Multivan 2004; prøvekjørt.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Multivan 2004; prøvekjørt.

Post by Stian »

Jeg og fruen sitter og vurderer nye biler i disse dager. Jeg vet jo egentlig hvor søkt det er å spørre etter vurderinger av biler over nett da smaken jo er som baken..... delt. Likevel..... for å kunne eliminere noe som jeg ikke ser som feil, så spør jeg ;)

Det står ikke kun mellom disse to, men slik lista ser ut på finn.no pr. idag er disse to mest aktuelle:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31973025

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31986162

Jeg tipper mest over mot den første, men så koster den jo litt mer også. Positivt med den er jo webasto, el-dører og h-feste.
Den andre har den rette fargen etter min smak og den er i området, noe som betyr at jeg kan se den og prøve den for vurdering.

noen som vil si noe, så blir jeg glad :)
Last edited by Stian on 08 Dec 2011, 23:10, edited 1 time in total.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
rs
-
-

Re: Vurderings-hjelp; Multivan kjøp

Post by rs »

Stian wrote:Jeg og fruen sitter og vurderer nye biler i disse dager. Jeg vet jo egentlig hvor søkt det er å spørre etter vurderinger av biler over nett da smaken jo er som baken..... delt. Likevel..... for å kunne eliminere noe som jeg ikke ser som feil, så spør jeg ;)

Det står ikke kun mellom disse to, men slik lista ser ut på finn.no pr. idag er disse to mest aktuelle:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31973025

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31986162

Jeg tipper mest over mot den første, men så koster den jo litt mer også. Positivt med den er jo webasto, el-dører og h-feste.
Den andre har den rette fargen etter min smak og den er i området, noe som betyr at jeg kan se den og prøve den for vurdering.

noen som vil si noe, så blir jeg glad :)
Etter det jeg kan se så har begge el.skyve dører noe som er veldig fint så lenge det virker, og ikke det kommer is inn i plast mekanismen til å åpne/lukke dørene med
Begge har også webasto
Så spørsmålet er vel egentlig om du vil ha bil som er med automat eller manuelt gir?
På bil nr.2 som er den jeg likte best ut i fra bildene ville jeg tatt en ekstra sjekk om det også kan være avtagbart henger feste på denne siden anonsen var lite utfyllende.
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI

link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
Mats
Car: VW Multivan 4motion 174 hk 2005

Post by Mats »

Forestiller meg at det er lettere å selge en 7 seter, du får jo også med en person ekstra. I tillegg har denne sensorer foran og bak, sensorer bak er et must (eller kamera). Men likte ikke at selger har strøket ut regnr på bilder... Tror kanskje jeg hadde venta litt ;-)
Mats

Post by Mats »

Ser at regnr står i ann til bil2, merkelig at det er strøket ut på bildene, kanskje den er imp? Det finner man lett ut av på feks mekonomen.no
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Bare å spørre etter reg.nr og evt hvorfor skiltene er sladda.
Stian
-
-

Post by Stian »

skilt-sladding er ikke min største bekymring, så det er ikke hovedtema ;)

Men at det er el.dører på begge hadde ikke jeg fått med meg, ei heller at begge har webasto.
Takk for den infoen :)

7 seter er absolutt å foretrekke, og jeg tror nok ikke selger av den mørkegrå har lagt mye arbeid i salget jmf. bildene, skitten bil osv.
Jeg vet at disse er flotte når de er vasket godt og vokset :)

Jeg tror muligens jeg og fruen tar kontakt med selger for en kikk og prøvetur. Blir det til en kikk, skal jeg komme tilbake med en "update" ;).......
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Er dere bekymret for bilen fordi skiltene er sladdet?? Haha..

Grunnen for det er jo at ikke eventuelle tyver skal finne bilen, og stjele den. Er jo forholdsvis høy pris på den, så eventuelle tyver kan lett finne ut hvor bilen holder til.

Er ikke uvanlig å sladde skiltnr.
Stian
-
-

Post by Stian »

Kall'n wrote:Er dere bekymret for bilen fordi skiltene er sladdet?? Haha..

Grunnen for det er jo at ikke eventuelle tyver skal finne bilen, og stjele den. Er jo forholdsvis høy pris på den, så eventuelle tyver kan lett finne ut hvor bilen holder til.

