Bokstaver
Bokstaver
Kanskje et «tullete» spørsmål. Bak på T5 står det DI eller TDI med en rød to blanke bokstaver eller to røde og en blank bokstav. Er det noe system i dette, eller har de røde bokstavene falt av og blitt erstattet av blanke?
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-
Odne Laukeland
- -

- Car: T5 4 Motion
- Phone: 90867026
Re: Bokstaver
102 hk 1,9 TDI har raud I, 130 hk 2,5 TDI har raud DI og 174 hk 2,5 TDI har alle bokstavane raude. Det fins eit tilsvarande system for dei nyare fire cylindra motorane òg, men her er eg meir usikker. Trur 140 hk 2,0 TDI har raud DI og 180 hk 2,0 TDI har alle bokstavane raude.
Odne Laukeland
Siste er feilOdne Laukeland wrote:102 hk 1,9 TDI har raud I, 130 hk 2,5 TDI har raud DI og 174 hk 2,5 TDI har alle bokstavane raude. Det fins eit tilsvarande system for dei nyare fire cylindra motorane òg, men her er eg meir usikker. Trur 140 hk 2,0 TDI har raud DI og 180 hk 2,0 TDI har alle bokstavane raude.
140 hester har rød I. 180 hester har rød DI.
Noen lurte på om de ville komme med en større motor siden største motoren (180 hesteren) ikke fikk alle bokstavene røde.
Ganske greit når jeg har fått forklaringen. før var det veldig ugreit 
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
Litt off topic, men er det noen som har forsøkt å ta av og montere nye slike bokstaver selv? Uten å ødelegge lakken?
Nå er det sikkert mange som tror ønsker at det skal se ut som jeg har større motor enn jeg har, men det har seg slik at bakluka ble lakkert pga. en skade som oppstod ved rutebytte (kun noen riper rundt vinduet, men det ble ikke pent å flekklakkere så hele luken ble lakkert). De som lakkerte luka har klart å sette på TDI merke hvor alle bokstavene er chrome, mens min bil har 174hk 2,5l og hadde da rød TDI før.
Av frykt for at lakkeringsverkstedet kun vil gjøre vondt værre (lang historie hvor hver gang de har fikset noe så har bilen kommet tilbake med "ny" skade eller feil) så har jeg ikke tatt sjansen på at de som lakkerte luka skulle fikse dette. Kan jo leve med dette, men er bare litt irriterende. Enda mer irriterende hvis jeg ødelegger lakken hvis jeg forsøker å skifte bokstaver selvsagt...
BTW. Alle tre bokstavene i TDI i chrome, er det i det hele tatt en kombinasjon som har vært levert? Det har vel ikke vært noe mindre motoralternativ enn 102 TDI 1,9l.
Nå er det sikkert mange som tror ønsker at det skal se ut som jeg har større motor enn jeg har, men det har seg slik at bakluka ble lakkert pga. en skade som oppstod ved rutebytte (kun noen riper rundt vinduet, men det ble ikke pent å flekklakkere så hele luken ble lakkert). De som lakkerte luka har klart å sette på TDI merke hvor alle bokstavene er chrome, mens min bil har 174hk 2,5l og hadde da rød TDI før.
Av frykt for at lakkeringsverkstedet kun vil gjøre vondt værre (lang historie hvor hver gang de har fikset noe så har bilen kommet tilbake med "ny" skade eller feil) så har jeg ikke tatt sjansen på at de som lakkerte luka skulle fikse dette. Kan jo leve med dette, men er bare litt irriterende. Enda mer irriterende hvis jeg ødelegger lakken hvis jeg forsøker å skifte bokstaver selvsagt...
BTW. Alle tre bokstavene i TDI i chrome, er det i det hele tatt en kombinasjon som har vært levert? Det har vel ikke vært noe mindre motoralternativ enn 102 TDI 1,9l.
'07 VW T5 California, 174HK tip.
1,9 med 84 hk har alle blanke bokstaver
Du kan risikere de sitter godt fast. Du kan prøve å varme de litt opp med varmluftspistol, for så å lirke de av. Men de sitter godt!!