Nå kommer det en "hyle" lyd fra motorrommet. Det må være en pumpe eller hjul som hyler, for det stopper når jeg slår av varmeapparatet. Når jeg starter varmeapparatet igjen så hører du at det er noe som starter å gå neddi motorrommet, det blir en slags hveselyd ved oppstart som kan tyde på lekasje, å da kommer hylelyden når du hører den starte å gå. Slår man av tenningen så går denne pumpa/hjulet ett sekund eller tre å hyler.
Lyden kommer litt ned i motorrommet mellom motor og batteri.
Noen tips hva det kan være?
Ulyd fra motorrommet
-
magic-hammer
- Car: T4 2003 TDI
Re: Ulyd fra motorrommet
Har du AC kan du sjekke reima til kompressor. Slå av AC.... er lyden borte???
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
-
magic-hammer
Lyden kom bort når jeg slo på ECON istedet for AUTO så da kan det nok være den ja.
Takker,,,,
Takker,,,,
-
magic-hammer
Er det samme reim som normalt byttes ved regreim skifte? På motsatt side av motoren altså? Eller er det en egen reim?
hadde samme ulyden på min, slo på econ og lyden forsvant, der var det lageret på klimakompressoren som hadde tatt kvelden, byttet til ny kompressor hos Møller, tror det kostet rundt 14.000,- så billig var det ikke.
-
highline 2001
- -

- Car: transporter t5 2013
- Phone: 41313922
Hei
på passaten min kommer og en litt stygg lyd når klimaen er på. Men tror det er kjølevifta som altid går når klimaen er på som lager lyden. Troligt er det lagret i vifta som er på veg til å ryke.
på passaten min kommer og en litt stygg lyd når klimaen er på. Men tror det er kjølevifta som altid går når klimaen er på som lager lyden. Troligt er det lagret i vifta som er på veg til å ryke.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
-
magic-hammer
En av kjøleviftan er det nok ikke, for de går ikke.
Kompressor hørres ut som løsning, for den starter når å hører at den sliter litt i oppstarten så kommer hylelyden.
Frykter alltid det verste... hehe...
Kompressor hørres ut som løsning, for den starter når å hører at den sliter litt i oppstarten så kommer hylelyden.
Frykter alltid det verste... hehe...
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
VWs kompressorer har heller ikke alltid vist seg å være skuddsikre. Stort sett vært Passat og Golf som jeg har vært borti med trøbbel. Ant fordi de fleste T4 aldri ble bestillt med.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
A/C kompressoren min lages av et selskap som kaller seg "Sanden" og på selve kompressoren står det "made in japan". Hvis det er vw som lager noe dårlig her må det i så fall ha noe med hvordan reim og konstruksjon rundt dette er utformet. Ellers er det jo kvalitetsdeler fra JapanDer Postmeister wrote:VWs kompressorer har heller ikke alltid vist seg å være skuddsikre. Stort sett vært Passat og Golf som jeg har vært borti med trøbbel. Ant fordi de fleste T4 aldri ble bestillt med.
Forøvrig er enten den elektromagnetiske koblingen eller kompressoren dårlig på min bil også etter kjørte 80k så der har jeg fått tak i ny komplett uorginal kompressor/kobling fra tyskland til knappe 2000 kr.
Hvis det forsvinner når du setter på "ECON" er det nok noe med AC-kompressoren. Den kobles fra via en magnetisk operert kopling når du trykker på "ECON". Det kan jo kanskje også være denne koplingen som slurer. På min oppstod det omvendt. Min begynte å bråke når jeg trykket på "ECON". Da var det lageret for remskiva på kompressoren som hadde røket. Møller kunne ikke hjelpe med annet enn komplett kompressor som kostet det hvite ut av øyet. Etter litt leting på nettet, fant jeg nytt lager hos en sjappe i USA. Mener det kostet ca 4-500 kr ferdig fortollet. Tror det var på http://www.bearingsdirect.com/store/ind ... list&c=309
Husker desverre ikke dimmensjonen nå, men hvis jeg finner igjen papirene på det skal jeg legge det inn her.
Husker desverre ikke dimmensjonen nå, men hvis jeg finner igjen papirene på det skal jeg legge det inn her.
T5 06mod TDI 105hk - lang
T4 02mod TDI 151hk - solgt
99 T4 Caravelle VR6 - solgt
T4 02mod TDI 151hk - solgt
99 T4 Caravelle VR6 - solgt