Har opplevd dette flere ganger, og har funnet en løsning på problemet. Logg inn først, og gå så tilbake med "back"-knappen et par-tre ganger. Da kommer som regel teksten du har skrevet fram igjen. Da kan du trykke "forhåndsvis" en gang til, og så er du tilbake der du var.
Det er kanskje ikke så lett å komme med reisetips utfra den reiseruta der, uten noe mer info om tidsperspektiv, hva de reisende ønsker å oppleve osv. Her er det muligheter for å oppleve
mye. Det ser ut som en fantastisk tur. For meg er noe av gleden med å reise å ikke planlegge for detaljert, men å la inntrykkene synke inn etterhvert, og ta ting som det kommer. Plutselig dukker det opp noe spennende. For eksempel her i våres. Vi var tre personer på tur hjem etter et møte i Tyskland. Vi kjørte leiebil gjennom Hochsauerland/Upland-området nord i Hessen, på grensa til Nordrhein-Westfalen, og vi hadde endel timer til overs før vi måtte være på flyplassen i Düsseldorf. "Der borte står det en ubåt" fortalte jeg kompisen som kjørte. "Hvor?" "Utafor der det står ei ku på taket" svarte jeg. Dermed dumpet vi borti
Hans Schlömers "Curioseum" i Willingen. Med slagordet "Kitsch, Kunst und Krempel". For et fantastisk sted! Noe lignende har jeg aldri sett. På en måte var det et museum hvor gamle skatter og interessante samleobjekter var tatt vare på, og utstilt på en skikkelig måte. Samtidig var hele stedet fullt av sære og morsomme detaljer. Den godeste Hans har en ganske skrudd humor.. Den oppsatte reiseruta går nok i en ganske stor bue rundt 34508 Willingen, så akkurat dette stedet er kanskje ikke aktuelt på denne turen. Men kan anbefales for de som skulle befinne seg i dette området.
Jeg har reist en god del i Tyskland, mest på motorsykkel. Autobahn er en effektiv måte å forflytte seg på. Også med kjøretøyer som holder moderat tempo. Bare hold til høyre hvis du ikke skal kjøre forbi, og følg godt med i speilene! Hvis du ikke planlegger å kjøre i 150 km/t +, så er det lett å tenke at det er bedre å kjøre landeveien. Min erfaring er at det tar ca 3 ganger så lang tid. Greit nok at den generelle fartsgrensa er 100 km/t på landeveien, men veldig ofte kommer du ikke mer enn 3-4 km mellom hver gang du kommer inn i en liten dorf og må sette ned farta. Etterhvert har jeg funnet ut at det er Autobahn som gjelder på transportetappene, så blir det avveksling med å kjøre landeveien gjennom områder jeg vet er fine. Hvis du ligger på Autobahn og trenger litt pause, så kan du svinge av nesten hvor som helst, så er det max noen få kilometer å kjøre til en koselig småby med et godt vertshus.
Fra Luxemburg kan det være en god ide å kjøre til Trier, det er en trivelig by. Og derfra følge Moseldalen i retning Koblenz.
Når dere er i Nürnberg vil jeg anbefale å bruke litt tid i Franken, og spesielt i området som kalles
Fränkische Scweiz, like nord for Nürnberg. Ganske spektakulær natur i dette området, med mye borger og ruiner. Jeg hadde en overnatting i Tüchersfeld like ved Pottenstein for et par år siden. Trivelig bitteliten by med en snodig fjellformasjon som kalles Fahnenstein. Det er ganske kurant å komme opp dit, det går en sti gjennom noen huler i fjellet og greier.
Fränkische Schweiz-Museum ligger også i Tüchersfeld.