Etter to år i Stryn er det på tide å visa fram meir av Vestlandet. I år går turen så langt ut mot havet som mogleg. Nærare bestemt Hoddevika på Stadtlandet. Her ligg det ein primitiv men finfin camping i enden av vegen, like ved stranda, ikkje støm, men vatten og utedass er å oppdrive. Meiner å hugse at det koster 50 kroner natta. Hoddevika ligg ein liten halvtime frå senteret Leikanger på nordsida av Stadtlandet. Her finn vi det vi treng av butikkar og liknande. Viss veret slår seg heilt vrangt er det også naturleg å søkje ly enten her eller på sørsida ved Selje.
Hoddevika
Vestkapp
Noko avansert opplegg blir det ikkje, folk møter opp når det passar, kanskje kan vi køyre samla frå Nordfjordeid eller Stryn? Lørdag er det naturleg å ta ein liten sightseeing. Ervika, Vestkapp, Ytre Fure(Kjend frå "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu") er fine plassar å besøke.
Stadt er også kjend for surfing og det er mogleg å leige utstyr i Hoddevika. Anbefalast!
Jeg meldte meg på 4.feb.,og det står ved lag. Bør ha med et batteri extra da, det gir mer ballast for vind oxo. Håper det ikke blir så fælt at vi ikke kan slå opp taket, eller grille . (sleng deg med Erjo). Stadt landet blir en ny opplevelse. 6-dagers tur.
Da nærmar vi oss snart August og Vestlandstreff. Veret her på vestlandet har ikkje akkurat imponert i det siste men håpar at det har regna og blåst ifra seg i tide til treffet.
Er vel på tide å komme med litt køyreinfo og slikt for dei som vil ta turen.
Hoddevika ligg ytst på Stadtlandet i Selje kommune, siste skanse før atlanteren.
Hvem her er det som tar turen til Stadt?Jeg vurderer fortsatt,er bare litt kjørelei nå Det blir nok tur,håper noen av dere andre også viser litt entusiasme og støtter opp om de som gidder å arrangere treff.Unnskyldninger for ikke å komme kan dere holde for dere selv
narle wrote:Hvem her er det som tar turen til Stadt?Jeg vurderer fortsatt,er bare litt kjørelei nå Det blir nok tur,håper noen av dere andre også viser litt entusiasme og støtter opp om de som gidder å arrangere treff.Unnskyldninger for ikke å komme kan dere holde for dere selv
Jeg vurderer sterkt å komme nordover i Jaktmajoren. Kan ikke love noe helt ennå, men har satt av helga til treff.
Er det mulig å leige seg hytte på campingen der? Må ha en eller annen form for overnatting...
Edit: var nok litt kjørelei eg også etter 5800 km på sommertur
Selv om Magne leder i lengde så langt i sommer kommer jeg nok ikke oppover til Vestlandsrevyen i år heller - skal se om det ikke klaffer bedre neste år istedet.
-Men jeg er jo bare en og attpåtil en usosial fyr, så det kan jo tenkes det er like greit
Rudeboy wrote:Selv om Magne leder i lengde så langt i sommer kommer jeg nok ikke oppover til Vestlandsrevyen i år heller - skal se om det ikke klaffer bedre neste år istedet.
-Men jeg er jo bare en og attpåtil en usosial fyr, så det kan jo tenkes det er like greit
Rudeboy wrote:Selv om Magne leder i lengde så langt i sommer kommer jeg nok ikke oppover til Vestlandsrevyen i år heller - skal se om det ikke klaffer bedre neste år istedet.
Jeg er vel sur,da.Jeg skrev bevisst at de som ikke skal komme,ikke skriver om det.Allikevel kom det en kommentar om akkurat det.Nå bestemmer ikke jeg hva som skal skrives eller ikke,men det går vel an å holde tilbake litt unyttig info.Ikke sur nå lenger
Dette kunne jeg også ha lyst til. Jeg har aldri vært der ute i havgapet ved Stadtlandet. Jeg får vel sjekke litt kjørerute, etc. og sjekke ut om madammen har lyst til å bli med. Kan hende jeg i så fall drar fredag etter jobben om jeg drar.
Ja, det blir nok en tur med min Westibuss. Multivan'en er daily-driver så den skal ikke på slik tur nå.
erjo wrote:Dette kunne jeg også ha lyst til. Jeg har aldri vært der ute i havgapet ved Stadtlandet. Jeg får vel sjekke litt kjørerute, etc. og sjekke ut om madammen har lyst til å bli med. Kan hende jeg i så fall drar fredag etter jobben om jeg drar.
Ja, det blir nok en tur med min Westibuss. Multivan'en er daily-driver så den skal ikke på slik tur nå.
Kosetur, dette!
erjo
Skikkelig kosetur med meget flott natur på veien.Har kjørt her noen ganger og liker det bare bedre og bedre.
Sitter her og vurderer kjøreruter... litt usikker på om jeg skal ta korteste vei som er E39 eller om jeg skal ta de koselige veiene litt uttafor allfarvei. Har mest lyst på det siste, og selv om alt virker ok med Jaktmajoren nå så er det jo lettere å få hjelp langs hovedvei enn over vikafjellet hvis det skulle skje noe. Blir nok å legge avgårde allerede torsdagen om det blir tur. Det eneste som hindrer meg i å dra nå er regnvær! Satser på å sove bakpå planet under kapellet om jeg får til å rigge madrass bakpå der.
Hvor mange vet nå helt sikkert at de skal på treffet? Halvard, Jarle, Jakob, Troyca, Eirik og Tage?!