Noen som har en 98 mod 2,5B Automat som kunne sjekke hva slags turtall de har i f.eks 80 km/t.
Har bytta kasse og jeg synes jeg har høyere turtall på fjerde gire nå.
Axel
Turtall 2,5B Aut 98mod
Turtallet mitt er ca 2350 v/80 kmt.
Synes også at dette er høyt. Men det er jo forholdsvis liten motor på stor bil så det må vel dreves sånn?
Det er også byttet kasse i min bil!
Hadde en Ford Galaxi (huff og huff) med 2 l den var det også høyt turtall på.
Litt kjedelig er det når du begynner å kjøre på motor vei utenlands, 130 begynner føles som en "smertegrense"
Synes også at dette er høyt. Men det er jo forholdsvis liten motor på stor bil så det må vel dreves sånn?
Det er også byttet kasse i min bil!
Hadde en Ford Galaxi (huff og huff) med 2 l den var det også høyt turtall på.
Litt kjedelig er det når du begynner å kjøre på motor vei utenlands, 130 begynner føles som en "smertegrense"
98 CARAVELLE 2.5 B/GASS AUT.
Takk for svar, dette er ca det samme turtallet som jeg har.
Du har rett med liten motor til så stor bil, skulle dra opp vogna (1000kg egenvekt)på fjellet og den gikk å slura på 1 gir hele den bratte strekningen. Fikk 110 grader på automatolja (nesten koking).
Hvor høyt gassforbruk har du? Jeg bruker ca 1,4 på gunstig kjøring, ca 1,6 ved langkjøring på motorvei og ca 1,7 på blandet småkjørig. Har lang buss med ca 2tonn egenvekt og stortsett 3-400 kg last.
Du har rett med liten motor til så stor bil, skulle dra opp vogna (1000kg egenvekt)på fjellet og den gikk å slura på 1 gir hele den bratte strekningen. Fikk 110 grader på automatolja (nesten koking).
Hvor høyt gassforbruk har du? Jeg bruker ca 1,4 på gunstig kjøring, ca 1,6 ved langkjøring på motorvei og ca 1,7 på blandet småkjørig. Har lang buss med ca 2tonn egenvekt og stortsett 3-400 kg last.
Jeg har også lang utgave, og ligger på rundt det samme forbruket som du har :!:
Jeg ville nok tro at VR6 ikke brukte mer 2.5. 2.5 er litt mindre motor og jobber mer. Men å kjøre bilen på gass så bruker den ca 20% mer en på bensin. Men med en gass pris på under 5 kroner litern
ja så blir det et greit og akseptabelt pris nivå pr. mil 
Jeg ville nok tro at VR6 ikke brukte mer 2.5. 2.5 er litt mindre motor og jobber mer. Men å kjøre bilen på gass så bruker den ca 20% mer en på bensin. Men med en gass pris på under 5 kroner litern
98 CARAVELLE 2.5 B/GASS AUT.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Diesel
Det blir noe billigere enn med diesel.
Med dagens priser blir det mellom 9 og 10 kr/mila på min.
Med dagens priser blir det mellom 9 og 10 kr/mila på min.