Passer denne navigasjonen i min T5?
Re: Passer denne navigasjonen i min T5?
Måtte kjøpe en antenneforsterker-dings i tillegg ja, så radioen er god den. Er ikke sikker på hva du mener med hastighetssignal, og hvilken som er diagnoseledning. Hva gjør den, og hva gjør den i en original radio? Er det den som lager krøll i sentrallåsen og kan den kobles om/fra?
MrFixit
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
hva er det for en dings du kjøpte..MrFixit wrote:Måtte kjøpe en antenneforsterker-dings i tillegg ja, så radioen er god den. Er ikke sikker på hva du mener med hastighetssignal, og hvilken som er diagnoseledning. Hva gjør den, og hva gjør den i en original radio? Er det den som lager krøll i sentrallåsen og kan den kobles om/fra?
MrFixit
denne spilleren er jo ikke lik spilleren som er annonsert i annonsen....??Kall'n wrote:Bilde av spiller:
Tror bildene i annonsen bare er et illustrasjonsbildeslusken wrote:denne spilleren er jo ikke lik spilleren som er annonsert i annonsen....??Kall'n wrote:Bilde av spiller:
Ble litt det samme som en kompis som skulle ha felger og dekk til Imprezaen sin. Fant noen kule felger og dekk, og slo til. Når han fikk dette viste det seg at bildet med felgen bare var et illustrasjonsbilde. Han fikk nye stålfelger istedet.. hehe..
Det var en vanlig liten sak med antennekontakt til/fra i hver ende og en blå ledning stikkende ut. Kjøpte den på den lokale Bilradiospesialisten-sjappa. Har litt dårlig signal en plass til og fra jobb, der er det "signalskygge" på den kanalen jeg hører på, i flere biler jeg har kjørt der...mikalsen wrote:
hva er det for en dings du kjøpte..syntes jeg har lidt dårligt signal..
MrFixit
Har ennå klatt med at den nullstiller seg hvis jeg ikke skruer den av via knappen før tenning skrus av. Har ennå klatt med sentrallåsen og fjernkontrollen virker kun på noen få knapper og da gjør spilleren noe annet enn kontrollen ber den om. Og på lille nyttårsaften konket navigasjonsdelen ut. Får kun opp dette bildet hvis jeg setter over til navi.

Og i dag kom det regning fra Fedex på toll, 217 kr takk...
Har sendt mail til Hong Kong og spurt dem hva som er galt. Her er svaret:
"hello, thanks for your email.
sorry, i do not receive your last email.
1. about the remote control,please change a new small cell, the cell is not power.
2. about remember all settings problem, that is normal, please do no worry.
3. about the GPS Map problem, maybe you have some reset, so please install the path again to the following link step.
http://www65.babidou.com/pic/2010/3/3/l ... /xuhao.jpg "
Når jeg prøver og få frem navigasjonssoftware'en, kommer jeg til bilde nr 6, der har jeg kun et valg for "StorageCard" dukker ikke opp hos meg...
Og at det skal være normalt at den sletter innstillinger og lagrede stasjoner hver gang man skruer av tenninga og at sentrallåsen ikke funker synes jeg er mildest talt rart...
MrFixit

Og i dag kom det regning fra Fedex på toll, 217 kr takk...
Har sendt mail til Hong Kong og spurt dem hva som er galt. Her er svaret:
"hello, thanks for your email.
sorry, i do not receive your last email.
1. about the remote control,please change a new small cell, the cell is not power.
2. about remember all settings problem, that is normal, please do no worry.
3. about the GPS Map problem, maybe you have some reset, so please install the path again to the following link step.
http://www65.babidou.com/pic/2010/3/3/l ... /xuhao.jpg "
Når jeg prøver og få frem navigasjonssoftware'en, kommer jeg til bilde nr 6, der har jeg kun et valg for "StorageCard" dukker ikke opp hos meg...
Og at det skal være normalt at den sletter innstillinger og lagrede stasjoner hver gang man skruer av tenninga og at sentrallåsen ikke funker synes jeg er mildest talt rart...
MrFixit
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Har du et SD-kort med navigasjonssoftware i SD-kortleseren da? Jeg mistenker at dette valget ikke kommer opp før det finnes et kort den kan laste fra.MrFixit wrote:Når jeg prøver og få frem navigasjonssoftware'en, kommer jeg til bilde nr 6, der har jeg kun et valg for "StorageCard" dukker ikke opp hos meg...
Jeg har ingen erfaringer med disse produktene. Men når selgeren skriver det sånn, så har jeg en mistanke om at dette kan være normalt på kinesiskproduserte "Top-Quality"-produkter du får kjøpt på ebay fra Hong kong, ja.. Men hvis apparatet ikke er koblet til canbus, så høres det veldig rart ut om dette klarer å rote til sentrallåsen på bilen.MrFixit wrote:Og at det skal være normalt at den sletter innstillinger og lagrede stasjoner hver gang man skruer av tenninga og at sentrallåsen ikke funker synes jeg er mildest talt rart...
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Joda, kartet er der. Har ikke blitt fjernet... Kanskje en feil i selve kortet?
Kan nok leve med nullstillingen. Bare huske at navi av før bil...
Har noen prøvd å sette kart-kortet i kortleser i pc? Går det an og kan man gjøre oppdatere via pc mon tro?
MrFixit
Har noen prøvd å sette kart-kortet i kortleser i pc? Går det an og kan man gjøre oppdatere via pc mon tro?
MrFixit
-
Rikskringkastingen
- -

