blir bra denna bilen.. skal til og mekke eksos på sikaen til uka.. vil lage flex på røret mellom 2>1 delen og potta.. selve potta blir 2,5 eller 3" universal fra biltema med fri gjennomgang... tror det må bli 2,5" når jeg tenker meg om.. redd det blir litt mye lyd med 3".. skal bli morro å se..
VonZyncro - '87 2,1 (ex-militær)
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: VonZyncro - '87 2,1 (ex-militær)
durer tomgangsregulatoren når den står på tomgang og har du klikket i gasspjeldet når du vrir og slipper gassen til bunns for hånd? kan hende den sliter der... om ikke se tenning og tomgang.
blir bra denna bilen.. skal til og mekke eksos på sikaen til uka.. vil lage flex på røret mellom 2>1 delen og potta.. selve potta blir 2,5 eller 3" universal fra biltema med fri gjennomgang... tror det må bli 2,5" når jeg tenker meg om.. redd det blir litt mye lyd med 3".. skal bli morro å se..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Har 2,5" på min, 2 stk Simonz potter etterhverandre. Er nok lyd i det 
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Nå har jeg kjørt litt rundt om med bilen den siste tiden.
Problemet med at den ikke ville starte når den var varm ser ut til å være borte. Jeg antar det har med reparasjon av kabelbruddet til tempsensoren å gjøre.
Når den er kald, starter den og sviver så fint på tomgang som bare det. Når den er varm, sviver den på tomgang, men kun hvis jeg lirker turtallet forsiktig ned.
Så i dag tuklet jeg litt mer med tomgangsgreiene igjen.
Først og fremst fikk jeg ikke helt gasspjeldet mitt til å stemme med Digijet-dokumentet. Jeg syns det minner mer om digifant. Uten at jeg egentlig vet hva jeg snakker om.

Jeg kjørte motoren varm, stoppet den og lot tenninga stå på.
Åpnet gasspjeldet maks, og lukket det igjen.
Mener jeg ikke hørte noe klikking. Men jeg vet jo ikke helt hvordan den skal høres ut.
Når jeg lirket med gasspjeldet i nesten lukket stilling, er det et punkt hvor jeg hører en liten klikkelyd.
Jeg målte 5V i den sorte kontakten når motoren var varm, stoppet men med tenninga på. Det stemmer over ens med referanseverdi.

