Passer denne navigasjonen i min T5?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Re: Passer denne navigasjonen i min T5?

Post by Kall'n »

mikalsen wrote:Er du helt sikker på at der ikke er lys i alle knappene, er nesten sikker på at jeg har sett denne spiller med lys i alle knapper. :)
Jeg har ihvertfall bare lys i den ene knappen :)
oddmn
Car: T5 Caravelle 2009

Post by oddmn »

Har lys i alle kanpper.Kan enda til skifte farger på dem.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Har lys i alle kanpper.Kan enda til skifte farger på dem.
Hmm... Det var rart! Kanskje det er noen innstillinger jeg har endret på :)
mikalsen
Car: WV T5 2,5 tdi 4Motion

Post by mikalsen »

Når du står i menyen som viser alle muligheter er der et lite ikon med en lampe, prøv å trykk på den det funker på min, den er ikke helt lik din, men osse en kina spiller.. :-)
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Har lys i alle kanpper.Kan enda til skifte farger på dem.
Hmm.. På menyen hvor det står display coulor eller hva det var, kan jeg ikke forandre på noe..
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

mikalsen wrote:Når du står i menyen som viser alle muligheter er der et lite ikon med en lampe, prøv å trykk på den det funker på min, den er ikke helt lik din, men osse en kina spiller.. :-)
Funket ikke på min :(
oddmn

Post by oddmn »

Klippet ut fra side 3 i denne tråden. 4 "Lamp detection" er sannsynligvis instrumentlys. Det har du på den grå ledningen med blå stripe i kammer 6. Er denne kobblet til hos deg.
jeg kan også dimme lyset med det dimmer hjulet som er tl lysene i bilen.

Vedsiden av den lampen som mikalsen snakke om , så er det et icon med firebrikker inne i. det bytter jeg farge på lysene prøv den
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Klippet ut fra side 3 i denne tråden. 4 "Lamp detection" er sannsynligvis instrumentlys. Det har du på den grå ledningen med blå stripe i kammer 6. Er denne kobblet til hos deg.
jeg kan også dimme lyset med det dimmer hjulet som er tl lysene i bilen.

Vedsiden av den lampen som mikalsen snakke om , så er det et icon med firebrikker inne i. det bytter jeg farge på lysene prøv den
Kammer 6? Hvor snakker vi egentlig om? Hehe..
Dimmerhjul til lysene i bilen? Har ikke noe hjul for å dimme noenting jeg i bilen ;)
Ellers har jeg prøvd å trykke på ikonet med fire brikker på. Såvidt jeg husker da, dimmer jeg bare lyset ned på spilleren.
Torjef
Car: T5 2007

Post by Torjef »

Tipper han snakker om ISO pluggen som sitter bak spilleren. Disse har jo "kammer" i pluggdelen, og der er det jo ledninger til f.eks dimmerbryteren og div som man sjelden gidder å bruke.. Om jeg ikke misforstår jeg også da :wink:
oddmn

Post by oddmn »

Jeg har et dimmerhjul som dimmer lysene i instrumenene og et hjul for å heve og senke hovedlysene på bilen.
Stemmer at det gjelder isopluggen.
Se hva Rikskringkastingen skriver i denne tråden. Side 3. Der forklarer han om ledningene i iso pluggen
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Jeg har et dimmerhjul som dimmer lysene i instrumenene og et hjul for å heve og senke hovedlysene på bilen.
Stemmer at det gjelder isopluggen.
Se hva Rikskringkastingen skriver i denne tråden. Side 3. Der forklarer han om ledningene i iso pluggen
Har du dimmehjul originalt i bilen på instrumentbelysningen..? Har bare for å heve og senke hovedlys jeg ihvertfall :)
oddmn

Post by oddmn »

Ja det er orginalt.
Fant du ut om lysene på spilleren?
Mulig du har kobblet feil siden du dimmer med den kanppen som jeg skifter farge med. Eller at jeg har kobblet feil.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Ja det er orginalt.
Fant du ut om lysene på spilleren?
Mulig du har kobblet feil siden du dimmer med den kanppen som jeg skifter farge med. Eller at jeg har kobblet feil.
Okei. Jeg har ikke noe dimming på instrumentpanelet :)
Har ikke fått sjekket noe bak på spilleren enda. Skal se om jeg ikke får gjort det i løpet av helgen :)
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Idag fikk jeg endelig tatt meg sammen og fikk montert inn min navi-sak. Koblet vekk denne canbus saken og koblet alt bare rett på iso-stikkene, og nå virker den som den skal. Lys i knapper når lysbryter skrues på og telefon har samme lydvolum som radio. Men den medfølgende fjernkontroll snakker tydeligvis ikke samme språk som spilleren. Den gjør ikke det jeg trykker på, på fjernkontrollen. Egentlig gjør det fint lite siden jeg sitter nær nok til å kunne trykke rett på spilleren...
Men jeg synes den medfølgende kabel til ryggekamera var noe kort. La den fra spiller og langs stålbjelke under hanskerom, opp langs høyre A-pillar, bakover over taktrekk, og skrådde den ca over varerom bakerst mot kabelpølse til bakluke. Men den vil ikke nå kontakten til ryggekameraet, det er den for kort til. Må kjøpe meg en 1,5 meters skjøtekabel. Men, er det mulig å få tredd denne kabelen igjennom kabelpølsa til bakluka? Det virker som om den er akkurat stor nok til de kabler som allerede er der...

MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
mikalsen

Post by mikalsen »

jeg sliter med lyden på blåtann er mye lavere end radio/sd, hva var løsningen på det..:-/
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Vel, hos meg var lyden så og si lik uten jeg gjorde noe i det hele tatt. Lyden var kanskje noe høyere på mobil/blåtann. Men jeg trykket meg innom en side der det var listet opp de forskjellige tingene og en søyle hvor man kunne regulere en indikator opp og ned. Gjorde ikke noe der, men antar den var for å justere lydnivået på de forskjellige tingene...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

mikalsen wrote:jeg sliter med lyden på blåtann er mye lavere end radio/sd, hva var løsningen på det..:-/
Samme greiene har jeg også :)
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Gikk ut i bilen i dag morges og gledet meg til god lyd på radioen og til å sjekke hvordan navien virket. Men da jeg trykket den på, kom GM logoen opp i stedet for VW logo. Radioen startet opp i AM modus og alle kanalene jeg hadde lagret i går var borte, likeså lydjusteringen. Og bare for å toppe det hele stod den nå på fransk språk.
Og om det har noen innvirkning på ting vet jeg ikke, men fjernlåsingen via nøkkelen virkert heller ikke da jeg skulle åpne bilen...
Alt virket ok igår da jeg gikk fra den...

MrFixit
mikalsen

Post by mikalsen »

jeg har haft samme problemer med min bil, tror der er en tråd på det et sted. Jeg monterte en spiller som jeg havde liggende, da nogen mente at min multimedia spiller var deres, midt om natten. :evil:
da funket ikke sentrallåsen på fjernbetjening kun på nøklen, men da jeg tok ut radioen funket alt igjen :D
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Hmmm...
Jeg fikk stilt alt tilbake til slik jeg ville ha det, men når anlegget blir skrudd av med tenningen, forsvinner det igjen. Gjorde alt enda en gang og skrudde av ved å trykke inn av/på bryteren. Da ble alt lagret. Men sentrallåsen virker fremdeles kun på nøkkel rett i døra... Navigasjonsdelen ser ut til å virke utmerket, med mye detaljer. Noe irriterende eneste at hver gang det dukker opp et nytt fartsskilt eller noe annet skjer på navien, forsvinner radiolyden i 3-5 sekunder. Ser også at det er endel misvisning på hastighet mellom navi og speedo. Når nåla står på 70, sier navien at jeg kjører 64. Har ikke fått testet cd-spilleren, mp3-spiller via usb, eller konas "Ai-fåon" via den hvite "bling"kabelen ennå, så jeg får se hvordan det er etterhvert...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Hmmm...
Jeg fikk stilt alt tilbake til slik jeg ville ha det, men når anlegget blir skrudd av med tenningen, forsvinner det igjen. Gjorde alt enda en gang og skrudde av ved å trykke inn av/på bryteren. Da ble alt lagret. Men sentrallåsen virker fremdeles kun på nøkkel rett i døra... Navigasjonsdelen ser ut til å virke utmerket, med mye detaljer. Noe irriterende eneste at hver gang det dukker opp et nytt fartsskilt eller noe annet skjer på navien, forsvinner radiolyden i 3-5 sekunder. Ser også at det er endel misvisning på hastighet mellom navi og speedo. Når nåla står på 70, sier navien at jeg kjører 64. Har ikke fått testet cd-spilleren, mp3-spiller via usb, eller konas "Ai-fåon" via den hvite "bling"kabelen ennå, så jeg får se hvordan det er etterhvert...

MrFixit
Merkelig.. Har visning på fartsskilt jeg også, men mister ingen lyd. Prøv å velg vekk navigasjonsstemmen kanskje?
Misvisningen er nok riktig. Speedoen stemmer nok ikke, så stemmer bra med 70 vs 64.

Virker som du kanskje kan ha glemt/gjort feil ved tilkobling siden minnet slettes hver gang. Har aldri hatt problemer med det.
mikalsen

Post by mikalsen »

Slå av lyden på navi. da slipper du det. :D hele minnet mitt slettes ikke, men må stille radioen på den kanal jeg ønsker hver gang :x . alle kanalene bliver i minnet, men radioen starter på den første kanal hver gang, lidt slitsomt.. :? fikk ordnet blåtannen i dag... :D
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

mikalsen wrote:Slå av lyden på navi. da slipper du det. :D hele minnet mitt slettes ikke, men må stille radioen på den kanal jeg ønsker hver gang :x . alle kanalene bliver i minnet, men radioen starter på den første kanal hver gang, lidt slitsomt.. :? fikk ordnet blåtannen i dag... :D
Hehe.. skjønner ikke hva dere har gjort. Jeg sliter ikke med alle disse problemene dere har :)
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Hmpf! Ingen spydigheter takk :wink: !
Skrudde av navilyden og nå hadde jeg radio hele tiden på vei til jobb.
Så nå er det kun sentrallåssaken og at den nullstiller seg ved feil avskruingsmetode igjen å finne ut av...

MrFixit
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Har du plugget ISO-pluggen rett i spilleren uten å bytte om plussledningene? VW har ikke samme kobling i ISO-pluggen som de fleste ettermarkedsspillere. Hva med diagnoseledningen som ligger i originalpluggen? Det er ikke lurt å koble den inn på en uoriginal spiller. Hvordan er det med hastighetssignalet? Har du strømforsyningsadapter til antenneforsterkeren, eller har du fått dårligere antenneforhold med den nye radioen?
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Post Reply