca 45% over det man får hos gode lokale verksteder med høy kompetanse på nettopp T4 og T3. Jeg kan dokumentere det jeg sier nå, jeg har lagt inn mange 10tusener av kroner i bilreparasjoner i distriktet de siste 10 årene.
Et annet eksempel er forstillingsdeler: Bytte av komplett forstilling hos Madsen ble nesten 14000 kroner i 1999 (T4a) og med originale deler hos et annet verksted i 2006 ble det 7000.- (T4b). Og kvaliteten på arbeidet er veldig bra. Spesialister fra VAG-konsernets tidligere verksted på Steinkjer og i Trondheim har gjort arbeidet på det lokale verkstedet.
Man støtter også det lokale næringslivet, og sørger for å være med på å beholde kompetansen lokalt.

Og sånn litt på siden, jeg har ikke hatt problemer med bilen(utover slitasje) siden jeg byttet bort fra Madsen til det lokale Mekonomenverkstedet. Og jeg kjører automat, det sier litt...
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
hauken

Post by hauken »

Der Postmeister wrote:villig til å si overpriset. Har jobba på VW og de nye servicene inneholder lite. Nå forteller heller ikke du hva den pakka du har fått tilbud på inneholder heller. Er det med bremsevæskeservice feks? Slike ting.

Olja i seg sjøl er jo heller ikke billig og det går noen liter på de.

Gi en fyldigere info om hva du skal betale for så kan vi lettere si det.
Spurde bare hva en 60t service koster,vet ikke hva som inngår.
Andreas89
-
-
Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
Phone: 99428142

Post by Andreas89 »

Sikkert overpriset hos merkeverksted, men igjen hva får man?

Jeg er av den oppfatningen at den største kompetansen på VW den får jeg hos VW. Og så lenge det aldri har gitt meg et problem langs veien er det godt nok til at jeg fortsetter å stole på det. Pappas T4 f. eks. har fulgt alle servicer hos møller Follo, den har nå gått 300 000 km uten et eneste problem. Da er det greit å betale litt mer etter min mening. Den eneste T4'ern vi har hatt tull med var den som hadde vært andre steder, feil verktøy og feil deler. Rimelig faktura, men servicen ble bra dyr når man tar med alt av kostnader i etterkant....

Jobbilen min, også en T4'er har fulgt servicer hos et annet verksted, bare tull og rot, dem klarer ikke en gang å skrive i heftet når neste service skal tas....

Skal du selge bilen tror jeg du vil møte en del sånne som meg, som ikke en gang gidder å se bilen om den ikke har vært hos et merkeverksted...
Andreas

2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

Har kjørt MB fra 85 til 08, tatt service på merkeverksted, på slutten følte jeg at jeg ble møtt med en slags arroganse og at jeg "måtte stå å trutne litt" før noen ekspederte meg, dette var faktisk en av årsaken til at jeg kuttet ut MB.

Mange ganger jeg ikke har vært fornøyd med service på merkeverksted, enten dette har med pris, utførelse eller oppførsel, men alternativet hva hadde det vært?

Tror ikke det blir brukt orginale deler på et lokalt verksted, de har ikke lager og må ut å hente delene, kom ikke å si at de henter dette hos den lokale VW forhandler.

Så service / pris er ikke bare service / pris.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Tom Bringsvor wrote:Har kjørt MB fra 85 til 08, tatt service på merkeverksted, på slutten følte jeg at jeg ble møtt med en slags arroganse og at jeg "måtte stå å trutne litt" før noen ekspederte meg, dette var faktisk en av årsaken til at jeg kuttet ut MB.

Mange ganger jeg ikke har vært fornøyd med service på merkeverksted, enten dette har med pris, utførelse eller oppførsel, men alternativet hva hadde det vært?

Tror ikke det blir brukt orginale deler på et lokalt verksted, de har ikke lager og må ut å hente delene, kom ikke å si at de henter dette hos den lokale VW forhandler.

Så service / pris er ikke bare service / pris.
Hvor mange bilprodusenter lager delene sine selv? Tenker da på f.eks. dynamo, bremsedeler, lys, turbo, starter, hjullager, bærekuler, styreledd, fjærer, dempere, oljefilter, luftfilter, osv. Kan vel fortsette nesten hele kvelden og ramse opp.....
Pål Strand
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

å bytte de fleste filtrene går ganske kjapt.
ta ex. diesel og olje filter.. jeg har aldri vært med på noe som har vært lettere og raskere før.
luft filter tar vel 3 minutter om du skal vaske inni der og.

Vet ikke hvor lang tid kupe filteret tar å bytte..

men tror nok det til tider kan være noe høye priser.

men de opererer vel med standard priser.

fikk pris på bytte av hjullager. mener det var 5000kr
jeg syntes det var dyrt og endte opp med å gjøre det selv.. men prismessig endte jeg opp med en utgift som var tilsvarende.. men jeg måtte av med spindelen og de hadde tatt det mens den sto på bilen,, så myyye ekstra arbeid for ingenting.

bruk den billigste løsningen, de fleste verksteder kan stemple servicehefte..
You create your own universe as you go along.
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Ørjan wrote:å bytte de fleste filtrene går ganske kjapt.
ta ex. diesel og olje filter.. jeg har aldri vært med på noe som har vært lettere og raskere før.

Når du skal bytte luftfilter må du ut med kupéfilteret. Så det er byttet i samme farten

Jeg vet at mitt lokale verksted bruker originaldeler hentet fra Møllerkonsernet. Jeg har nemlig selv vært innom å hentet delene der...
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
SantaClaw

Post by SantaClaw »

Møller = verst på kundeservice.

- Høye delepriser
- Høye Timepriser ligger ca 50 kr per time over konkurrentene
- Dårlige garanti ordninger (Må nesten til rettssak om man skal ha noe dekket på garantien)

Jeg opplever når man er interessert i bil hos møller, så får du omså hvor mye oppfølging, men når bilen først er kjøpt, så er du 0 verdt...

Priseksempler:

Pollenfilter @ Møller: 506 kr Carparts: 169 kr
Hjullager: 1800 kr hos møller Carparts: 300 kr
- 2003 GMC Sierra 2500HD 6.6 Duramax
- 1984 Subaru Justy 1.0 - 4x4 - 3 cyl, 54 bhp, 80 nm, 770 kg :P
- 1973 Opel GT "Racing" 2.0i-8v
- 2009 Polaris IQ 600RR

Alt av VAG er solgt :)
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Stein wrote:
Ørjan wrote:å bytte de fleste filtrene går ganske kjapt.

Når du skal bytte luftfilter må du ut med kupéfilteret. Så det er byttet i samme farten

Jeg vet at mitt lokale verksted bruker originaldeler hentet fra Møllerkonsernet. Jeg har nemlig selv vært innom å hentet delene der...
Nei det må du ikke..
hauken

Post by hauken »

Hvis du ber om en 60t service,så må vell alt være med i forhold til en møller service?
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Stein wrote:
Neergård wrote:Her i området er ikke VAG verkstedet vesentlig dyrere enn alternative heller. (sammenligner da likt mot likt såklart!)
Har du forsøkt Madsen bil til å reparere på T4 en gang drar du aldri tilbake dit. De klarte ikke å koble på bremsestagene på min T4a når de byttet tromlene bak. Resultatet var nesten fatalt.
Prisene ligger ca 45% over det man får hos gode lokale verksteder med høy kompetanse på nettopp T4 og T3. Jeg kan dokumentere det jeg sier nå, jeg har lagt inn mange 10tusener av kroner i bilreparasjoner i distriktet de siste 10 årene.
Et annet eksempel er forstillingsdeler: Bytte av komplett forstilling hos Madsen ble nesten 14000 kroner i 1999 (T4a) og med originale deler hos et annet verksted i 2006 ble det 7000.- (T4b). Og kvaliteten på arbeidet er veldig bra. Spesialister fra VAG-konsernets tidligere verksted på Steinkjer og i Trondheim har gjort arbeidet på det lokale verkstedet.
Man støtter også det lokale næringslivet, og sørger for å være med på å beholde kompetansen lokalt.

Og sånn litt på siden, jeg har ikke hatt problemer med bilen(utover slitasje) siden jeg byttet bort fra Madsen til det lokale Mekonomenverkstedet. Og jeg kjører automat, det sier litt...

Jeg viser helt konkret til Sannan Bil - som er VAG godkjent, og sådan et merkeverksted men ikke under Madsen eller Møller.
Har hørt mange som har hatt problemer med sine VAG på flere såvel Mekonomen og andre uavhengige verksted i området "vårt"... Fikk selv feiljustert pumpe på et uavhengig verksted av "en tidligere vag-mann" - bilen gikk som en dass i forhold til når den ble justert på Sannan i etterkant...
Så, sålenge Sannan kjører den linja de har, og har den ledelsen de har - er jeg IKKE i tvil om hvilket verksted jeg foretrekker for VAG i området, selv om de kanskje kan være noe dyrere på enkelte ting så er kompetansen deres absolutt verdt hver eneste krone!
Vet forresten flere som kjører sine non-vag dit også...
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Post by highline 2001 »

Hei
Kan nå å dele min erfaring med dere da.
Siste gang bilen min (passaten) var innom møller haugesund, så resulterte det i at jeg kommer ikke til å bruke en krone der mere. For da jeg hadde bilen inne til stoorservice i juni 2006, så skiftet de deler for ca 18000, for at eukontrollen i februar 2007 skulle bli billigere. Kjørte så ned på oljeservice og eukontroll i jan 2007 å kom ut med en ny regning på 17500!!!!!

Å sjokkakada som jeg ble da, så lot jeg de skifte alle ting som de påpekte. Fikk en såkalt hastetime 2 dager etterpå, får å få ordna opp i alt galskapen. Hadde da avtale om å få levere bilen 0730, så bilen skulle være ferdig til kl 1330, slik at jeg skulle komme meg på jobb til kl 15. (tar en time å kjøre derfra)
Så jeg leverte bilen å satt å ventet, da kundebehandler kom å sa at de hadde "glemt" å bestille delene til bilen! Å i tillegg hadde de jo demontert bilen, slik at den ikke var kjørbar. Så kom han med den bomba at de ikke hadde bil jeg kunne få låne. Men de tok prøveskilt på en polo, som jeg da fikk låne for å komme meg til å fra jobb. Men måtte jo da uansett ned å hente min bil dagen etter, slik at hele fadesen tok vel 4 dager totalt.
Fikk et sånt tilbakemeldingsskjema på epost av de ett par dager senere, som jeg svarte så negativt på at jeg ble faktisk oppringt av enn eller annen møllertopp for å høre hva som var grunnen til min negative svar.

i tillegg har jo de lakket bakluka og taket en rekke ganger på passaten pgav sinkslipp og slurv fra deres side, men det er enn annen historie.

Har nå i senere tid brukt automester til alle mine reprasjoner/service, å er kjempefornøyd med det. For du får faktisk samme garanti fra de som møller-"moblitetsgarantien" da. Men de fleste har jo leiebil inkludert i forsikringen, jeg har i allefall det.

Men jeg har vært innom andre møllerbutikker, der virker det som de i allefall er en del greiere enn i haugesund.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Post Reply