Passer denne navigasjonen i min T5?
Re: Passer denne navigasjonen i min T5?
ok . da er det muligen litt forskjell på dashbord eller ?
skal prøve å kontakte selger på ebay om han har til min bil.
Kjøpte bilen i går
Kjøpte bilen i går
Eneste du får beskjed om er å måle åpningenoddmn wrote:ok . da er det muligen litt forskjell på dashbord eller ?
Kjøpte bilen i går
Har sett på en Caravelle på Finn nå, og den hadde helt likt dashbord. Akkurat som jeg tenkte
Jeg ringte Møller bil og sjekket om det fantes to utgaver frontpanel til Caravelle/Transporter, tenkte da på om man kunne kjøpe den bredere typen navi med 7" skjerm, men det er bare en type. Man får panel med bredere hull til Multivan, dvs den typen som har bredere dashbord ved girstanga. Der går panelet fra topp av radiohull og ned rundt girstanga. Altså det vil ikke passe uansett. Så slik jeg har forstått det, må man ha den spilleren med 116x188mm front til Caravelle/Transporter med firkantet frontpanel.
Nå blir det spennende å se når tingene mine kommer og hvor mye styr det blir å trekke ryggekamerakabel. Den skal ligge helt skjult... Og så håper jeg det vil fungere bedre enn i den tyskimp Land Cruiseren jeg hadde. Koblet etter alle kunstens regler, men det funket kun når bilens kjørelys var av... På den hadde jeg også rigget til kamera bak på båthengeren (hadde jo største Gaupenhenger og Noblesse 650, ble nesten 9 meter fra kule til propell), dette fungerte som det midtre speilet i bilen. Var greit å ha kamera der bak når jeg rygget...
MrFixit
Nå blir det spennende å se når tingene mine kommer og hvor mye styr det blir å trekke ryggekamerakabel. Den skal ligge helt skjult... Og så håper jeg det vil fungere bedre enn i den tyskimp Land Cruiseren jeg hadde. Koblet etter alle kunstens regler, men det funket kun når bilens kjørelys var av... På den hadde jeg også rigget til kamera bak på båthengeren (hadde jo største Gaupenhenger og Noblesse 650, ble nesten 9 meter fra kule til propell), dette fungerte som det midtre speilet i bilen. Var greit å ha kamera der bak når jeg rygget...
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Kameraet funker like bra som de originale
Bare å koble seg inn på ryggelyset bak.
Jeg trakk ledningen opp langs a-stolpen, og videre bakover i taktrekket. Gikk egentlig ganske kjapt.
Jeg trakk ledningen opp langs a-stolpen, og videre bakover i taktrekket. Gikk egentlig ganske kjapt.
Ok tenkte også å bestille med ryggekamera.
Hvor mye måtte dere betale for alt levert norge ?
Kalln er du fornøyd med systemet, hentes det ut noen info om bilen på dette systemet. Ser at det er med en slik obd2 kobbling.
Er denne den samme som er orginal fra vw.
Kalln er du fornøyd med systemet, hentes det ut noen info om bilen på dette systemet. Ser at det er med en slik obd2 kobbling.
Kom vel på rett under 3500 kr, og jeg er veldig fornøydoddmn wrote:Ok tenkte også å bestille med ryggekamera.
Såvidt jeg har skjønt, så kan du få opp alt dersom du har canbus originalt i bilen. Det har ikke jeg.. Får opp batterilading og noe andre greier. Har egentlig ikke brydd meg noe særlig om akkurat det
Kom det forresten noe toll/moms greier i tillegg etterpå Kall'n?
MrFixit
MrFixit
Nei har ikke fått noentingMrFixit wrote:Kom det forresten noe toll/moms greier i tillegg etterpå Kall'n?
MrFixit
Da har vi handlet på kraftig forskjellig dollarkurs, med mindre du bestilte noe mer...
MrFixit
MrFixit
Betalte 570 USD såvidt jeg kan se.. Da fikk jeg med kamera og kartMrFixit wrote:Da har vi handlet på kraftig forskjellig dollarkurs, med mindre du bestilte noe mer...
MrFixit
Hm, jeg "slapp unna" med kun 530 usd, for navi, kamera og kart over minimum Norge, Sverige og Danmark...
MrFixit
MrFixit
Fikk den cirka 200 kr billigere du da. Mulig du bor litt nærmere enn meg.. heheMrFixit wrote:Hm, jeg "slapp unna" med kun 530 usd, for navi, kamera og kart over minimum Norge, Sverige og Danmark...
MrFixit
Da var det bestilt.Da er det bare å vente, går vel fort 14 dager før man har det.
Går cirka halve tidenoddmn wrote:Da var det bestilt.Da er det bare å vente, går vel fort 14 dager før man har det.
Hvilke kart er det som er med?
Jeg spurte spesifikt etter Norge. Så fikk det med. Tror jeg fikk en del nedover i Europa ogsåoddmn wrote:Hvilke kart er det som er med?
Gleder meg til fler tilbakemeldinger på denne. Har lyst på å kjøpe en slik jeg også 
Til de av dere som allerede har kjøpt, er det noe som ikke har fungert som lovet? Kan man f.eks bruke gps og høre musikk samtidig?
Til de av dere som allerede har kjøpt, er det noe som ikke har fungert som lovet? Kan man f.eks bruke gps og høre musikk samtidig?
Alt har vel fungert bra for min del! Både radio/cd/USB kan du høre på samtidig som GPS'er i bruk. Trykker du inn på noe på GPS'en mens den er i bruk, stopper sangen noen sekunder før den begynner. Er ikke noe stort problem akkurat..tilterje wrote:Gleder meg til fler tilbakemeldinger på denne. Har lyst på å kjøpe en slik jeg også
Hører du på musikk fra USB pinnen, er det ikke alltid den husker hvilke sang du hørte på sist, og spiller kanskje en annen. Heller ingen stort problem, men kan være litt irriterende.
Handsfreen må du ha ganske høyt på for å høre. Skrur du ikke ned lyden til normalt nivå rett før du legger på, får du en fin overraskelse. Da slår den over på det du hørte siste på (radio/cd/usb osv) på full guffe! Hehe.. Fått hjerte opp i halsen noen ganger der ja.. hehe... Har ikke giddet å sjekket om det er noen innstillinger på det heller
Ellers har jeg bare positive ting å komme med.
Det er ingen problem og gjøre hullet bredere, har du en fein kutter så er saken biff, har gjort dette på min transporter for og få navigasjon , fra tror det er en caravelle,MrFixit wrote:Nå blir det å bestille. Kall'n, er det en slik du kjøpte http://b0.www56.babidou.com/pic/2011/2/ ... -22-en.jpg ? Det ser ut til å være den som passer i hullet hos meg. Ser ikke ut til at det er mulig å gjøre hullet bredere, der det er ca en cm profil på hver side av radioen...
MrFixit
den er iallefall bredere enn den som er originalt til transporter, man kutter seg bare inn der det er avmerket for bredere spiller, eneste er at spilleren har en bue, men gjør ingen ting stikker ut 2-3 mm på det meste på midten..
Og det sier du nå, etter jeg har bestilt den smale utgaven
...
Får klare meg med den som kommer...
MrFixit
Får klare meg med den som kommer...
MrFixit
Kall'n
Har du testet slike ting som mp3, divx osv på denne spillern også?
Har bare brukt mp3 cd'er, usb og dvd-filmtilterje wrote:Kall'n
hehe...du får slutte å overbevise meg sånn. Har jo snart ikke noe annet valg enn å kjøpe 
Hehe.. Det er jo billig! Var mest opptatt av navigasjonen og ryggekamera. Var egentlig derfor jeg kjøpte. Navigasjonen er vannvittig bra! Samme er ryggekamera, så er veldig fornøydtilterje wrote:hehe...du får slutte å overbevise meg sånn. Har jo snart ikke noe annet valg enn å kjøpe
Ser frem til å få dette opp og gå i min bil ja
...
MrFixit
MrFixit