Bærekuleavtrekker fra gasolin

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
gtfossum

Bærekuleavtrekker fra gasolin

Post by gtfossum »

Noen som ikke har klart å skifte øvre bærekuler ved hjelp av Kenneyd bærekuleavtrekker fra Gasolin? Noen tips om hva som er lurt å gjøre for at det skal gå lettere. Ser noen sliter selv med avtrekkeren, men det går med 2m latmannsarm og slikt. Jeg ser for meg at hele greia skjærer seg slik de billige biltemavdragerene kan gjøre hvis en glemmer å smøre gjenger.
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: Bærekuleavtrekker fra gasolin

Post by Indian »

lassemannen har nettopp byttet på begge sider med verktøy fra gasolin.
hypomac
-
-
Phone: Niellveførtifire315

Post by hypomac »

Avdrageren tåler MASSE. Eg klarte meg med latmansarm med 50cm røyr,altså 60-70-80ca. cm arm på avdragaren.kollega lånte min avdragar og røyr,måtte sette spett i røyret så det blei langt over meteren.Kulene kom ut og avdragaren tålte det fint.Du kan godt dra til ein god del med avdragaren og så banke på godset rundt kula.Det kan hjelpe.Varme godset er fyfy,men du kan godt ha dei nye kulene i frysen før du monterer. Spraye den gamle med wd40 eller lignende og fjerne låsebøylen før du prøver avdrageren kan og hjelpe.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
lassemann
-
-
Car: 2004 T4 Multivan
Phone: 91114856

Post by lassemann »

Hei!

Har i dag byttet begge øvre bærekuler på min bil. Gikk veldig enkelt for meg. Brukte mellomste stålring under når jeg trykka de ut og den minste under når jeg trykket de inn. De nye kulene la jeg i frysa for noen dager siden. Men hva er problemet ift å få de gamle kulene ut? Husk at det er noen fjærringer på toppen av bærekulene som må demonteres før du begynner å presse. Jeg brukte ikke mye kraft før de gikk ut, men mye rustoppløsning på forhånd.

mvh
lassemann
lassemann
-
-
Car: 2004 T4 Multivan
Phone: 91114856

Post by lassemann »

Har lagt ut en beskrivelse av jobben med bærekulene i dag med bilder...

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=32595

mvh
lassemann
AIDaniel
Car: T4 1993 Syncro Lang versjon
Phone: 90942899

Post by AIDaniel »

Verktøysettet funker helt topp :)

Når jeg var innom og kjøpte det sa karen bak disken at : "90 % av de vil selger dette til er eiere av en T4".... :)
gtfossum

Post by gtfossum »

Fint å se at verktøyet virker. Jeg har ingen problemer foreløpig, men tenkte å kjøpe verktøyet. Det vil si: Jeg kunne ikke vente med å bestille da jobben må gjøres før ferien, men det er altså betryggende at det ikke ser ut som noen har hatt problemer med verktøyet. Jeg er ellers klar over den berømmelige låseringen. Blir festlig å glemme den, tenker jeg!
Torbo
-
-
Car: T4
Phone: 91144666

Post by Torbo »

lassemann wrote:Har lagt ut en beskrivelse av jobben med bærekulene i dag med bilder...

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=32595

mvh
lassemann
Dette var er fin beskrivelse, med gode bilder!
Dette liker jeg!
Torbo
Post Reply