Var ryggekameraet koblet til? Kanskje den hadde tatt seg en kikk rundt i garasjen din og trodde det var sånn det skulle være? Disse asiatene snubler tydeligvis litt i orda av og til. Det er lett å bomme på "Chevroner" og "Chevrolet".MrFixit wrote:Gikk ut i bilen i dag morges og gledet meg til god lyd på radioen og til å sjekke hvordan navien virket. Men da jeg trykket den på, kom GM logoen opp i stedet for VW logo. Radioen startet opp i AM modus og alle kanalene jeg hadde lagret i går var borte, likeså lydjusteringen. Og bare for å toppe det hele stod den nå på fransk språk.
Spøk til side. Kan du ta et bilde av hvordan du har koblet det elektriske bak på spilleren, så skal jeg se om jeg kan finne noe som er koblet feil.
Henrik Engen
-
Rikskringkastingen
- -

Det kan sikkert være en feil i minnekortet. Det kan se ut som den bruker exe-filer, så jeg vil tro den er basert på en eller annen windowsversjon. Da tror jeg nok du kan lese minnekortet med en vanlig PC. Hvis minnekortet er skadet så kan du kanskje høre med selgeren om du kan få lastet ned software over nettet. Da kan du muligens finne et minnekort av god kvalitet og kopiere fra PC'n selv.MrFixit wrote:Joda, kartet er der. Har ikke blitt fjernet... Kanskje en feil i selve kortet?
MrFixit
Last edited by Rikskringkastingen on 12 Jan 2012, 19:41, edited 1 time in total.
Henrik Engen
Ja kan godt ta et bilde. Tar det i morgen når det er lyst, eller i kveld hvis jeg finner godt kamera.
Kunne godt trodd på forklaringen hvis kameraet var tilkoblet og jeg ikke hadde solgt vår 70 mod Corvette for noen år siden
. Kameraet er ikke koblet enda, delvis for jeg har vært irritert på alt klattet, delvis for jeg har montert baugpropell og div i båten og litt fordi jeg ikke har fått tredd signalkabelen igjennom kabelpølsa mellom bil og bakluke. Der virker det trangt...
MrFixit
Kunne godt trodd på forklaringen hvis kameraet var tilkoblet og jeg ikke hadde solgt vår 70 mod Corvette for noen år siden
MrFixit
-
Rikskringkastingen
- -

Siden den snakket fransk så tenkte jeg heller at den hadde fått øye på en DSpecial eller noe sånt, men at de doble chevronene var "lost in translation".MrFixit wrote:Kunne godt trodd på forklaringen hvis kameraet var tilkoblet og jeg ikke hadde solgt vår 70 mod Corvette for noen år siden![]()
Henrik Engen
Jeg er flink til å ikke høre slikt om min gamle blå DSpecial
...
Men du har litt peiling siden du kan modeller og "fag"navnet på vinklene, det skal du ha
...
Men her er to bilder av noen kabler, vet ikke om de er til hjelp... De er tatt med mobilkamera så de er ikke helt best.

MrFixit
Men du har litt peiling siden du kan modeller og "fag"navnet på vinklene, det skal du ha
Men her er to bilder av noen kabler, vet ikke om de er til hjelp... De er tatt med mobilkamera så de er ikke helt best.

