Batterilampa og støy fra dashen - igjen...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Batterilampa og støy fra dashen - igjen...

Post by Rudeboy »

Hepp !

Som nevnt begynnte lampa for batteriet og ladinga dertil, å lyse i en fuktig periode nylig. Tenkte som så at svarinnlegg om kontroll av reim skulle være nok.

-Men nei.

Lampa lyser som bare det, og nåla for rpm gidder ikke rikke seg før motoren har turtall oppunder 3, gjerne 3500+ og da syns jeg det begynner bli høyt turtall, liksom... Lampa slukker gjerne etter at motoren har gått på 3.000 rpm noen sekunder, så det virker som om bilen vil ha høyt turtall for å lade...

Og dét suger pisslunka lut, for jeg kan jo ikke sette bilen i andregiret for hver 50/40-sone jeg kommer til :?

I dag morges var bilen litt treigere å starte opp enn vanlig, måtte holde nøkkelen på "START" lenge før motoren tok tak og fyra opp dieselen.

Har forelagt detta med å bytte startbatteri for fruen og det skal skje om ikke så himla lenge. Men før den tid må man jo få ev. ladefeil unna veien, mener jeg.

Any ideas ? Verksted ? Tja, det er jo ei grei løsning men koster jo hundreoghælvette mye med penger, da...

mvh,
Yngve S
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Da er det vel bare å sjekke ladinga da. Om ladebrua er utslitt.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Tja, det skal nok gjørest...

For å si det slik - bilen starta lettere på jobben idag nå som jeg skulle hjemover, men etter å ha stanset hjemme og lufta bikkja før meg & madammen skulle på IKEA så ville ikke bilen mere...

-Kun for å kryssjekke - ladebrua er hvor ?

Titta neddi batterirommet og det er en del koblinger ikke jeg ville gjort, bl.a en del skjøter på rette ledninger mellom punkter (slik at det er punkter på kabelen mellom to punkter, om jeg kan ordlegge meg slik) og mye ublu sikringer som plutselig er på en kabel her og der.

Ser jaggu ut som dette blir første gangen jeg kan skru ut skruene ved radiatoren og dra fronten fram for å titte inni motorrommet, gitt :lol:

Jaja, ikke annet å vente etter et halvt års drift.

mvh,
Yngve S

EDIT : Vi napper ut batteriet og setter det til lading, for å eliminere ev. feil i denna saken :wink:
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Ladebrua sitter på dynamoen. Denne og har nok endel forskjellige navn... byttbar. Skru den ut å se på børstene.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply