Puster ikke???
-
Messiah
- Car: T4 1996 VR6
- Phone: 47247640
Puster ikke???
T4 Vr6 96`har etter masse om og men fått bilen til å gå rimelig greit med ett fornuftig forbruk. Den har dog ikke mye lyst til å drøye giringen til 5000 (auto) som den skal gjøre ved aktiv kjøring. Ved manuell nedgiring og pådrag virker det som det ikke er noe særlig "punch" Kan det være luftmassemåler? Kan det være justering av gasswire om det er mulig? Det er ingen feilkoder og hjernen er ny. olje og filter var byttet i april/mai med merkbar forbedring. Bilen oppleves som rask i 1 og 2. 3. er tregt mens det er greit drag i 4. i motorveihastighet. Dog ikke noe særlig i 60-90. Håper noen kan få noe fornuftig ut av dette 
-
camperwizard
- -

- Car: T4 2,5 tdi 1999
- Phone: 94831217
Re: Puster ikke???
Hei Messiah
Dette minner veldig om en porsche 944 jeg hadde tidligere.
Bilen gikk ok på 1 og 2 gear, men deretter brukte den en evighet på å komme opp i turtall fra 3 gearet og opp til 5-te. Den greide heller ikke å nå rødmerking på turteller i høye gear.
Jeg monterte en slange på bensinrail og et manometer i enden på denne, dette taipet jeg opp etter skjermen og frontruta. Med dette kunne jeg lese av trykket mens jeg kjørte i de nevnte problemoråder. Resultat 0,2- 0,3 bar for lite trykk ved fult pådrag. Feil, bensintrykksregulator hadde sagt takk for seg.
Hvis du gjør dette på din bil, får du svar på om den får nok bensin eller ikke. Får den for lite suppe så vet du hvor du skal rette feilsøkingen. Ting som må sjekkes: bensintrykksregulator, filter, slanger(tette), slangeklemmer, bensinpumpe, pickup i tanken
Dette minner veldig om en porsche 944 jeg hadde tidligere.
Bilen gikk ok på 1 og 2 gear, men deretter brukte den en evighet på å komme opp i turtall fra 3 gearet og opp til 5-te. Den greide heller ikke å nå rødmerking på turteller i høye gear.
Jeg monterte en slange på bensinrail og et manometer i enden på denne, dette taipet jeg opp etter skjermen og frontruta. Med dette kunne jeg lese av trykket mens jeg kjørte i de nevnte problemoråder. Resultat 0,2- 0,3 bar for lite trykk ved fult pådrag. Feil, bensintrykksregulator hadde sagt takk for seg.
Hvis du gjør dette på din bil, får du svar på om den får nok bensin eller ikke. Får den for lite suppe så vet du hvor du skal rette feilsøkingen. Ting som må sjekkes: bensintrykksregulator, filter, slanger(tette), slangeklemmer, bensinpumpe, pickup i tanken
TRANSPORTER 2WD 2,5 TDI 1999
Steinar Fredriksen
Steinar Fredriksen
-
Messiah
- Car: T4 1996 VR6
- Phone: 47247640
Re: Puster ikke???
Takk for tips. Skal få sjekket dette. håper likevel at det er luftmangel da det er billigere å fikse tror jeg. har hørt at det skal være ett "vinterstille" på luftinntaket men klarte ikke å finne noe da jeg så etter
Håper at det står på vinter sånn jeg bare kan skru over til sommer. Den tanken kan også forklare at den bruker mer bensin om vinteren tror jeg.