MrFixit
-
Rikskringkastingen
- -

Jeg har visst ikke ført opp alle kjøretøyene mine i signaturen på dette forumet.. Det finnes også en DSuper5 med noen oksiderte rester av AC640 Bleu Delta innimellom brune flekker og grunning. Jeg er vel tredjemann på dette prosjektet siden den ble tatt ut av trafikk i 1987, men jeg har ikke kommet skikkelig i gang med den enda. Karosseriet er plukket av og DX2'n går ikke rundt, så der er det nok å ta tak i. Ethvert hjem trenger jo ei skikkelig "jekketralle".MrFixit wrote:Men du har litt peiling siden du kan modeller og "fag"navnet på vinklene, det skal du ha...
Jeg får ikke helt kontroll over den koblinga. Er det slik at den kabelen fra spilleren til quadlock-koblinga fulgte med spilleren? Og den overgangen du har fra quadlock-kontakten til ISO-kontakten i bilens ledningsnett er noe du har kjøpt i tillegg? Fulgte det med et løst canbusadapter? Hvordan var det i tilfelle koblet inn i systemet?MrFixit wrote:Men her er to bilder av noen kabler, vet ikke om de er til hjelp... De er tatt med mobilkamera så de er ikke helt best.
Den ene ISO-pluggen har 8 kabler, grønne, hvite, grå og lilla, ser det ut til. Dette er høyttalerkablene, de går vi ut fra at er i orden. Det som er interessant er de andre kablene. Pluggene (selve plasthuset) er standardisert, men det kan være forskjeller i ledningsopplegget fra bil til bil og radio til radio. Det kan føre til endel interessante koblinger hvis du bare kjøper en overgang og kobler på.. Jeg ser ikke ledningsopplegget klart nok på bildene til at jeg klarer å finne ut hvilken kabel som er koblet hvor.
Henrik Engen
Ja se det! Har en DX4 som er påbegynt overhaling stående som du kan kjøpe billigRikskringkastingen wrote:Det finnes også en DSuper5 med noen oksiderte rester av AC640 Bleu Delta innimellom brune flekker og grunning. Jeg er vel tredjemann på dette prosjektet siden den ble tatt ut av trafikk i 1987, men jeg har ikke kommet skikkelig i gang med den enda. Karosseriet er plukket av og DX2'n går ikke rundt, så der er det nok å ta tak i.MrFixit wrote:Men du har litt peiling siden du kan modeller og "fag"navnet på vinklene, det skal du ha...
Fikk mail i dag igjen av disse i HK, de skulle uploade software til meg, så får vi se om det hjelper...
Har du mulighet å skrive opp hvilke ledninger som går hvor hos deg, så kan jeg se om jeg har noen feil i forhold til deg?
Funker sentrallåsen din ok? Og nullstiller din spiller seg slik som min?
MrFixit
-
Rikskringkastingen
- -

