Bil går som ei bøtte dritt! 4 Motion virker innimellom!Hjelp
Bil går som ei bøtte dritt! 4 Motion virker innimellom!Hjelp
Hei.
Har en 05 T5 som ikke går som den skal. gjør 105 km/t på flat vei,men ikke noe mer..
Hva kan detta være som gjør den sånn? Har ny turbo.
Noen som vet hva som kan forårsake at 4-Motion system ikke virker som det skal?
Virker bare engang iblant.. Noen ganger når den ikke virker og jeg står fast kan jeg slå bilen av og på og så virker den! Har IKKE disse LED baklyktene som pleier å forårsake dette.
Motor er 2.5 130hk.
Takk på forhånd!:D
Har en 05 T5 som ikke går som den skal. gjør 105 km/t på flat vei,men ikke noe mer..
Hva kan detta være som gjør den sånn? Har ny turbo.
Noen som vet hva som kan forårsake at 4-Motion system ikke virker som det skal?
Virker bare engang iblant.. Noen ganger når den ikke virker og jeg står fast kan jeg slå bilen av og på og så virker den! Har IKKE disse LED baklyktene som pleier å forårsake dette.
Motor er 2.5 130hk.
Takk på forhånd!:D
Re: Bil går som ei bøtte dritt! 4 Motion virker innimellom!Hjelp
Ingen som vet???
Virkelig bra forum detta ja..
der fikk du mange nye vennerKenTommy wrote:Virkelig bra forum detta ja..
- 2004 Caravelle 1,9TDI
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
sytunge.
Du må sjekke turboslanger, luftmassemåler og generelt at alt er på plass og iorden.
4motion må du få sjekka om aksjon på den er utført. De tidlige hadde endel kluss hvor bla styreenheten på systemet på bakaksel ble bytta. Husker litt dårlig hva det var men mener det var ABSen som kobla ut 4motionsytemet.
Du må sjekke turboslanger, luftmassemåler og generelt at alt er på plass og iorden.
4motion må du få sjekka om aksjon på den er utført. De tidlige hadde endel kluss hvor bla styreenheten på systemet på bakaksel ble bytta. Husker litt dårlig hva det var men mener det var ABSen som kobla ut 4motionsytemet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Mekker du selv og ikke har fått det til?
Tas det service på merkeverksted slik at eventuelle aksjoner kan tas hånd om og analysere / slette feilkoder.
Virker pæra til bremselyset, er bremselysbryter defekt.
Har noen mekket og under skruing kommet borti ting som forårsaker dine problemer
Tas det service på merkeverksted slik at eventuelle aksjoner kan tas hånd om og analysere / slette feilkoder.
Virker pæra til bremselyset, er bremselysbryter defekt.
Har noen mekket og under skruing kommet borti ting som forårsaker dine problemer
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Andreas89
- -

- Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
- Phone: 99428142
Du får ta deg en tur til merkeverksted da vettu... sutre til dem istedet.... Sitter mye flinke folk her med god kjennskap til det meste med disse bilene. Men løsta til å hjelpe blir jo ikke akkurat større av sånne kommentarer...KenTommy wrote:Virkelig bra forum detta ja..
Andreas
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
Var ikke meninga å syte å væra barnslig.. Bare veldig frustrert om dagen ang bilen.. Alt for å få svar egentlig.. Så jeg unnskylder meg for det.
Skifta LMM og bilen går som ei kule igjen nå! Turboslanger osv var på plass. Bytta også til forsterka eksos manifold. skifta også bremselysbryter og 4motionsystemet fungerer faktisk mye bedre!
Men sliter med at bilen går i nødmodus under høy fart eller gasspådrag i høyfart/motbakke..
Kan detta væra en feil med chippen som er programert?
Beklager igjen for oppførselen.
Skifta LMM og bilen går som ei kule igjen nå! Turboslanger osv var på plass. Bytta også til forsterka eksos manifold. skifta også bremselysbryter og 4motionsystemet fungerer faktisk mye bedre!
Men sliter med at bilen går i nødmodus under høy fart eller gasspådrag i høyfart/motbakke..
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Det var hyggelig at ting går fremover, som du nevner tror jeg at chipping kan absolutt være årsaken til nødmodus.KenTommy wrote:Var ikke meninga å syte å væra barnslig.. Bare veldig frustrert om dagen ang bilen.. Alt for å få svar egentlig.. Så jeg unnskylder meg for det.
Hvordan er den chippet, uansett, om du tar ut for mye og du belaster motor med vedvarende full belastning, sikker på at dette er årsaken, men jeg vet ikke.
Jeg har selv "optimalisert" moderat elektronisk hos Ultimo funker som p... uten problemer.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Kanskje vurdere en annen chip da?!
Takk for raskt svar
Takk for raskt svar
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Ja, det kan være problem med chippen, min touran gjør det samme. Men da kjører jeg hardt. :p
Virker som når turbotrykket har vært X for lenge blir turbo for varm(?) og den går i nødmodus.
Vrir jeg på tenninga er det ok igjen.
har du boks eller chip?
Mulig chippen er stillt til å lade for mye.
Virker som når turbotrykket har vært X for lenge blir turbo for varm(?) og den går i nødmodus.
har du boks eller chip?
Det er chip jeg har. Gått inn på hjernen og byttet ut orginal programvare med en annensolrikioo wrote:Ja, det kan være problem med chippen, min touran gjør det samme. Men da kjører jeg hardt. :p
har du boks eller chip?
Går ihvertfall meget bra!
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Da er den nok bare tynet "for mye"
Reis tilbake til han som har chippa og be om en "chip" som ikke lader så mye.
Han kan nok uansett hjelpe deg.
Mange som tyner det langt fordi det er gøy, men de er jo klar over at de har gjort det på denne måten og kjører ikke hardt over lengre tid. Og alt annet det medfører. (Slitasje på turbo osv.)
Reis tilbake til han som har chippa og be om en "chip" som ikke lader så mye.
Han kan nok uansett hjelpe deg.
Mange som tyner det langt fordi det er gøy, men de er jo klar over at de har gjort det på denne måten og kjører ikke hardt over lengre tid. Og alt annet det medfører. (Slitasje på turbo osv.)