Rare ting skjer....
-
Ørjan Sandland
- Car: T4 2001 ACV
Rare ting skjer....
Jeg skal prøve å holde dette kort.....
Vannpumpa mi er enten ødelagt eller på vei til å bli det. Lekker kjøleveske slik at nivået i ekspansjonsbeholderen (?) synker under minimum. Greit nok, dette løser jeg.
Dette har skjedd noen ganger før, og i den forbindelse har jeg hørt rare klikkelyder fra relesonen.
Jeg tenkte at det var pga. kjøleveskenivået, men plutselig begynte hovedlyset og varmeapparatet/vifte å klikke samtidig som lydene i forbindelse med kjølevannet.
Nå er hovedlys og vifte ute av drift, uten at noen sikringer har gått.
Det skal sies at jeg har gjort en tjuvkobling på en av ledningene på lysbryteren for å slå på ryggekameraet når lyset er på. Jeg skal prøve å fjerne denne, men jeg tviler på at dette er årsaken.
Noen ideer i rele-verden hva som kan være galt?
På forhånd takk.
mvh,
Ørjan Sandland
Vannpumpa mi er enten ødelagt eller på vei til å bli det. Lekker kjøleveske slik at nivået i ekspansjonsbeholderen (?) synker under minimum. Greit nok, dette løser jeg.
Dette har skjedd noen ganger før, og i den forbindelse har jeg hørt rare klikkelyder fra relesonen.
Jeg tenkte at det var pga. kjøleveskenivået, men plutselig begynte hovedlyset og varmeapparatet/vifte å klikke samtidig som lydene i forbindelse med kjølevannet.
Nå er hovedlys og vifte ute av drift, uten at noen sikringer har gått.
Det skal sies at jeg har gjort en tjuvkobling på en av ledningene på lysbryteren for å slå på ryggekameraet når lyset er på. Jeg skal prøve å fjerne denne, men jeg tviler på at dette er årsaken.
Noen ideer i rele-verden hva som kan være galt?
På forhånd takk.
mvh,
Ørjan Sandland
-
Ørjan Sandland
bak på tenningslåsen har du en "switsj-kontakt" eller el del som vi kaller det, denne lager slikt trøbbel med lys, vifte og viskere hvis den er def. Koding av låsen går jo på det mekaniske i selve låsesylinderen, så det skal egentlig ikke ha noe med det å gjøre, men det kan ha oppstått feil i el del når de var oppe med sylinderen, det er ikke usannsynlig. El delen blir vridd rundt av den "mekaniske" delen av sylinderen.
-
Ørjan Sandland
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Ørjan Sandland
-
Ørjan Sandland
Nå begynner jeg å lure.... fjernet tjuvkoblingen på lysbryteren.
Fant ut noe nytt. Lyshornet virker, og når jeg bruker det (fullt lys eh), DA VIRKER VIFTER OG VINDUSVISKERE!!
Slipper jeg hendelen for fulltlyset, så har ikke vifter og viskere strøm lenger.
Jeg tviler på at det har noe med tenninga mi å gjøre, men det er foreløpig beyond me hva det kan være. Får se på releene litt.
Fant ut noe nytt. Lyshornet virker, og når jeg bruker det (fullt lys eh), DA VIRKER VIFTER OG VINDUSVISKERE!!
Slipper jeg hendelen for fulltlyset, så har ikke vifter og viskere strøm lenger.
Jeg tviler på at det har noe med tenninga mi å gjøre, men det er foreløpig beyond me hva det kan være. Får se på releene litt.
-
Ørjan Sandland