Av nysgjerrighets skyld tok jeg ut pluggen, for å se om det hadde innvirkning på tomgangen.
Jeg syns den ble mindre nøpen. Jeg kunne slippe rett ned fra høyt turtall, uten at motoren dauet.
Med pluggen i, dauer den 4 av 5 ganger når jeg slipper rett ned fra høyt turtall.
Jeg kjente etter vibrering i tomgangsregulatoren. Med hånden rundt den mens motoren sveiv, kunne jeg ikke kjenne vibrasjoner jeg vil tilskrive den.
Jeg har ikke noe å sammenligne med, men tenker å kjenne hvordan Kometen er i morgen.
Siden jeg først var i gang, tenkte jeg å testet noen andre tomgangsregulatorer jeg hadde liggende.
Det var heller skrøpelige greier. Jeg rakk aldri å komme bak til motoren før den dauet. Så jeg antar det ikke var noen vibrasjoner der heller.
Problemet med at den ikke ville starte når den var varm ser ut til å være borte. Jeg antar det har med reparasjon av kabelbruddet til tempsensoren å gjøre.
Når den er kald, starter den og sviver så fint på tomgang som bare det. Når den er varm, sviver den på tomgang, men kun hvis jeg lirker turtallet forsiktig ned.
Så i dag tuklet jeg litt mer med tomgangsgreiene igjen.
Først og fremst fikk jeg ikke helt gasspjeldet mitt til å stemme med Digijet-dokumentet. Jeg syns det minner mer om digifant. Uten at jeg egentlig vet hva jeg snakker om.
Jeg kjørte motoren varm, stoppet den og lot tenninga stå på.
Åpnet gasspjeldet maks, og lukket det igjen.
Mener jeg ikke hørte noe klikking. Men jeg vet jo ikke helt hvordan den skal høres ut.
Når jeg lirket med gasspjeldet i nesten lukket stilling, er det et punkt hvor jeg hører en liten klikkelyd.
Jeg målte 5V i den sorte kontakten når motoren var varm, stoppet men med tenninga på. Det stemmer over ens med referanseverdi.
Av nysgjerrighets skyld tok jeg ut pluggen, for å se om det hadde innvirkning på tomgangen.
Jeg syns den ble mindre nøpen. Jeg kunne slippe rett ned fra høyt turtall, uten at motoren dauet.
Med pluggen i, dauer den 4 av 5 ganger når jeg slipper rett ned fra høyt turtall.
Jeg kjente etter vibrering i tomgangsregulatoren. Med hånden rundt den mens motoren sveiv, kunne jeg ikke kjenne vibrasjoner jeg vil tilskrive den.
Jeg har ikke noe å sammenligne med, men tenker å kjenne hvordan Kometen er i morgen.
Siden jeg først var i gang, tenkte jeg å testet noen andre tomgangsregulatorer jeg hadde liggende.
Det var heller skrøpelige greier. Jeg rakk aldri å komme bak til motoren før den dauet. Så jeg antar det ikke var noen vibrasjoner der heller.
Last edited by VonZu on 07 Apr 2012, 02:13, edited 1 time in total.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Hva gjelder spjeldbryteren så må vel svensken si RTFM og mål direkte på digijet kontakten for å se om den fungerer 
Tomgangsventilen erlike lite nødvendig som tomgangsregulatoren som en bruker koble ut. Så du kan godt kjøre uten den, og den skal ha diskontinuerlig 5V. Test ventilen ved å ta ut den legg på 5v da skal den åpne. Uten spenning skal den være stengt. Og du eller garantert om den fungerer, hvis be kona føle B-)
Sent from my LT18i using Tapatalk
Tomgangsventilen erlike lite nødvendig som tomgangsregulatoren som en bruker koble ut. Så du kan godt kjøre uten den, og den skal ha diskontinuerlig 5V. Test ventilen ved å ta ut den legg på 5v da skal den åpne. Uten spenning skal den være stengt. Og du eller garantert om den fungerer, hvis be kona føle B-)
Sent from my LT18i using Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
VonZu
- -

I går ble det påsketurkjøring med syncroen. Full av voksne, unger, ting og tang.
Vi har en fast plass vi drar på påsketur hvis været er fint. Det er mulig å komme til ved å kjøre en lang omvei på asfalt, eller den korte men humpete traktorveien. Med syncro var det et lett valg

På bilde nummer 2, ser kanskje den observante leser at det er revet litt i gressmatta nede i bildets høyre hjørne. Stussen ut fra lyddemperen tok litt nedi. Den kunne med fordel vært vinklet mer oppover på syncroer.
Nå har jeg kjørt en og annen runde i terrenget med denne, og jeg har kommet frem til at nevneverdig mer rulleomkrets vil jeg ikke ha uten å endre utveksling i girkassa. G-giret er lavt og fint slik det er i dag, og jeg tror det vil redusere kjøreegenskapene ved å slenge på vesentlig mye større hjul sånn uten videre. Litt opp skal jeg nok, men det blir ikke mye. Og det blir nok 15" felg, fremfor 16" slik jeg hadde så smått planer om før.
Vi har en fast plass vi drar på påsketur hvis været er fint. Det er mulig å komme til ved å kjøre en lang omvei på asfalt, eller den korte men humpete traktorveien. Med syncro var det et lett valg

På bilde nummer 2, ser kanskje den observante leser at det er revet litt i gressmatta nede i bildets høyre hjørne. Stussen ut fra lyddemperen tok litt nedi. Den kunne med fordel vært vinklet mer oppover på syncroer.
Nå har jeg kjørt en og annen runde i terrenget med denne, og jeg har kommet frem til at nevneverdig mer rulleomkrets vil jeg ikke ha uten å endre utveksling i girkassa. G-giret er lavt og fint slik det er i dag, og jeg tror det vil redusere kjøreegenskapene ved å slenge på vesentlig mye større hjul sånn uten videre. Litt opp skal jeg nok, men det blir ikke mye. Og det blir nok 15" felg, fremfor 16" slik jeg hadde så smått planer om før.
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Med større hjul blir kjøreegenskapene til T3 en forandret....til det bedre. Den blir behagligere, roligere og mindre følsom for sidevind. Eneste aberet er at den mister noe kraft i bakkene og med last.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
VonZu
- -

