Jeg trenger gode råd angående salg av bil. Har mottatt forslag fra kjøper om følgende: Utfyllt kjøpekontrakt med kontonr og at Biltilsynet har registrert ny eier. Med disse papirene vil kjøpers bank overføre penger til meg.
Jeg synes dette er litt merkelig, har tidligere beholdt eierskifte meldingen til jeg har fått pengene, men kjøper har fått bilen. På denne måten er bilen i praksis min og kan evt. meldes stjålet om pengene ikke dukker opp.
Hvordan gjør dere dette?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Needforspace wrote:Jeg trenger gode råd angående salg av bil. Har mottatt forslag fra kjøper om følgende: Utfyllt kjøpekontrakt med kontonr og at Biltilsynet har registrert ny eier. Med disse papirene vil kjøpers bank overføre penger til meg.
Jeg synes dette er litt merkelig, har tidligere beholdt eierskifte meldingen til jeg har fått pengene, men kjøper har fått bilen. På denne måten er bilen i praksis min og kan evt. meldes stjålet om pengene ikke dukker opp.
Hvordan gjør dere dette?
Vel, hvis han skal låne penger med bilen som sikkerhet så får han ikke penger utbetalt før bilen er registrert på ham. Så du har begrensede muligheter til annet enn å skrive i kontrakten at bilen ikke er hans før oppgjør er mottatt.
Dere kan jo dra på biltilsynet sammen, ordne papirer, deretter dra sammen til banken.
Tanken er jo grei den, med å dra til biltilsynet og bank sammen, men vi bor dessverre et stykke fra hverandre og biltilsynet er ikke på noen av stedene. Får vel bare stole på ham
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Da er det vel bare å ikke levere bilen til han før du får sendt bekreftelsen fra banken, sjekk også banken selv med dine egne telefon nr og snakk med saksbehandler selv.
har hadlet bil på denne måten før, aldri vært noe problem, har da alltid vært kjøper.