Er medlem i klubben, og innom på forumet av og til. Men jeg har ikke postet så mye der. Dette begynner vel å bli veldig OT, så det er kanskje bedre å ta det videre på PM eller det andre forumet.MrFixit wrote:Ja se det! Har en DX4 som er påbegynt overhaling stående som du kan kjøpe billig. Men du er kanskje innom forumet for disse bilene også av og til?
Håper navigasjonen fungerer med ny software. Jeg har aldri eid noen Transporter med motoren i gærne enden, og heller ikke noe navigasjonssystem av denne typen. Men jeg har jobbet som mekaniker hos Møller tidligere, og jobber på delelageret der nå. Så jeg er av og til borti slike koblinger. Hvis du ser på side 3 i denne tråden. Har originalkontakten i din bil de samme ledningene som du kan se på bildene i postingen til oddmn fra 12. November? Jeg har prøvd å forklare de forskjellige kablene fire postinger lenger ned. Se først om du kan få noe ut av det.MrFixit wrote:Fikk mail i dag igjen av disse i HK, de skulle uploade software til meg, så får vi se om det hjelper...
Har du mulighet å skrive opp hvilke ledninger som går hvor hos deg, så kan jeg se om jeg har noen feil i forhold til deg?
Funker sentrallåsen din ok? Og nullstiller din spiller seg slik som min?
Henrik Engen
Det var instruksjonene på side 3 jeg prøvde å koble etter. Koblet bort hele canbusen utfra oversikten som er klistret på baksiden av selve boksen. Den overgangen jeg kjøpte hadde disse to din kontaktene jeg behøvde mot bilen og den store firkantede kontakten som jeg stakk kontakten fra spilleren i. Jeg måtte i tillegg ta et par ledninger og bytte om slik at de stemte med bilens din-kontakt. I den klysa jeg kjøpte var det to din-kontakter som var "motsatt" av det jeg trengte. Det ble disse som måtte donere ledninger for å få koblet alt rett...
Skal se om jeg gidder å koble ryggekameraet i dag, og skrive en liste over mine koblinger.
Og jeg blandet deg Riksk. med en av de som har bil med slik navi. Slik går det når du svarer godt og detaljert
...
MrFixit
Skal se om jeg gidder å koble ryggekameraet i dag, og skrive en liste over mine koblinger.
Og jeg blandet deg Riksk. med en av de som har bil med slik navi. Slik går det når du svarer godt og detaljert
MrFixit
Nå er jeg ikke så veldig avansert når det gjelder anlegg, men er det mulig å koble Iphone 4S på, og streame musikk derfra via anlegget?
Det har jeg ikke peiling på, har ikke slik gni-telefon...
Holdt på noen timer i dag med å montere ryggekameraet. Det som fulgte med, som skulle passe, ser ikke særlig fint ut, da det er en liten firkantet kloss som stikker ut fra skiltlysplassen. Når jeg skrudde det fast, bøyer plastbraketten det sitter på, slik at det står skjevt, men det var egentlig mine minste problem... Etter å ha trukket, lirket og lurt kabler inn i bakluka og ned, koblet til strøm fra ryggelys og laget hull til kabler i det utvendige håndtaket, i skiltlyshuset, vil kameraet ikke funke
... Det endte med at jeg demonterte kameraet igjen og satte på alle deksler og ryddet bort verktøy... Det var hakket før originalspilleren kom på plass igjen. Nå gidder jeg ikke klatte mer med denne saken. Blir det mer, så monterer jeg inn den originale radioen...
MrFixit
Holdt på noen timer i dag med å montere ryggekameraet. Det som fulgte med, som skulle passe, ser ikke særlig fint ut, da det er en liten firkantet kloss som stikker ut fra skiltlysplassen. Når jeg skrudde det fast, bøyer plastbraketten det sitter på, slik at det står skjevt, men det var egentlig mine minste problem... Etter å ha trukket, lirket og lurt kabler inn i bakluka og ned, koblet til strøm fra ryggelys og laget hull til kabler i det utvendige håndtaket, i skiltlyshuset, vil kameraet ikke funke
MrFixit
Skjønner ikke alle prolemene dere har med dette. Nå fikk jeg riktignok en kompis som driver med bilstereo til å koble, men aldri hatt noen problemer med noe! Kamera og alt funket! Må være noe du ikke har koblet på med kameraet.MrFixit wrote:Det har jeg ikke peiling på, har ikke slik gni-telefon...
Holdt på noen timer i dag med å montere ryggekameraet. Det som fulgte med, som skulle passe, ser ikke særlig fint ut, da det er en liten firkantet kloss som stikker ut fra skiltlysplassen. Når jeg skrudde det fast, bøyer plastbraketten det sitter på, slik at det står skjevt, men det var egentlig mine minste problem... Etter å ha trukket, lirket og lurt kabler inn i bakluka og ned, koblet til strøm fra ryggelys og laget hull til kabler i det utvendige håndtaket, i skiltlyshuset, vil kameraet ikke funke... Det endte med at jeg demonterte kameraet igjen og satte på alle deksler og ryddet bort verktøy... Det var hakket før originalspilleren kom på plass igjen. Nå gidder jeg ikke klatte mer med denne saken. Blir det mer, så monterer jeg inn den originale radioen...
MrFixit
Må ikke stramme skiltlyset med brakkerten på for hardt. Da står den skjevt. Bare skru den litt til så holder det
Sikker på at du har koblet strøm på kameraet også, og ikke bare koblet på ryggelyset?
Jada, alt rett koblet. Gjorde samme jobben på den Land Cruiseren jeg hadde tidligere, der virka alt finfint.
Har du fungerende fjernstyrt sentrallås og ikkeslettende navi, Kall'n?
MrFixit
MrFixit
Ja alt fungerer, og har aldri skapt noe problemer for mitt vedkommendeMrFixit wrote:Jada, alt rett koblet. Gjorde samme jobben på den Land Cruiseren jeg hadde tidligere, der virka alt finfint.
MrFixit
Samme her, ingen problem med verken spiller eller sentrallås. Spiller husker alle innstillinger.
Kjøpte nytt minnekort og lastet ned software, men det funket ikke det heller. Nå har det en ukes nyttårsferie der i Kina, så det blir nok ikke mer fra dem før 30.01...
Har nok vært heldig og få en mandags-navi
...
MrFixit
Har nok vært heldig og få en mandags-navi
MrFixit
Hehe.. Ja snakk om flaks..MrFixit wrote:Kjøpte nytt minnekort og lastet ned software, men det funket ikke det heller. Nå har det en ukes nyttårsferie der i Kina, så det blir nok ikke mer fra dem før 30.01...
Har nok vært heldig og få en mandags-navi...
MrFixit