Motorproblem

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Tom

Motorproblem

Post by Tom »

Har kjøpt en caravelle 2.4 diesel, 1993 som er gått 190.000 km. Fikk opplyst at motoren bruker olje, noe den gjør til gangs (2 dl pr mil). Det er skiftet topp på bilen, og problemet skal ha oppstått etter dette. Motoren høres fin ut på tomgang og under kjøring, men det oppstår litt "ramling", muligens fra girkassen når man starter kjøringen. Med tanke på oljeforbruket ryker det forbausende lite, og røyken er ikke spesielt blå. Jeg har heller ikke funnet spor av oljelekkasje noe sted. Hva kan være årsaken og eventuelle løsninger på problemene, og kan det være lønnsomt å heller skaffe en "byttemotor" med girkasse, eventuelt hvor kan en slik oppdrives. Håper på tips eller råd.
Tom Lorentzen
Tlf 958 658 59
Käfervelle
-
-
Car: T4 Multivan

Motorproblem..

Post by Käfervelle »

Tipper stempelfjærene dine er ferdige,men det lønner seg å ikke kjøre mer enn du må nården er sånn. Fiks på det fortest mulig før motoren raser skikkelig. Ingen snarvei, riv av toppen og ta ned veiv med stempler. Kort sagt trengs det en overhaling tror jeg.. :(
Men... det kan tyde på at topp-pakning kan være defekt/feilmontert da dette har oppstått etter bytte av topp, mange muligheter, men jeg tror nok at minst toppen må av..
Post Reply