Er ikke uvanlig å sladde skiltnr.
Nettopp. Derfor ikke min bekymring. Er heller mer forundret over at ikke flere gjør dette når de selger bil.
Sjekket opp med mekonomen og alt stemmer. Så da legger jeg skilt-problematikken død :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Mats

Post by Mats »

Ja, særlig, det er derfor adressen står rett til høyre i annonsen ja. Og reg. nr står lengre ned i annonsen :lol:

Heller mer mot misbruk av bilder eller noe slikt som årsak til at selger sladder. Det er jo en del kriminelle som forsøker å selge biler som er lagt ut på Finn.
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Mats wrote:
Ja, særlig, det er derfor adressen står rett til høyre i annonsen ja. Og reg. nr står lengre ned i annonsen :lol:

Heller mer mot misbruk av bilder eller noe slikt som årsak til at selger sladder. Det er jo en del kriminelle som forsøker å selge biler som er lagt ut på Finn.
Nå har ikke jeg lest annonsen, men vet folk sladder bilnr fordi bilen ikke skal bli sporet opp. Adressen trenger nødvendigvis ikke være der bilen befinner seg heller, men selvfølgelig store muligheter for det.
Skulle jeg sladdet skiltet, hadde jeg ihvertall ikke lagt ut regnr i annonsen, og ikke skrevet spesifikk adresse.
rs
-
-

Post by rs »

Noen gode grunner til å "sensurere" skiltet på biler i en annonse kan være :

-å unngå at evt. svindlere kopierer annonsen og bruker ditt navn og til å selge din bil, gjerne til en veldig gunstig pris. med den hensikt å få flest mulig til å overføre "holdepenger/depositum" for bilen til et konto.nr selger oppgir. (siden han har salgs bilder av bilen meg reg.nr så virker det troverdig at det er sin egen bil han selger) Får han 10-15 godtroende personer til å sette inn 10-15.000 i holdepenger så er det så mye penger at for noen uærlige personer alt for lett tjente penger til at di klarer å ikke gjøre det.

- Bilen kan ha en historie (både negative og positive) eier`en vil ha frem til andre enn kjøperen.

- bilder kan være gammle og sensurert fra før, evt alle eller noen av bildene er av en helt identisk bil.

- Og som tidligere sakt kan det vare sensuret for å ikke oppgi eiers addresse i frykt for tyveri.(disse bilene er jo ikke av den vanskligste typen å få start på uten å ha nøkkelen)

- bilen har stått lenge til salgs og selger har byttet laget ny annonse og byttet til andre bilder uten reg nummer for å det til å virke som en bil som ikke har liggi ute til salgs i mange måneder.
Er mange som ikke hører på biler som har liggi til salgs lenge pga. at da er det sikker noe galt med bilen siden ingen har kjøpt den kanskje den også virker mistenkelig billig? For det om dette bare kan komme av at bilen ble satt inn til en rimelig pris og en kjøper har sakt han vil kjøpe for å så trekke seg pga at han ikke fikk lån, kona likte ikke fargen, hadde fått seg hund osv. annonsen kan fort bli et par uker gammel i løpet av denne tiden, og "selger" har kansje opplyst til endel potensielle kjøpere at bilen er solgt.

er sikkert noen andre gode grunner til;) men i di fleste tilfeller så virker det mere seriøst med bilde med reg. nummer og en utfyllende annonse med mest mulig info om bilen. Og masse biler av alt mulig på bilen.
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI

link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
04Multivan
Car: T5 2004

Post by 04Multivan »

Min ligger ute for salg, finnkode 31121102. Har brukt mye penger på den siste året, og den er i meget bra stand. Alt er gjort på merkeverksted.
Ta kontakt om du vil så kan du få mer utfyllende informasjon.
Stian
-
-

Post by Stian »

04Multivan wrote:Min ligger ute for salg, finnkode 31121102. Har brukt mye penger på den siste året, og den er i meget bra stand. Alt er gjort på merkeverksted.
Ta kontakt om du vil så kan du få mer utfyllende informasjon.
Takker for tips, men jeg tror den ligger litt over det jeg har sett jeg kan klare :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Har vært i kontakt med selger, og vi skal treffes ila. uken for visning.
Nå venter jeg bare på litt inside-info om bilens historikk, så tror jeg faktisk det blir Multivan på far ila. neste uke :) (med mindre det dukker opp noe helt jævli på visningen ;) )
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Re: Multivan 2004; prøvekjørt.

Post by Stian »

Var ute med fruen og minste jenta i e.m for å prøvekjøre og kikke på Multivan'en i Stavanger.

Vi er meget fornøyd med denne bilen. Den hadde en del utstyr i tillegg til det som stod i den ganske så ordknappe anonnsen ;)
Vi la inn et bud, og har blitt enige om endelig overtagelse enten mandag eller tirsdag neste uke :) :)
Jeg takker for innspill i denne tråden, så får jeg kanskje opprette en prosjekt-tråd istedet.... hvis jeg skal gidde å gjøre noe prosjekt av dette.
Uansett - bilder og info må til i en annen tråd :)

God natt fra en glad gutt! :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply