Utkobling av sentrallås

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
comfortcara
Car: Caravelle 2,5

Utkobling av sentrallås

Post by comfortcara »

Sentrallåsen har gått helt amok i det siste, låser seg opp og igjen i hytt og pine - kjører gjerne 5 sykluser før den roer seg ned. Jeg har ikke tid til å røske opp i det før om ei uke eller to, så vil gjerne koble den ut.

I sikringsboksen ser det ikke ut til å funke, da den sikringen går til radio, belysning osv også. Noen annen kjapp metode for utkobling?
ask
Car: T4 -99 2,5TDI

Re: Utkobling av sentrallås

Post by ask »

sikringen på sentrallåsen røyk for meg her om dagen.

I følge instruksjonsboka har jeg 2 sikringer til sentralåsen, den jeg bytta var i den nedre delen av sikringsholderne.

Radioen var intakt selv om sikringen var ødelagt....
comfortcara
Car: Caravelle 2,5

Post by comfortcara »

Ja, stemmer det! Men jeg har da vitterlig bare en rad med sikringer under relèene. Hvor pokker har de da gjemt den andre?
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Du kan senke hele blokken med rele og sikringer og se etter en enkel sikring. Jeg ser en sikring i ledningsnettet for sentrallåsen. Den skal være 15A lyseblå.
Jeg ville ha koblet av batteriet først da jeg oppleved en kraftig gnist da jeg senket min første gang. En lås på hver side.
Trodde jeg hadde stekte ECU'n min. :lol:
ask
Car: T4 -99 2,5TDI

Post by ask »

nå er bilen min ute å ruller, men fant et bilde på nettet som jeg tror ligna...

Jeg har sjøl en 99mod, men det har vel ikke skjedd så mye akkurat der på ett år....

Den andre rekka med sikringer er altså under et sort deksel som du får av etter å ha fjernet dekselst med oppbevaringsrommet utenpå.... I det sorte lokket står også numereringa til sikringene....

Og jeg tror jaggu meg at den gule pila peker på den sikringa som er til sentrallåsen. Bildet er forøvrig hentet på engelsk vwforum

Image
Post Reply