God ide med med forlenget ledning, og ja det er trangt som bare bannskap. Men det er for seint, kom nettopp fra meny butikken med Baronen.
Historien er at jeg gikk ut etter middag, for å sjekke om jeg klarte å jorde meg ut av problemene, la en lang ledning (via sikring) fra batteriet med kabelsko rett på innslaget (med girspaken i fri

), det gnistret fortsatt, noe som betyr at solenoiden trekker strøm, men innslaget beveget seg ikke. Skrapte på metallet og jordet "alle" steder til ingen nytte. Banket på innslaget i håp om at innslaget skulle slippe taket, ingen nytte.
Så gravde jeg frem reservegirkassa og der stod det jammen en startmotor montert, den så fin ut lite rust/korrosjon, tok den av børstet den litt og sauset den inn med JT slik at den kunne tørke noen dager. Sliter med forkjølelse og tenkte at noe jobb blir det ihvertfall ikke ikveld, bilen stod ikke på bukker - rett på asfalten, men begynte å sjekke om skruer kunne løsnes på gammelstarteren, joda det gikk, tilslutt var den rusten fæle klumpen ute (takk nok engang for at jeg ikke har senket bilen). Kan jo begynne å del-montere den nye, bare å vaske seg med white spirit for JT etterpå. OK, det endte med at alt plutselig var på plass og den startet momentant (takk nok en gang at jeg ikke har senket bilen). Den nye starteren virker kvikkere, reagerer momentant og nøler ikke ett sekund
Kveldens helt, som fortjener gullmedalje er denne:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk ... lampe-LED/
Tråløst superlys med magnetfester, perfekt (testet) til camper-tur i høstmørket og nå også tested&verified som nevenyttig arbeidslys.