Lakkkode på T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
vidar_78
-
-
Car: 2012 VW Caravelle T5b 2.0 TDI 114hk

Lakkkode på T4

Post by vidar_78 »

Hei!

Jeg har litt småskader i lakken på min t4 som jeg ønsker å "tette". Er det noen som vet hvordan man finner "lakk-koden" på bilen?
Er det muligens mulig å få kjøpt rep-lakk på sprayboks et sted?

Noen tips?

:D
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Familiemann

Post by Familiemann »

En lapp rett til venstre for sikringsboksen. Du må ta av dekslet foran sikringene for å se den. Eks:LC3Y

Gå til en billakkerer så blander han det du trenger. Noen blander også på boks.
Hvis det er rust må du gjøre skikkelig grunnarbeid. Puss ned til rent metall og ha på grunning.
De på lakkeringsverkstedet kan gi gode råd.

Du kan kjøpe noen produkter på denne siden:http://www.chemical.no/artikkel.asp?ID=888
De påstår at corruflux er bedre enn sandblåsing. Har ikke prøvd selv, men de har da noen gode referanser
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Ápropos lakkering m.v

Post by Rudeboy »

Var innom Maxbo oppe på Alna idag, i annet ærend men :

Verdens beste antirustmiddel, my statement, Owatrol selges fortsatt i butikker i Oslo på tross av fabrikantens konkurs tidligere i år.

Så nå har jeg kjøpt en liten kvart-liters boks som jeg skal frese over hengerfestet som en eller annen idiot mente var ok å "lakkere" med pulver en gang i tiden.

Og når owatrolen er påført og jeg begynner bli klar for grunning, blander jeg ut en dash owa med bilens originalfarge eller matt svart (siden hengerfestet er under en slitt plastfanger/bakskjerm).

Pris for en kvart liter er 98,- og det er det vel verdt.

mvh,
Yngve S
Post Reply