Nå renner det...

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply

Bør jeg forsøke meg på dette selv?

Poll ended at 19 Aug 2005, 14:34

Sett den på verksted!
2
17%
Det er bare å sette i gang på egen hånd!
10
83%

Total votes: 12

iacob

Nå renner det...

Post by iacob »

Ser ut til at min forsiktige kjølevannslekasje fra toppakningen ikke er så forsiktig lenger. Måtte fylle på mange liter i går på en tur-retur oslo/drøbak.

Det pipler ut kjøleveske fra et område foran på venstre på toppen av motoren. Har Heynes, men er ikke så innmari flink til å skru og er litt skeptisk til å gå løs på dette på egen hånd.

Noen som har peil på hvor man kan få gjort dette for en rimelig penge? Hvor mye tar et verksted for dette? Er det noen her som kunne tenke seg å ta på seg jobben på østlandsområdet?

Vogna er en '90-modell 2.1 med automat.
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

vet du om det er i mellom pakning/topp det lekker? det er sjelden det renner mye vann ut her...har du sjekket alle slanger/koblinger/ved termostathuset foran på venstre side?
iacob

Post by iacob »

112wboxer wrote:vet du om det er i mellom pakning/topp det lekker? det er sjelden det renner mye vann ut her...har du sjekket alle slanger/koblinger/ved termostathuset foran på venstre side?
Ja, er rimelig sikker. Det pipler vann ut ved den pakningen som går rundt hele motoren på høyre side. Det blir liggende en liten dam oppå motoren der. Og jeg kan se at det kommer mer mens motoren går.
Forsøkte å kjøre den her om dagen og da gikk den i tillegg veldig dårlig. Virket som det var rusk i forgasseren eller at den ikke tente på alle pluggene eller noe. Stoppet på tomgang og hadde problemer i oppoverbakkene.
Post Reply