Det er det aberet jeg tenker på. Jeg kjører rimelig bratt til tider, og har så langt hatt god nytte av den lave utvekslinga på G-giret. Så jeg antar det må bli et kompromiss.
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
G-giret bruker jeg knapt når vi kjører offroad.Da er det store hjul,men sjelden det giret brukes.Så du trenger ikke være redd for at det blir for høyt giret med store hjul,er min mening. 
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
VonZu
- -

Det er bare fordi dere driver med slik "rennefartoffroad"
Til lirking rundt krinker og kroker syns jeg G-giret er fortreffelig.
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Noen ganger må man ha rennefart,men vi lurer oss forsiktig rundt også.Da er g-giret bra,selv med store dekk.Har vært der,prøvd det.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
VonZu
- -

Joda. Rennefart må man tidvis ha. Og etter hva jeg tolker meg til fra hva folk skriver, skal jeg ikke være så veldig skeptisk til å øke rullediameter.
Sauene har det fint der, med Caravelle paneler på veggene, og Coachteppe på gulvet 
-
VonZu
- -

Det virket om de syns turen var helt ok 
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
På tur kan du jo sove i høyet 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
-
VonZu
- -

Jeg tenkte litt på det. En lo-fi camper med høysåte å sove i 
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Ja det syntes de sikkert!VonZu wrote:Det virket om de syns turen var helt ok
Kanskje du skulle investere i en beta vinyl-belegg til sånne utfarter?
Hadde det vært geiter, hadde de vel spist bilen..
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
-
VonZu
- -

Jeg vurderer å kappe til en kumatte til å ha på gulvet. 25mm fast gummi, og slitesterkt som fy. For nå har jeg virkelig allskens greier baki der. Sauer, høy, gjerdepåler, nettingruller osv. Det duger ikke i lengden med papirsekker på teppet. Og så må jeg få meg ei skikkelig takgrind. Og caravellepanelene bør nok erstattes med noe annet før de tar kveld.
Geiter har vi ikke. Men vi har villsauer som er troende til å spise litt forskjellig de også. Noen av dem høres til forveksling ut som geiter.
Geiter har vi ikke. Men vi har villsauer som er troende til å spise litt forskjellig de også. Noen av dem høres til forveksling ut som geiter.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Har et takstativ som tåler det meste av dine eskapader. Har ikke bilde eller pris men det løser vi B-)
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Her ordner det seg med enda mer plass å frakte på, ser jeg...
Men kumatte på dørken høres bra ut...
Så nå er skjebnen til denna bilen bestemt?! Gårdsbil..?
Men kumatte på dørken høres bra ut...
Så nå er skjebnen til denna bilen bestemt?! Gårdsbil..?
-
VonZu
- -

Ingen ting er bestemt lenger enn til det er ombestemt 
Men denne skal nok få mange flere gårdsoppgaver å holde på med. En synrco er helt genial til gårdsarbeid. En er i terrenget rett som det er
Men denne skal nok få mange flere gårdsoppgaver å holde på med. En synrco er helt genial til gårdsarbeid. En er i terrenget rett som det er
-
VonZu
- -

Nye dekk på Kometen, og nye dekk på denne her.
BFG All Terrain 215/75R15. ET23 felger.
Før og etter

Og så litt generelle poseringer:

