T5 California ekstra sete ønskes kjøpt ("5. sete")

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
oak
-
-

T5 California ekstra sete ønskes kjøpt ("5. sete")

Post by oak »

Mange Californiaer (ihvertfall bruktimporterte) ble levert med et ekstra sete som man kan sette inn mellom 2-seteren bak og fremsetene.

Dersom noen har et slikt sete liggende, fortrinnsvis i farge grå/blå så er jeg interessert i å kjøpe et slikt.

Mvh.
OAK
Image
'07 VW T5 California, 174HK tip.
OddN
-
-

Re: T5 California ekstra sete ønskes kjøpt ("5. sete")

Post by OddN »

Har ikke noe sete, men lurer bare på om du har sjekket mulighetene for å få godkjent noe sånnt? Regner med bilen er campingregistrert, og da gjelder jo reglene om at den skal registreres for det antallet det er liggeplasser til. Og det er såvidt jeg vet 4 i en sånn California... Så for å kunne kjøre med folk i denne stolen, må du trylle fram en ekstra liggeplass og :wink:

Alternativet er selvsagt personbilregistrering, med den avgiftsinnbetalingen det medfører til tollvesenet.
oak
-
-

Post by oak »

Mitt behov er å sette inn dette enkeltsetet istedenfor toseteren pga. muligheten til å transportere lange ting og samtidig være 3 i bilen.

Når det gjelder å sette inn dette setet i tillegg så er jeg litt usikker. Det kommer vel egentlig litt an på hvordan man tolker regelverket. Det gis jo en åpning for å ha med én passasjer mer enn det bilen er registrert for dersom denne passasjeren sikres forsvarlig og er under 14 år (tror jeg det er). Dermed skulle man kanskje tro at det femte setet fint kan settes inn benyttes av barn uten at det er noe problem? Men jeg er på ingen måte sikker på dette.
'07 VW T5 California, 174HK tip.
OddN
-
-

Post by OddN »

Akkurat. Jeg skjønner. Det er ingenting i veien for å sette inn setet i tillegg til de du har. Problemet kommer kun hvis du har for mange personer i bilen, og det var der jeg var litt for snar med å konkludere med at du ønsket å kunne frakte flere personer... :oops:

Til sammenligning var min T3 syncro registrert som campingbil etter de gamle reglene og der har det hele tiden vært et fullbredde baksete med tre belter selv om bilen bare var registrert for fire pga antall liggeplasser. For å unngå ubehageligheter spurte jeg både tollvesen og biltilsyn om dette og fikk til svar at dette var helt uproblematisk. Men om jeg ble stoppet med fem i bilen og dette ble oppdaget måtte jeg regne med bot for overlast :roll: Bilen er nå omregistrert til personbil :D
Post Reply