Vurderer både modeller fra 2006-2008 med 4 motion, enten 130 eller 174 hk.
- Prisene på Multivan er helt hinsides nå, det ligger få ute og selger tror de har vunnet i lotto. Det er har ligget flere Caraveller med 4Motion og 174 HK, enten som varebil eller personbil, 2005-2007 modell med kjørelengde rundt 100' km, til pris rett rundt 400' (reg. som personbil). Sammenlignbare Multivaner ligger til 580-590'... og det er få av dem. Jeg synes dette er en alt for stor prisforskjell. Jeg mener disse burde vært priset til rundt 500'. Tar jeg helt feil? Synes det er for stor prisforskjell på de 2. Har snakket med forhandlere som har disse prisene på Multivan, de påstår at bilene går unna uansett. Men jeg kan se at de har ligget lenge ute, så jeg vet ikke helt om jeg tror på de.
- En Multivan veier noen hundre kilo mer. Har den bedre hjuloppheng; vil den oppleves som mer komfortabel over humper? Oppleves den subjektivt som stillere? Vil den oppleves som tregere enn en Caravelle med samme motorisering? Vil en Multivan, grunnet høyere vekt, ha større slitasje på stag og foringer?
Og ja, jeg er ikke stinn av penger. Så økonomi spiller inn på mitt valg
Setter pris på innspill!