Jeg har en 1995 model Caravelle T4 syncro med en sur gammel 2.4D motor.
Det kan virke som motoren begynner å bli litt sliten å jeg ønsker med litt mer effekt.
Kjedelig å ligge 20kmt under fartsgrensa i lange, bratte bakker.
Noen som vet om hvordan det er i praksis å bytte til en 2.5TDI?
Er det mye som må byttes?
Passer den overens med girkassen?
Motorbytte fra 2.4D til 2.5TDI
Re: Motorbytte fra 2.4D til 2.5TDI
Hei!
Det er vel en stor prosses. Ledningsnett og så er det jo hydraulisk clutsh på Tdi. Godkjenning hos BT er vel også et problem! Men hvis du skal så legg ut mange bilder og info!'
Jeg har turbomatet en 2,4D og den går vel bedre en en 2,5 Tdi opp til 100km/t. Billigre og raskere. Er du flink til å skru så bruker du vel 3-4 timer. Alt er bolt on.
Det er vel en stor prosses. Ledningsnett og så er det jo hydraulisk clutsh på Tdi. Godkjenning hos BT er vel også et problem! Men hvis du skal så legg ut mange bilder og info!'
Jeg har turbomatet en 2,4D og den går vel bedre en en 2,5 Tdi opp til 100km/t. Billigre og raskere. Er du flink til å skru så bruker du vel 3-4 timer. Alt er bolt on.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Hei .
Var inne på Møller for en stund siden og spurte om det samme.
Det som de fokuserte mest på var at 2,4en har mekanisk styrt dieselpumpe , mens 2,5en har elektrisk . De snakket og om ledningsnett , men nevnte ingenting om clutch .
Men fikk en følelse at de syntes det var litt uoverkommelig .
Har fortstått at 2,5en har en helt annen gearing , så gearkassen bør vel være med i et bytte.
Jeg bruker noe som heter Power up diesel injector på min 2,4 . Det løfter den opp nok til at jeg føler at jeg kan leve med den. Litt kraftigere og mere turtalsvillig .
Men er kjempeintresert i å høre om det hvis du går i gang med et motor skifte.
Toro.
Var inne på Møller for en stund siden og spurte om det samme.
Det som de fokuserte mest på var at 2,4en har mekanisk styrt dieselpumpe , mens 2,5en har elektrisk . De snakket og om ledningsnett , men nevnte ingenting om clutch .
Men fikk en følelse at de syntes det var litt uoverkommelig .
Har fortstått at 2,5en har en helt annen gearing , så gearkassen bør vel være med i et bytte.
Jeg bruker noe som heter Power up diesel injector på min 2,4 . Det løfter den opp nok til at jeg føler at jeg kan leve med den. Litt kraftigere og mere turtalsvillig .
Men er kjempeintresert i å høre om det hvis du går i gang med et motor skifte.
Toro.
Tore.
Hva er dette, pris, hvordan er dette og montere?Jeg bruker noe som heter Power up diesel injector på min 2,4 . Det løfter den opp nok til at jeg føler at jeg kan leve med den. Litt kraftigere og mere turtalsvillig .
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Det er noe som jeg tilsetter dieselen hver gang jeg fyller . Ca. 1 desiliter pr. tank.
Har prøvd det på andre dieseler og , men av en eller annen grunn så merker jeg kun efekt økning på min T4 2,4d.
Det ser ikke ut som det er så stort salgsnett i Norge . Jeg kjøper direkte fra inportøren. Sender med en link. Tror det nødvendige for kontakt står der.
http://www.powerup.se/
Toro.
Har prøvd det på andre dieseler og , men av en eller annen grunn så merker jeg kun efekt økning på min T4 2,4d.
Det ser ikke ut som det er så stort salgsnett i Norge . Jeg kjøper direkte fra inportøren. Sender med en link. Tror det nødvendige for kontakt står der.
http://www.powerup.se/
Toro.
Tore.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Høres mer ut som "Lurium" 907 diesel-dyserens jeg helte inn på Multivanen i sommer da den toppa forbruket på hele 1.51 liter pr mil
Og siden 907 selges bl.a på Mekonomen ville jeg vel heller svippa innom der og brukt VACNrabatten min der (evt firmamoderasjonen Jakob har på Mekonomen Elverum). Lettere enn å bestille igjennom Posten med moms og fortolling & tull, hvis man ikke glir igjennom kontrollen.
Husker ikke hva 907-flaska kosta.
-Jakob, du kan få ei av meg - kjøpte flere ifm salget av Tyskerbrakka
Og siden 907 selges bl.a på Mekonomen ville jeg vel heller svippa innom der og brukt VACNrabatten min der (evt firmamoderasjonen Jakob har på Mekonomen Elverum). Lettere enn å bestille igjennom Posten med moms og fortolling & tull, hvis man ikke glir igjennom kontrollen.
Husker ikke hva 907-flaska kosta.
-Jakob, du kan få ei av meg - kjøpte flere ifm salget av Tyskerbrakka
Hei, jeg er fersk i VW miljøet, har fått napp på en billig 2,4 syncro. Er interessert i å få litt mere futt i motoren, og lurer derfor på om du kan si hva som trengs av deler for turbo konvertere 2,4 diesel`n.jakob wrote:Hei!
På forhånd takk.
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
søk på forumet og du skal finne info nokkvenmon wrote:Hei, jeg er fersk i VW miljøet, har fått napp på en billig 2,4 syncro. Er interessert i å få litt mere futt i motoren, og lurer derfor på om du kan si hva som trengs av deler for turbo konvertere 2,4 diesel`n.jakob wrote:Hei!
På forhånd takk.
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Jeg fant, jeg fant