Vurderer t4 med automat
Vurderer t4 med automat
Hei,
noen år siden jeg var her sist, da jeg skrota t3-en min for 4 år siden. Men nå er familien, samt hobbyene blitt såpass voluminøse at jeg vurderer Caravelle igjen. Ser på hva jeg kan få for rundt 100k.
I dag ble denne lagt ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36579535
Vet at mange her er skeptiske til automatgir, men på denne er kassa relativt ny. Hva tror dere? Hadde automat på t3en uten problemer.
Er ikke så veldig teknisk selv, men skal se på bilen i morgen. Vet ellers at rust er hovedproblemet, men denne ser nå ganske grei ut på overflaten.
noen år siden jeg var her sist, da jeg skrota t3-en min for 4 år siden. Men nå er familien, samt hobbyene blitt såpass voluminøse at jeg vurderer Caravelle igjen. Ser på hva jeg kan få for rundt 100k.
I dag ble denne lagt ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36579535
Vet at mange her er skeptiske til automatgir, men på denne er kassa relativt ny. Hva tror dere? Hadde automat på t3en uten problemer.
Er ikke så veldig teknisk selv, men skal se på bilen i morgen. Vet ellers at rust er hovedproblemet, men denne ser nå ganske grei ut på overflaten.
Re: Vurderer t4 med automat
Se etter rust i skjermene bak framhjulene (ved gummiproppen under belegget, det er ei rustfelle), i ytre lokke til tankpåfyllingen. Sjekk for rust under gummilista over fronruta. Skyvedøra bør sjekkes. Husk å sjekke i plateskjøten på venstre og høyre side oppe ved frontruta, stigtrinnbrønnen nede ved framdørene og nede ved sidekanalene begge sider.
Annet: forstilling (kuler oppe og nede, styrestag (kaster), eksos, sikkert mer også.
Automat er bra å kjøre med. Men de holder dessverre ikke!
Lykke til!
Annet: forstilling (kuler oppe og nede, styrestag (kaster), eksos, sikkert mer også.
Automat er bra å kjøre med. Men de holder dessverre ikke!
Lykke til!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Hei du!
Erjo dekker det meste her, når det gjelder rust i skyvedøra så kan du se på undersiden av skyvedøra ved gummilista, hvis det er noen tegn på rust der så bør du dra av lista i ned kant og se!
Har intrykk av at hvis du skifter olje på kassa ofte og IKKE drar henger med bilen så kan den automatkassa vare lenger.
Lykke til med kjøp!
Erjo dekker det meste her, når det gjelder rust i skyvedøra så kan du se på undersiden av skyvedøra ved gummilista, hvis det er noen tegn på rust der så bør du dra av lista i ned kant og se!
Har intrykk av at hvis du skifter olje på kassa ofte og IKKE drar henger med bilen så kan den automatkassa vare lenger.
Lykke til med kjøp!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Et tips her er vel å kjøre motoren lett med henger, litt lavere hastighet om mulig, skifte ned manuelt i oppoverbakker for å lette momentet på platene innvendig i kassa.
Hyppig oljeskift og skifte av filter, langt oftere enn oppgitt, er vel også et godt råd..
Hyppig oljeskift og skifte av filter, langt oftere enn oppgitt, er vel også et godt råd..
Torbo
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
I tillegg kan det være verdt å sjekke
- funksjon på håndbrekk. Ved veldig dårlig virkning eller at håndbrems henger seg opp KAN det være calipper. Dette koster litt.
- sjekk i rommene like foran baklykter, flere har oppdaga hull der, første tegn er mye skitt.
Bilen ser også ut til å være delvis opplakka, sjekk historikk på dette! Når? Gjort av fagfolk? Hvilken årsak? Er rust i forkant av lakkering tatt skikkelig hånd om eller bryter det gjennom til neste år? Evt oppretting, er dette gjort i henhold?
- funksjon på håndbrekk. Ved veldig dårlig virkning eller at håndbrems henger seg opp KAN det være calipper. Dette koster litt.
- sjekk i rommene like foran baklykter, flere har oppdaga hull der, første tegn er mye skitt.