Til min store overraskelse hadde felgene bare 12mm bolthull. Dette irriterte meg en aldri så liten smule. Jeg hadde sjekket diameteren på senteret, men ikke bolthullene. Felgene kommer etter sigende fra en T2. Har de 12mm?
Jeg boret dem enkelt og greit opp med batteridrill. Det har jeg aldri fosøkt før, men jeg antok at boren sentrerte seg nok pga. konen i bolthullet.
Det virker forøvrig som dette er felger som skal ha 60-graders kon, men at noen har klemt kule ned i dem ved et tidspunkt.
Første prøvetur var på asfalt. I 100km/t var det ikke tegn til vibrasjoner, så det må ha vært en grei måte å øke diameter på bolthullene.
Bilen er MYE bedre å kjøre!
Neste prøvetur gikk i terrenget, på et sted jeg knotet en del med å komme opp uten sperre. I dag gikk det rett opp uten tendens til å spinne. Og forholdene er absolutt sammenlignbare. Kjekt å merke så tydelig forskjell på markgrepet.
Etter hva jeg kan se, tar det ikke borti noen plasser, bortsett fra skvettlappen på førersiden.
Alt i alt er jeg meget fornøyd så langt. Jeg tror denne felg- og dekkdimensjonen er gode greier. Litt tyngre å starte i 1. gir ble det, men så høres den også hakket bedre ut i 4. gir i 80km/t.
BFG All Terrain 215/75R15. ET23 felger.
Før og etter
Og så litt generelle poseringer:
Til min store overraskelse hadde felgene bare 12mm bolthull. Dette irriterte meg en aldri så liten smule. Jeg hadde sjekket diameteren på senteret, men ikke bolthullene. Felgene kommer etter sigende fra en T2. Har de 12mm?
Jeg boret dem enkelt og greit opp med batteridrill. Det har jeg aldri fosøkt før, men jeg antok at boren sentrerte seg nok pga. konen i bolthullet.
Det virker forøvrig som dette er felger som skal ha 60-graders kon, men at noen har klemt kule ned i dem ved et tidspunkt.
Første prøvetur var på asfalt. I 100km/t var det ikke tegn til vibrasjoner, så det må ha vært en grei måte å øke diameter på bolthullene.
Bilen er MYE bedre å kjøre!
Neste prøvetur gikk i terrenget, på et sted jeg knotet en del med å komme opp uten sperre. I dag gikk det rett opp uten tendens til å spinne. Og forholdene er absolutt sammenlignbare. Kjekt å merke så tydelig forskjell på markgrepet.
Etter hva jeg kan se, tar det ikke borti noen plasser, bortsett fra skvettlappen på førersiden.
Alt i alt er jeg meget fornøyd så langt. Jeg tror denne felg- og dekkdimensjonen er gode greier. Litt tyngre å starte i 1. gir ble det, men så høres den også hakket bedre ut i 4. gir i 80km/t.
-
VonZu
- -

Og så hadde jeg et lite "uhell" her om dagen. Det gikk så fint på vi inn i området, med nesten ikke spor i svoren på myra. Men på vei ut sank jeg nesten helt til Kina...

Diffsperrene har jeg ikke brydd meg med å fikse enda, siden det går så godt som det går. Men, etter dette myrhullet har de kommet opp på prioriteringslista. Hadde sperra bak funket, hadde jeg kommet meg greit gjennom. Nå gravde jeg meg i stedet ned til Kina. Traktor måtte til for å få meg ut. Og fire timer spyling av en milliard tonn gjørme

Diffsperrene har jeg ikke brydd meg med å fikse enda, siden det går så godt som det går. Men, etter dette myrhullet har de kommet opp på prioriteringslista. Hadde sperra bak funket, hadde jeg kommet meg greit gjennom. Nå gravde jeg meg i stedet ned til Kina. Traktor måtte til for å få meg ut. Og fire timer spyling av en milliard tonn gjørme
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Ikke noe er som å synke uten forvarsel neddi, ja
Tyskerne lager seg "skvettlapp" foran diverse ting som ikke bør bøyes under kjøring, ved forhjulene - de bøyer dette som en slags skjerm som tar imot dritt og bakke og beskytter styring og stabsstag, what not der framme.
Sølebadinga di minnet meg på den detaljen
Tyskerne lager seg "skvettlapp" foran diverse ting som ikke bør bøyes under kjøring, ved forhjulene - de bøyer dette som en slags skjerm som tar imot dritt og bakke og beskytter styring og stabsstag, what not der framme.
Sølebadinga di minnet meg på den detaljen