Bilen ser også ut til å være delvis opplakka, sjekk historikk på dette! Når? Gjort av fagfolk? Hvilken årsak? Er rust i forkant av lakkering tatt skikkelig hånd om eller bryter det gjennom til neste år? Evt oppretting, er dette gjort i henhold?
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Takk for mange gode tips.
Hva tenker dere om prisen?
Og når dere skriver at man må skifte girolje ofte, hvor ofte er det?
Hva tenker dere om prisen?
Og når dere skriver at man må skifte girolje ofte, hvor ofte er det?
-
Neergård
- -

Prisen er egentlig som forventa, kanskje med litt prutningsmonn alt etter hvor mye som måtte dukke opp.
Frode Neergård
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... hilit=rustiacob wrote:Hei,
Det at bilen ikke er så gammel kan gjøre at du med fordel kan fise inn litt olje på de plasser som er problematiske. Med en så stor investering ville jeg fått bilen undersøk av et komp firma for rust.
I forkant av stigetrinnet, rett bak forhjule, er stedet jeg ville ha sett etter reparasjon. Ellers er det enkelt med en bor og en kompressor å fise inn olje i de deler som er problematiske.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Nei den der er for dyr etter min mening... Hadde den vært med manuell og kanskje AC så hadde det gått.
Det står i annonsen at den har klimaanlegg. Jeg ser ikke noe tegn til klimaanlegg noe sted. Den er ikke proffesjonelt lakket. Det er lakksøl på dørpakninger og skvettlapper.
Jeg hadde styrt langt unna, men det er meg.
Det står i annonsen at den har klimaanlegg. Jeg ser ikke noe tegn til klimaanlegg noe sted. Den er ikke proffesjonelt lakket. Det er lakksøl på dørpakninger og skvettlapper.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Støtter dette innlegget. Bilen har IKKE klima. Hvis du lyver om klima er det mer "muffens" her.stste wrote:Nei den der er for dyr etter min mening... Hadde den vært med manuell og kanskje AC så hadde det gått.
PS Har klima på begge mine
Er også skeptisk til de dype "furene" i plateskjøt ved C stolpe venstre side
Styr unna denne du. Kan være mye rust overlakkert her. ???
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
-
Wiggo Jensen
- -

- Car: T4 2,5tdi 2000 mod
- Phone: 905 77 005
Siden det største proglemet er borte, automatkassa, synest jeg ikke det er ille. Man kan si masse fælt om disse kassene, men når de fungerer er bilen nydelig å kjøre, spesiellt i byen. Her er bilen bare gått knappe 20 000 km etter kassebytte.Så hvis man bytter olje og filter på hver 50-60 000 km, alt etter hvordan bilen blir kjørt. Men skal du trekke tunge tilhengere og ennå værre, campingvogn, er ikke denne bilen å anbefale...Reversen på min Caravelle automat rauk på rundt 215 000km. Det kommer om noen dager reppsats til hele kassa i posten. der er det alle lameller, lager,foringer,ventiler og masse annet. Alt kom på 7900.- inkl frakt. Er selfølgelig en risiko å overhale kassa selv, men er man optimist så er man optimist.Det følger med ei bok om hvordan man går fram, å den skal leses grundig før jeg rører en skrue.
-
Neergård
- -

Ser nå at det mangler klima ja, det påvirker såklart prisen. Riktignok kan det være bare en trykkefeil da.
Dersom det skulle vise seg at den ikke er slik del fremstår i annonsen, så bør jo absolutt prisen ned, spesielt om det er tatt noen raske snarveier ved rustbehandling.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Dersom det skulle vise seg at den ikke er slik del fremstår i annonsen, så bør jo absolutt prisen ned, spesielt om det er tatt noen raske snarveier ved rustbehandling.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Frode Neergård
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Ser ofte at folk annonserer biler med vanlig varmeappatat som " klima" . Er nok bare et tegn på uvitenhet. Er jo et godt prutningstema da 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Må man ha automatgir, så må man gjøre et beste ut av det. Men det er vel greit å være klar over at drivstofforbruket er en del høyere med en "slurende" konverter i drivverket.
Hvor mye vet jeg ikke på disse bilene, men på andre biler er det snakk om 5% eller mer avhengig av kjøreforhold.
Hvor mye vet jeg ikke på disse bilene, men på andre biler er det snakk om 5% eller mer avhengig av kjøreforhold.
Torbo
Imponert over at dere spotta at den var omlakkert. Skal forhøre meg med eier når jeg ser på den i dag. Når det gjelder automatgir er jo ikke det noe man må ha, ville heller hatt ac, for å si det sånn, men synes det er behagelig på denne typen biler. Da blir de ganske lettkjørt, også i by. Om forbruket skulle være noen prosent høyere er ikke det avgjørende, da jeg ikke kjører så langt i året. Denne kommer primært til å bli brukt til ferieturer og når far skal ut og surfe.
Noterer meg alle sjekkpunktene. De kan være kjekke å ha.
Har allerede vært og sett på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36292178
Pen bil, men med litt stensprut på panseret, samt noe rust på skjermene. Synes vel den også er noe dyr, da den ikke hadde skikkelig servicehistorikk. Også syntes jeg girkassa var litt treig, men det er kanskje sånn det er på disse bilene. Ganske forskjellig fra 2009-Passaten. Også hadde jeg foretrukket at det var plass til 6.
Eier har dog sendt den på service nå, hvor de også skulle sjekke forstilling.
Noterer meg alle sjekkpunktene. De kan være kjekke å ha.
Har allerede vært og sett på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36292178
Pen bil, men med litt stensprut på panseret, samt noe rust på skjermene. Synes vel den også er noe dyr, da den ikke hadde skikkelig servicehistorikk. Også syntes jeg girkassa var litt treig, men det er kanskje sånn det er på disse bilene. Ganske forskjellig fra 2009-Passaten. Også hadde jeg foretrukket at det var plass til 6.
Eier har dog sendt den på service nå, hvor de også skulle sjekke forstilling.
Treig i kassa kan være mange ting, men er somregel trege overføringer som trenger smøring.
Denne har også en noe høy pris, men ikke så ille som den du postet først.
Vi kjøpte en lang 2000 TDI Comfort med noen småfeil for 75000. Den hadde service historikk, Eber med modulur og fjernkontroll.
Måtte ut med kr til ny brenner og komplette bremser bak samt at det er brukt ca 500 på ledninger og annet småfiks. Mekker selv ellers hadde jeg ikke kjøpt den bilen til den prisen, men det var eber godsakene som ble utslagsgivende siden det er mer kulde enn varme gjennom året. Også omlakkert, men det så bra ut så jeg tok sjansen siden den var veldig mye billigere enn tilsvarende på den tiden.
Denne har også en noe høy pris, men ikke så ille som den du postet først.
Vi kjøpte en lang 2000 TDI Comfort med noen småfeil for 75000. Den hadde service historikk, Eber med modulur og fjernkontroll.
Måtte ut med kr til ny brenner og komplette bremser bak samt at det er brukt ca 500 på ledninger og annet småfiks. Mekker selv ellers hadde jeg ikke kjøpt den bilen til den prisen, men det var eber godsakene som ble utslagsgivende siden det er mer kulde enn varme gjennom året. Også omlakkert, men det så bra ut så jeg tok sjansen siden den var veldig mye billigere enn tilsvarende på den tiden.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Vurderer stadig sistnevnte. Selger har akkurat hatt den på service hvor de visst tok en landeveistest og sjekket bremser, understell og forestilling. Alt var visst ok, og de hadde eu-godkjent om ikke det var for lenge til den skal inn.
Har sett etter rust på karosseri på nevnte steder, og det er lite.
Hva vurderer dere som rett pris på denne?
Har sett etter rust på karosseri på nevnte steder, og det er lite.
Hva vurderer dere som rett pris på denne?
Prisen på den sorte mener jeg er innafor siden den har forholdsvis lav km. Den er lett å stille tilbake, men like lett å kontrollere om stemmer fordi det er lagret ca nøyaktig km stant i hjernen som kan leses ut og den er så vidt jeg vet ikke mulig å endre selv om den ikke stemmer helt på grunn av at den regnes ut på en annen måte enn den du ser i instrumentet.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter